Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på min psykkontakt. Hon har så mycket ”goda råd” så jag orkar inte. :(
Jag blir så anti när nån tycker jag ska göra något som den tycker jag borde göra för att den anser att det är bra för mig.
Få se hur det går nästa gång, får kanske säga åt henne att inte vara så ”på”.
 
Stör mig på mina kassa leder som fått för sig att gå i protest även nu när det är varmt :rage:
Tyckte vi var överens om att de iaf funkar hyfsat på sommaren så får de medicin över vintern, kan inte ta medicinen konstant :down: Lätt trött på dem nu.
 
På att jag vill flytta, men verkligen inte är i ett läge där det är möjligt. Vill dessutom hålla mig kvar i samma håla jag bor i.. Men då skulle jag troligast behöva vinna på lotto först.
Jag vill bo så att jag slipper känna mig instängd och klaustrofobisk, där jag inte är beroende av att hålla mig väl med folk som beter sig som rövhattar osv :cry:
 
På min pappas sambo som kommer ställa till med en scen för att hon kommer få vänta utanför stadshuset när vi gifter oss. Tyvärr får man bara ta med 10 personer in (och i dom 10 så räknas både vi två som ska gifta oss, fotografen samt våra två vittnen in), och då blir det verkligen svårt att få med alla då både jag och min sambo har syskon och föräldrar. Skittråkigt och jag har haft ångest för att alla inte kan följa med in, men samtidigt hade det känts fel att inte bjuda våra föräldrar och syskons respektive då vi ändå vill att de ska vara med och mingla med oss efteråt.
Vi kanske tänkt fel här, men när vi bokade så trodde vi också att det var 15 personer maxantal då det alltid varit det men nu är neddraget till 10.
 
Stör mig på att jag inte kan hitta vad det är som luktar i mitt kök. Jag har fört ut alla sopor, tvättat sophinken, och tittat efter i skåpen om något står och möglar, men hittar inget.

Nu har ju barnen ibland lyckats vara ganska påhittiga med att lämna öppnade förpackningar av sådant som t.ex. tomatkross att stå någonstans och förfaras, men jag hittar inget 🤔
 
Stör mig på att jag inte kan hitta vad det är som luktar i mitt kök. Jag har fört ut alla sopor, tvättat sophinken, och tittat efter i skåpen om något står och möglar, men hittar inget.

Nu har ju barnen ibland lyckats vara ganska påhittiga med att lämna öppnade förpackningar av sådant som t.ex. tomatkross att stå någonstans och förfaras, men jag hittar inget 🤔

Det kan vara vasken som luktar. Rören osv. Det kan hjälpa att rengöra dem.
 
På min pappas sambo som kommer ställa till med en scen för att hon kommer få vänta utanför stadshuset när vi gifter oss. Tyvärr får man bara ta med 10 personer in (och i dom 10 så räknas både vi två som ska gifta oss, fotografen samt våra två vittnen in), och då blir det verkligen svårt att få med alla då både jag och min sambo har syskon och föräldrar. Skittråkigt och jag har haft ångest för att alla inte kan följa med in, men samtidigt hade det känts fel att inte bjuda våra föräldrar och syskons respektive då vi ändå vill att de ska vara med och mingla med oss efteråt.
Vi kanske tänkt fel här, men när vi bokade så trodde vi också att det var 15 personer maxantal då det alltid varit det men nu är neddraget till 10.
Kan ni inte göra det ute då?
 
På min pappas sambo som kommer ställa till med en scen för att hon kommer få vänta utanför stadshuset när vi gifter oss. Tyvärr får man bara ta med 10 personer in (och i dom 10 så räknas både vi två som ska gifta oss, fotografen samt våra två vittnen in), och då blir det verkligen svårt att få med alla då både jag och min sambo har syskon och föräldrar. Skittråkigt och jag har haft ångest för att alla inte kan följa med in, men samtidigt hade det känts fel att inte bjuda våra föräldrar och syskons respektive då vi ändå vill att de ska vara med och mingla med oss efteråt.
Vi kanske tänkt fel här, men när vi bokade så trodde vi också att det var 15 personer maxantal då det alltid varit det men nu är neddraget till 10.
Har en barndomsvän som också hade en borgerlig vigsel och begränsat antal personer som fick följa med in. Självfallet blev det en massa knorrande från olika personer utifrån detta men hon klargjorde tydligt att om man faktiskt blev tjurig över detta och skulle ställa till med en scen blev inbjudan återkallad, då behövde man inte komma. Väldigt hårt men kan man inte dölja sin besvikelse/irritation över en sådan sak som brudparet inte råder över och istället glädjas åt deras bröllop så behöver man inte gå dit.
 
Har en barndomsvän som också hade en borgerlig vigsel och begränsat antal personer som fick följa med in. Självfallet blev det en massa knorrande från olika personer utifrån detta men hon klargjorde tydligt att om man faktiskt blev tjurig över detta och skulle ställa till med en scen blev inbjudan återkallad, då behövde man inte komma. Väldigt hårt men kan man inte dölja sin besvikelse/irritation över en sådan sak som brudparet inte råder över och istället glädjas åt deras bröllop så behöver man inte gå dit.
Ja precis så. Jag tycker inte ens om min pappas sambo, just pga hur hon kan bete sig. Ett alternativ hade väl såklart kunnat vara att inte bjuda mer än vad som tillåts, men samtidigt så ska vi ju ha mingel efteråt där alla kan komma, och hon hade blivit mer arg/ledsen om hon inte blivit bjuden alls.
Jag pratade i alla fall med pappa igår så att han kan prata med henne innan. Gav också alternativet att de kommer direkt till minglet och skippar stadshuset om det känns enklare, men det ville han inte då han väldigt gärna vill se sin enda dotter gifta sig.

På kvällen ska vi gå ut och äta men då blir det bara jag, min fru ( :love: ) och våra två bästa vänner som även kommer att vara vittnen. Här blev det också några som blev besvikna över att inte få följa med, men vi lyckades inte hitta en restaurang som når upp till våra krav och som tog emot så många som vi är, men då var vi hårda och sa att nu är det så och att de får komma på vigsel och mingel istället.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 762
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 491
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 837
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 849
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Valp 2024
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp