Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grannens poolpump!!!Den står på dygnet runt och surrar oavbrutet. Finns det verkligen inte tystare pumpar?? Och MÅSTE de vara igång dygnet runt?? Det är en sån där stor rund pool som monteras upp sommartid, dvs ingen åretruntpool. Det är SÅ STÖRIGT att aldrig kunna sitta ute i trädgården, på altanen eller var som helst, utan det enerverande surret. De har flera barn så jag vill ju inte hindra dem från att bada, men ... JAG STÖR MIG OTROLIGT!!

Kan de inte ställa dne i en låda eller nått tro. Brukar ju minimera ljudet
 
Ja men eftersom det inte verkar räcka för dig behöver du ju oftare?
Eller inte eftersom det fungerar med migränen, vilket ju är anledningen till varför jag får det. Jag tar hellre lite extra värktabletter för ryggvärken när det är som värst de sista veckorna än tar botox oftare eftersom man kan utveckla antikroppar mot det om man tar det oftare, vilket i så fall skulle göra att min migrän blev jävlig igen och då hjälper ju inget och jag lär inte kunna sköta mitt jobb.

Det finns säkert många sätt att behandla mitt onda i ryggen på, men bara ett att behandla min migrän.
 
Att jag slant nedför lilla trappan (två ynka steg!) och vred till knäet nått förbaskat! Ont som satan och kan inte gå, så nu sitter jag här med lindat knä och kyler i väntan på VC tid ( hoppas det är befogat att ringa) och är sur över att jag tydligen är hundra år gammal! :arghh: :wtf:
Ny störning! Att jag inte är koordinerad nog att hoppa på kryckor! :laugh: Det är ju skitsvårt!!
 
Just nu stör jag mig på att jag sopade min uteplats för ett tag sedan och har inte direkt vistats på den, nu är den full med gräs från att de klippt gräset/kört med trimmer. Ser fördjävligt ut. Jag äger ingen sopborste sopade med en lånad borste från jobbet (kan inte låna den igen).
Funderar på om jag ska klaga hos hyresvärden, det ser för anskrämligt ut eller om jag helt enkelt ska skita i det. Störigt är det oavsett, kommer inte vistas ute på den platsen ändå.
 
Grannens poolpump!!!Den står på dygnet runt och surrar oavbrutet. Finns det verkligen inte tystare pumpar?? Och MÅSTE de vara igång dygnet runt?? Det är en sån där stor rund pool som monteras upp sommartid, dvs ingen åretruntpool. Det är SÅ STÖRIGT att aldrig kunna sitta ute i trädgården, på altanen eller var som helst, utan det enerverande surret. De har flera barn så jag vill ju inte hindra dem från att bada, men ... JAG STÖR MIG OTROLIGT!!
Vad är det för monsterpump de har?
Är det Lazy spa de har så finns det absolut tystare, vår hördes knappt alls.
 
Grannen en bit bort har dragit igång dunka-dunka-musik med tung bas. Och jag försöker sova eftersom klockan ringer före fem. Orkar inte gå bort och säga till heller. Har inte hans nummer heller.
 
Eller inte eftersom det fungerar med migränen, vilket ju är anledningen till varför jag får det. Jag tar hellre lite extra värktabletter för ryggvärken när det är som värst de sista veckorna än tar botox oftare eftersom man kan utveckla antikroppar mot det om man tar det oftare, vilket i så fall skulle göra att min migrän blev jävlig igen och då hjälper ju inget och jag lär inte kunna sköta mitt jobb.

Det finns säkert många sätt att behandla mitt onda i ryggen på, men bara ett att behandla min migrän.
Ah jag missförstod. Sorry! Jag rekommenderar också ajovy 3x1 var tredje månad. Grym effekt för mig! Aimovig slutade funka, men ajovy är klart bättre. Gick från 15+ migrän dagar till typ 4. Hade först en spruta i månaden men har bättre effekt med tre sprutor på en gång. Nästan normalt liv, och de gånger jag har migrän funkar äntligen anfallsmedicinen. Det gjorde den inte förr
 
Just nu stör jag mig på att jag sopade min uteplats för ett tag sedan och har inte direkt vistats på den, nu är den full med gräs från att de klippt gräset/kört med trimmer. Ser fördjävligt ut. Jag äger ingen sopborste sopade med en lånad borste från jobbet (kan inte låna den igen).
Funderar på om jag ska klaga hos hyresvärden, det ser för anskrämligt ut eller om jag helt enkelt ska skita i det. Störigt är det oavsett, kommer inte vistas ute på den platsen ändå.
Köp en borste?
 
Att jag har alla stressymptom som innan jag blev sjukskriven för ett par månader sedan. Har försökt säga nej till saker, men jag är självfallet slasktratten som måste täcka för alla andra och har därför knappt hunnit börja jobba med mina grejer den här veckan. Hänger på buke under dagarna för mikro-pauser (bara några minuter) för att kunna få ned pulsen, men det hjälper inte så mycket.
 
Tänker inte lägga pengar på något jag inte kommer använda. Bortkastade pengar i min värld och än mer störigt.
Kommer inte bo kvar där i all evighet ändå och tycker inte det är min skyldighet att städa efter de som klippt gräset. 😤
Eller så får man se det från en positiv synvinkel. Vad BRA att de klipper gräset! Det tar en evighet att städa upp gräs överallt när man klippt, det är ett orimligt krav att ställa då det skulle ta dig tre minuter att sopa bort det, max.
 
Eller så får man se det från en positiv synvinkel. Vad BRA att de klipper gräset! Det tar en evighet att städa upp gräs överallt när man klippt, det är ett orimligt krav att ställa då det skulle ta dig tre minuter att sopa bort det, max.
Men får jag inte störa mig på det ändå eller är det helt förbjudet att störa sig på det?
Störigt att man inte får störa sig på saker längre tydligen. 🙄
 
Men får jag inte störa mig på det ändå eller är det helt förbjudet att störa sig på det?
Störigt att man inte får störa sig på saker längre tydligen. 🙄

Klart en få störa sig... men det sticker lite i ögonen när det gäller någon som bara gör sitt jobb (i vad jag förmodar en gräslig hetta). Det känns som att sparka neråt vilket en i min värld inte gör. Att sopa bort lite gräs är något som är snabbt gjort dessutom.

Vad tycker du om folk som klagar på långsamma lastbilschaufförer som är i vägen?

Personligen skiter jag i de som klagar på mig/mitt jobb, i mina ögon säger det mer om dem än om mig...
 
Just nu stör jag mig på att jag sopade min uteplats för ett tag sedan och har inte direkt vistats på den, nu är den full med gräs från att de klippt gräset/kört med trimmer. Ser fördjävligt ut. Jag äger ingen sopborste sopade med en lånad borste från jobbet (kan inte låna den igen).
Funderar på om jag ska klaga hos hyresvärden, det ser för anskrämligt ut eller om jag helt enkelt ska skita i det. Störigt är det oavsett, kommer inte vistas ute på den platsen ändå.
Klaga hos hyresvärden för lite gräs som kommit in på din uteplats? Herregud vad gnälligt. Det kan väl inte ta dig mer än max en kvart att sopa bort själv? Att du inte äger en sopborste (vilket jag tror typ alla andra gör) kan ju inte vare sig hyresvärden eller de som klippte gräset hjälpa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 370
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 860
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 878
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 008
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp