Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läser en jobbannons på facebook:
"X-verksamhet långt norrut söker erfaren föreståndare".
Någon svarar: Jag är jätteintresserad av tjänsten, men bor i Stockholm.

Jaha? Hur tänker man då? Att de ska svara; jamen gud vad bra att just DU är intresserad, vi flyttar vår verksamhet till dig!
Varför svarar man ens när det inte är aktuellt?
 
Läser en jobbannons på facebook:
"X-verksamhet långt norrut söker erfaren föreståndare".
Någon svarar: Jag är jätteintresserad av tjänsten, men bor i Stockholm.

Jaha? Hur tänker man då? Att de ska svara; jamen gud vad bra att just DU är intresserad, vi flyttar vår verksamhet till dig!
Varför svarar man ens när det inte är aktuellt?

Lika människor som kommenterar inlägg där en katt och hund söker nytt hem: Jag hade självklart tagit den om... jag inte hade 7 hundar redan/varit yngre/ allergisk" osv osv:banghead:
 
Lika människor som kommenterar inlägg där en katt och hund söker nytt hem: Jag hade självklart tagit den om... jag inte hade 7 hundar redan/varit yngre/ allergisk" osv osv:banghead:
Läser en jobbannons på facebook:
"X-verksamhet långt norrut söker erfaren föreståndare".
Någon svarar: Jag är jätteintresserad av tjänsten, men bor i Stockholm.

Jaha? Hur tänker man då? Att de ska svara; jamen gud vad bra att just DU är intresserad, vi flyttar vår verksamhet till dig!
Varför svarar man ens när det inte är aktuellt?
Väldigt många verkar uppfatta grejer som dyker upp i deras flöde som riktade personligen till dem. De reagerar då som de gjort i en diskussion mellan två personer, där man ju oftast hade svarat något mer än jaha, om samtalspartnern tipsat om jobb eller berättat om hemlös hund.
 
Ytterligare störig sak:

Jag ska hjälpa en enhet att söka bidrag hos en myndighet. Myndigheten har varit hjälpsam och skrivit ut vilka frågor som ansökan kommer innehålla, jag har skickat frågorna till enheten för att de ska svara på dem - till ansökan som jag gör.
Nu fick jag svar. Tror ni jag har fått svar på frågorna?
Nej, jag har fått en löpande text som i och för sig beskriver den planerade insatsen bra - men svarar inte på frågorna. Dessutom har man hoppat över avsnittet om budget :cautious:

:banghead:
 
För miljonte gången.
Autocorrect :rage:
Nu lägger den in småorr där den tycker det passar. Senast ett "bra" efter så. Det passade inte alls
Screenshot_20220602-104031.jpg
 
Folk som tar varje tillfälle de kan till att tala om hur illa de tycker utlänningar beter sig :mad:
Jamen gud ja! Såg senast i dag i en lokal facebookgrupp någon som skällde på att folk lämnade diverse skräp efter sig vid en grillplats. Bland skräpet fanns plasten av ett kycklingkorvpaket. Genast är det någon som skriver, och vem äter kycklingkorv? Att det fanns fler plastförpackningar från annat slags kött var såklart inte intressant utan det intressanta var att peka ut vem som äter kycklingkorv. Ibland svajar hoppet om mänskligheten faktiskt.
 
Jamen gud ja! Såg senast i dag i en lokal facebookgrupp någon som skällde på att folk lämnade diverse skräp efter sig vid en grillplats. Bland skräpet fanns plasten av ett kycklingkorvpaket. Genast är det någon som skriver, och vem äter kycklingkorv? Att det fanns fler plastförpackningar från annat slags kött var såklart inte intressant utan det intressanta var att peka ut vem som äter kycklingkorv. Ibland svajar hoppet om mänskligheten faktiskt.
Exakt sånt menar jag
Jag hugger på sånt direkt och blir lite ilsk faktiskt
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 994
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 924
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 326
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 164
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp