Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Finns en person jag stör mig så mycket på just nu att jag vill ge den personen en high five i ansiktet med en stekpanna (skulle å andra sidan troligtvis bara förbättra personens utseende :cool: )
Mest stör det mig att den här personen får någon jag bryr mig väldigt mycket om må väldigt dåligt, vilket får mig må väldigt dåligt.
Det enda "positiva" i det hela är att allt det här får mig tappa aptiten, igen, så kan nog klara gå ner till tvåsiffrigt innan midsommar :cool:
 
Att UPS hävdar att de försökt leverera ett paket men misslyckats.
Paketet ska till ett utlämningsställe.
Hur kan man misslyckas med det?!
Uppdatering!
I dag fick jag plötsligt ett meddelande att paketet är levererat. Vart har det levererats undrar jag förstås. Tänker att det kanske kommer ett meddelande till med information om var jag kan hämta det.

Ett par timmar senare går jag ut för att se om Postnord levererat någon post idag. Halvt nertryckt i brevlådan finns mitt UPS paket!

Så många frågor. Vad hände med utlämningsställe, signaturen som krävdes för leverans osv :confused:
 
Stör mig på min kropp.
Vägde in på dialysen och låg 2,4 kg över målvikten. Jag ville inte dra 2,4 liter eftersom jag mår så dåligt av att dra ur så mycket vätska. Så jag bad om 2 liter.

Rejäl huvudvärk hela dialysen och nu tre timmar senare mår jag inte alls bra.

Skärp sig kroppen :rage:
 
Tog mig tid jag inte har till ett dressyrpass idag. Han trava två varv sen drog världens åskväder in. Jag hade ingen lust att vara i ett plåtridhus under åskan så var bara att ge upp och gå in. Ska jag se något positivt i det hela kunde hästen stå inne tills regnet dragit förbi så han höll sig torr 👍
 
Att tvättföretaget hämtar och lämnar på torsdagar istället för måndagar. De flesta lägger kläderna i tvättkorgen på fredagar så det blir bara liggande och sen dröjer det ytterligare en vecka innan vi får kläderna igen 😡 Alla mina tre tröjor är borta så det var tur att jag hade en gammal liggandes längst ned i mitt skåp.

Att min kollega suckar beklagande när jag kommer. Inte åt mig utan åt jobbet men det är lika störande ändå.
 
Att det ska vara så svårt att hitta vanliga bondkatter nu förtiden, alla är blandisar med main coon, skogskatt eller ragdoll och kostat därefter🙄😏
Jag fattar inte varför man betalar så mycke för dessa blandraser. Du vet inte vad du får, dom är som standard inte ordentligt vaccinerade och blandningen är helt ologisk. Typ Perser med norsk skogskatt. Du tar en av dom lugnaste raserna och blandar den med en av dom bästa jägarna. hur sjutton vet du vad du får?
 
Beställde lite kläder från ett företag jag inte beställt från förut, men som jag veta andra har beställt från. Fick bekräftelse snabbt på att det var packat och påväg. Leverans 7-14 dagar. I fredags var det 14 dagar sedan. Trackinglänken fungerar inte. Tror inte att företaget har lurat mig, men var är mitt paket liksom?:arghh:

Måste uppdatera om paketet. Skickade ett mejl åt företaget igår på dagen. Började sedan fundera om det finns en möjlighet att det skulle ha kunnat komma avi i papperformat, detta trots att jag inte fått ett sådant på mååånga år (och då även som dubbel med ett mejl).
När jag kom hem på kvällen kollade jag, och i postlådan fanns både paketet och ankomstavin :rofl:

vi kollar inte postlådan barje dag för att:
A) posten kommer inte varje dag.
B) vi får så sällan något, har "ingen reklam" och det mesta på e-räkning.
Så det är möjligt att det kan ha legat där någon dag redan :o

Jag var absolut inte oförskämd i mitt mejl till företaget, men skulle vilja skicka ett till att det kommit fram nu och allt är ok. Men de har inte svarat på mitt första så det skulle vara ytterst märkligt att skicka ett till nu :rofl:

Nåja, betalade räkningen och kände mig nöjd över mitt köp :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 805
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 028
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 704
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 178
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp