Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på att en kollega inte gör vad hon ska på jobbet så nu får vi andra mer att göra under den månaden som personen är kvar på vår arbetsplats.
Liksom, bara gå redan nu om du inte orkar jobba...?! Då vet vi var vi står liksom.

Och jag stör mig på Taligenkänning. Kollegan som lär ut detta till läkarna på jobbet har valt att lära ut det till den jag skriver för allra sist, men nu är det dags. Det är sorgligt. Det stör mig så gräsligt mycket!!! Nu blir det inte alls lika ofta som jag kan säga "Dagens ord" till mina kollegor längre, vilket alltså är dagens ord jag fått lära mig i ett diktat, av läkaren som gillar finurliga, coola, medicinska, speciella ord.
 
Att jag har så fruktansvärt svårt för att uttycka mig när jag är ledsen. Nu har det hänt flera jobbiga saker på raken, och jag är kort sagt skitledsen, men berätta det för någon? Nä, det är tydligen ännu jobbigare än att gå runt och vara ledsen själv.
 
Kära lastbilschaufför!
Att köra sjukt nära rumpan på min bil, ljusblinka och tuta istället för att köra om är ett bedrövligt beteende i trafiken. Jag körde fem km/t under hastighetsbegränsningen för att en bil två bilar framför körde sakta. Det fanns en ledig fil bredvid och du kunde valt den istället om du hade så bråttom.
Men nej, du föredrog att ligga i rumpan på mig och tuta någon kilometer Innan du slutligen körde om.

Hälsningar,
Den bilförare som var glad att du iaf inte körde på henne
 
Jag stör mig på - och är ledsen över - att jag inte längre känner smaken av koriander. Som jag alltid njutit av i mat. (Ja, jag vet att många avskyr det men då inte jag.) Jag har testat olika sorter och alla smakar trist persilja :-(
 
Att jag har så fruktansvärt svårt för att uttycka mig när jag är ledsen. Nu har det hänt flera jobbiga saker på raken, och jag är kort sagt skitledsen, men berätta det för någon? Nä, det är tydligen ännu jobbigare än att gå runt och vara ledsen själv.
Det där är så jobbigt. Man blir nästan ännu ledsnare bara för att man känner sig så usel som inte kan
 
Att jag redan har ont i magen över att det är släktkalas i sommar och jag vet att det kommer en gren som är rasister. Hur ska jag hantera det, hur kommer jag må efteråt, kommer de säga något värre än sist, tänk så orkar jag inte säga något och tänk så orkar jag det... Ugh.
 
På att jag fortfarande har krampaktigt ont efter koloskopin jag gjorde i måndags. Hur ont kan man ens ha efter att dom knipsat bort små bitar egentligen. Det gjorde ju inte ens ont när dom klippte, men NU tycker min livmoder att allt är hemskt tydligen.
Kände inte av så mycket efter min kolposkopi, men jag tror att det är ganska vanligt med mensvärksliknande molande/kramper i några dagar efter en kolposkopi.
 
Sidnumrering i Word... Följer en instruktion om hur man får sidnumreringen att börja med 1 på blad 3 (efter försättsblad och innehållsförteckning) och det gåååååår inte. Vi får den att börja på rätt ställe, men det blir bara numrering på en sida :cautious::confused:

Överlistad av Word... :arghh:
Åargh ditt inlägg fick mitt blodtryck att skjuta iväg fullständigt! Så många gånger jag suttit och bråkat med just det där själv :arghh:

Detta är den bästa instruktionen jag lyckats bli hjälpt av flest gånger https://kib.ki.se/skriva-referera/tips-microsoft-word/borja-sidnumreringen-pa-exempelvis-sidan-3 men det har hänt att jag bara skitit i numreringen och låtit innehållsförteckningen berätta vad som finns på vilken sida :D
Word - LillaMy 1000-0 typ
 
Åargh ditt inlägg fick mitt blodtryck att skjuta iväg fullständigt! Så många gånger jag suttit och bråkat med just det där själv :arghh:

Detta är den bästa instruktionen jag lyckats bli hjälpt av flest gånger https://kib.ki.se/skriva-referera/tips-microsoft-word/borja-sidnumreringen-pa-exempelvis-sidan-3 men alltså det har hänt att jag bara skitit i numreringen och låtit innehållsförteckningen berätta vad som finns på vilken sida :D
Man blir helt tokig. Nu lyckades vi, rätt nummer på rätt sida ...och vid nästa ändring av något annat så försvinner det :confused:
Vi måste tyvärr ha numrering pga "officiellt" dokument, men nu har en kollega tagit dokumentet och ska titta på det utan vår inblandning :p Hon muttrade något om "massor av formateringar" 😅
 
Man blir helt tokig. Nu lyckades vi, rätt nummer på rätt sida ...och vid nästa ändring av något annat så försvinner det :confused:
Vi måste tyvärr ha numrering pga "officiellt" dokument, men nu har en kollega tagit dokumentet och ska titta på det utan vår inblandning :p Hon muttrade något om "massor av formateringar" 😅
Men verkligen!
Jag är helt övertygad om att word programmerats om för att ha nya tillvägagångssätt för numrering för varje nytt dokument som skapas 😅
 
Folk som inte kan känna in rummet. I måndags hade jag en riktigt tuff dag med dottern och när jag äntligen fått henne att somna så inser jag att vi måste åka iväg på visning om 15 min. Bär henne så varsamt jag bara kan ner till bilen på gatuparkering, öppnar dörren låååååångsamt och lutar mig in i bilen så långsamt jag bara kan med henne. ”SKA DU ÅKA?!?” hör jag då någon ropa rakt över axeln ☠️

Eller som nyss, hon har vaknat i vagnen och ligger och skriker. Jag står med hunden i ena handen och försöker få henne att somna om med andra lutad in i vagnen. Ser en lös hundvalp i ögonvrån som ser leksugen ut. Den springer fram till Bruce två gånger, jag ignorerar den och fokuserar på dottern för att signalera till ägarna att det inte är läge. Några minuter senare hör jag hur Bruce ryker ihop med någon vid mina fötter. Då är det någon som släppt fram sin lösa vuxna dvärgschnauzer 😑

KÄNN IN LÄGET ERA RUTTNA POTATISAR!
 
Stör mig på buss wifit...
"Logga in", jo men visst, var tänkte ni?

40E898EF-08BD-457D-BE06-49B9A887CACB.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 617
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 034
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 985
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 189
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp