Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men en sopborste har man väl alltid användning för....?

Klart en få störa sig... men det sticker lite i ögonen när det gäller någon som bara gör sitt jobb (i vad jag förmodar en gräslig hetta). Det känns som att sparka neråt vilket en i min värld inte gör. Att sopa bort lite gräs är något som är snabbt gjort dessutom.

Vad tycker du om folk som klagar på långsamma lastbilschaufförer som är i vägen?

Personligen skiter jag i de som klagar på mig/mitt jobb, i mina ögon säger det mer om dem än om mig...
Oavsett va ni skriver ändrar det inte att jag stör mig på det. Det är inte lite gräs vi pratar om heller (det är nästan så man kan ta hö av det), men men kommer inte gå ut där å har nerrullat så jag slipper se det och störa mig på det. 🤷🏻
 
Ok detta har stört mig i drygt två år nu, men bättre sent än aldrig: Att tuta av uppenbart inget annat skäl än "en rolig grej" när man kör förbi huset där man uppenbarligen känner någon. VARJE gång. Flera gånger varje vecka, under mer än två års tid. Nästan alltid från en som passerar med en stor blå lastbil (men på sistone har det kommit tut från mindre fordon också, gissningsvis samma förare).

Ibland tutar det ihållande och obrytt, trots att klockan knappt är halv sju på morgonen. Ibland kör lastbilen förbi fem gånger på samma förmiddag - och tutar varje. jävla. gång. Ofta består en enda "förbikörning" av massor av korta tutningar i rad. Jättekomiskt, eller inte.

Vi är åtminstone fem andra hushåll inom 200 meter från tut-centrum, men varken tut-hemmets invånare eller tut-chauffören verkar fundera det minsta på det eller att detta i längden skulle kunna vara störande för någon annan. Det står alltså inte typ "ANDERS 40 år TUTA! målat på asfalten heller (inte för att det hade gjort det okej, allra minst i två års tid), utan det är bara ett helt tvångsmässigt beteende som jag länge hoppades skulle dö ut av sig själv och utan att behöva ta upp saken med grannarna. Men jag tvivlar tyvärr nu på att det skulle ändras utan någon form av påtryckning. Som lär göra mig till "den trista jävla grannen som inte uppskattar sådan tokrolig tut-humor".

Nu inte en störning utan mer en intressant iakttagelse: sedan jag skrev detta för några veckor sedan så har tutandet varit knappt märkbart? Någon enstaka gång som mer låtit som en normal personbil och varken hysteriska tut-tut-tut-tut-tut-tut-tut-upprepningar eller "lägga sig på lastbilstutan"-tuuuuuuuuut. Kan ju vara att tut-chauffören har tidig semester, men annars är det en fantastisk slump om det just nu skulle avta till hanterbara nivåer efter mer än två år. Väldigt välkommet om jag slipper väckas av detta kl 06.20 på semestern i alla fall, eller få stresspåslag när jag är ute i trädgården och det plötsligt låter som att en lastbil är på väg att köra över mig.
 
Boken jag ville låna var redan utlånad. Nu funderar jag på att köpa den istället. Men do måste jag ju vänta på att den kommer i postlådan. Nästa vecka. Hallå eller, jag har redan väntat flera dagar på att biblioteket skulle öppna. Ska jag behöva vänta på postgången också?!
I-landsproblem deluxe
 
Boken jag ville låna var redan utlånad. Nu funderar jag på att köpa den istället. Men do måste jag ju vänta på att den kommer i postlådan. Nästa vecka. Hallå eller, jag har redan väntat flera dagar på att biblioteket skulle öppna. Ska jag behöva vänta på postgången också?!
I-landsproblem deluxe
Jag upptäckte en bok jag ville låna två dagar innan de skulle stänga bibblan för sommaren, men då hade de redan börjat packa ner de böcker som skulle flyttas bort. (renovering så det är helt igenbommat i flera månader)
Och nu såg jag att det är en till jag vill läsa som de faktiskt har.

Det är inte så mycket av det jag vill läsa som de har. Men då blir det dubbelt störigt när man först blir glatt överraskad för att boken finns, men sedan inte kan komma åt den.
 
Ingen aning, men den surrar jättehögt - dygnet runt hela sommaren. Typ borrmaskin. Vad kostar en sån pump, måntro? Vi kanske ska köpa en och ställa den utanför deras dörr, anonymt.....
Vet inte, vi fick med den som hörde till poolen när vi köpte den (vi gav 10.000 för alltihop då) så vet inte vad bara pumpen skulle kosta. Men tveksam till att det går att byta pump på en sådan pool, så dina grannar kanske har en annan sort.
 
Vet inte, vi fick med den som hörde till poolen när vi köpte den (vi gav 10.000 för alltihop då) så vet inte vad bara pumpen skulle kosta. Men tveksam till att det går att byta pump på en sådan pool, så dina grannar kanske har en annan sort.
Vi har också lazyspa och den är ju jättetyst. Kanske de har igång bubblet hela tiden :laugh:

Jag har den billigaste versionen men de har samma pump. Hela grejen kostade 3500
 
Skulle precis köra om en cyklist på landsväg så jag gasar på lite och ska precis vika ut så jag får lite avstånd när människan cyklar rakt ut över vägen?! Fick ställa mig på bromsen. Hon måste haft hörlurar i för varken såg eller hörde mig utan cyklade vidare i god ro. Höll på att få hjärtinfarkt. Ja ja, det är ju hon som rykt med och inte jag och dottern om jag inte hunnit bromsa men lika läskigt för det. Människa!!
 
Skulle precis köra om en cyklist på landsväg så jag gasar på lite och ska precis vika ut så jag får lite avstånd när människan cyklar rakt ut över vägen?! Fick ställa mig på bromsen. Hon måste haft hörlurar i för varken såg eller hörde mig utan cyklade vidare i god ro. Höll på att få hjärtinfarkt. Ja ja, det är ju hon som rykt med och inte jag och dottern om jag inte hunnit bromsa men lika läskigt för det. Människa!!
Märkte hon det sen? Eller reagerade hon inte alls?
 
Ah jag missförstod. Sorry! Jag rekommenderar också ajovy 3x1 var tredje månad. Grym effekt för mig! Aimovig slutade funka, men ajovy är klart bättre. Gick från 15+ migrän dagar till typ 4. Hade först en spruta i månaden men har bättre effekt med tre sprutor på en gång. Nästan normalt liv, och de gånger jag har migrän funkar äntligen anfallsmedicinen. Det gjorde den inte förr
Bra att du får hjälp!
Jag läste någonstans att det är på tal att kanske inte subventionera injektionsmedicinerna, alltså tex Ajovy och Aimovig längre så jag är ju glad att jag inte började med dem när jag skulle välja mellan dem och botox. Valde botox då eftersom det var mer prövat när de andra kom ut på marknaden. Det fanns alltså redan positiva resultat av botox, medan de andra var nya även om det verkade positivt i testerna.

Så här i efterhand är jag glad att jag inte testat, det är fler biverkningar med dem än botox generellt, och på mig fungerar botox så jag behöver ju inget annat.
 
Proportioner på förpackningen kontra faktisk vara… alltså den lilla solkrämen kunde man ju stoppat i ett vadderat kuvert bara..
FCC1B7A1-A3AE-48BC-BE7A-E90D9FF8B885.jpeg
 
Stör mig på att burkar som säljs som resekit (alltså tomma, som man fyller själv) väldigt ofta inte håller tätt. När jag lagt kräm i en sådan burk har den endera torkat till sist, eller så har den läckt ut (om den är fet). Finns det täta burkar?

Jag har inte hittat nån...
 
  • Ledsen
Reactions: MCP
Att jag inte gick upp ur sängen direkt. Nu är klockan två och jag kom precis upp. Inte för att jag har något viktigt att göra alls idag, men ändå.

(men jo, jag kämpar med det här att jag ska vara ledig hela sommaren. känns som att jag gör något väldigt fult och förbjudet och skamfullt när jag är ledig så länge som vuxen.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 079
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 423
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 157
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 596
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp