Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag menar rent generellt. Ajovy ÄR en medicin med väldigt få och milda biverkningar.
Jag. vet.

Det betyder inte att de inte finns, vilket är en anledning till att jag är glad att jag valde botox istället, helt personligt, eftersom det som finns inte är speciellt kul för mig. Vilket står i mitt inlägg. och som jag dessutom förklarat.

Jag släpper diskussionen nu. Det räcker så.
 
Stör mig fortfarande på en gubbe i byn. På ett möte snicksnackade vi lite över kaffet. Kom att prata om ett hus där det nu bor ungdomar.Förr bodde där en gammal ungkarl. Jag sa att han var otäck och försökt dra mig av hästen när jag var i nedre tonåren, med en hand innanför ridbyxorna. Jag hade fått slå mig fri med ridspöet.
Gubben flinade och sa - han kanske var sugen.
Gammal gubbe mitt ute i skogen och en ensam tonårstjej. Sugen?

Detta var flera veckor sen och jag är fortfarande skitarg.
 
Stör mig fortfarande på en gubbe i byn. På ett möte snicksnackade vi lite över kaffet. Kom att prata om ett hus där det nu bor ungdomar.Förr bodde där en gammal ungkarl. Jag sa att han var otäck och försökt dra mig av hästen när jag var i nedre tonåren, med en hand innanför ridbyxorna. Jag hade fått slå mig fri med ridspöet.
Gubben flinade och sa - han kanske var sugen.
Gammal gubbe mitt ute i skogen och en ensam tonårstjej. Sugen?

Detta var flera veckor sen och jag är fortfarande skitarg.
Men herregud?!

Stör mig på att jag nästan mest stör mig på det korkade i att säga "kanske" när det var ett uppenbart våldtäktsförsök.

Ledsen att du blev utsatt för det där av både gubbe 1 och gubbe 2.
 
Stör mig fortfarande på en gubbe i byn. På ett möte snicksnackade vi lite över kaffet. Kom att prata om ett hus där det nu bor ungdomar.Förr bodde där en gammal ungkarl. Jag sa att han var otäck och försökt dra mig av hästen när jag var i nedre tonåren, med en hand innanför ridbyxorna. Jag hade fått slå mig fri med ridspöet.
Gubben flinade och sa - han kanske var sugen.
Gammal gubbe mitt ute i skogen och en ensam tonårstjej. Sugen?

Detta var flera veckor sen och jag är fortfarande skitarg.
Det hade jag också varit, han borde uppdatera sina värderingar!
 
Ännu en störning. Gör tydligen inget annat än stör mig idag 😬
En kollega sa att jag har sett verkligt trött ut den här veckan och hoppas att jag kan vila upp mig ordentligt på semstern. Ingen störning med det, vet att jag ser precis så utsliten ut som jag är.

Men jag var på yoga/avslappningskurs på helgen, och instruktören sa att vi de följande dagarna säkert kommer att få komplimanger om hur pigga och frächa vi ser ut efter kursen.

Alla utom jag då, tydligen 😔
 
Ännu en störning. Gör tydligen inget annat än stör mig idag 😬
En kollega sa att jag har sett verkligt trött ut den här veckan och hoppas att jag kan vila upp mig ordentligt på semstern. Ingen störning med det, vet att jag ser precis så utsliten ut som jag är.

Men jag var på yoga/avslappningskurs på helgen, och instruktören sa att vi de följande dagarna säkert kommer att få komplimanger om hur pigga och frächa vi ser ut efter kursen.

Alla utom jag då, tydligen 😔
Konstig grej att säga av instruktören dock? :confused:
 
Stör mig fortfarande på en gubbe i byn. På ett möte snicksnackade vi lite över kaffet. Kom att prata om ett hus där det nu bor ungdomar.Förr bodde där en gammal ungkarl. Jag sa att han var otäck och försökt dra mig av hästen när jag var i nedre tonåren, med en hand innanför ridbyxorna. Jag hade fått slå mig fri med ridspöet.
Gubben flinade och sa - han kanske var sugen.
Gammal gubbe mitt ute i skogen och en ensam tonårstjej. Sugen?

Detta var flera veckor sen och jag är fortfarande skitarg.

Jävla gubbjävlar, båda två. Synd att du inte hade ett ridspö på dig den här gången också.
 
Jag kom hit för att säga exakt samma sak och ditt var mitt första olästa inlägg.

Det borde inte få vara så här varmt. Det är dessutom 'bara' 27 grader här men jag påverkas redan. Illamående och lätt snurrig.

Nu tar jag min vetevärmare från frysen och lägger mig framför fläkten en stund.
Tack för att du sa något. Jag köpte ju specifikt en vetevärmare som även gick att frysa för att kyla ner. Hade totalt glömt bort det. Springer på en gång för att lägga den i frysen.
 
På tal om hur värmen påverkar ens tankeförmåga…. Skulle skicka ett foto på en lemon spritz (dryck) till min kompis.
Gjorde det (trodde jag) och skrev ”denna drack jag igår, så god och uppfriskande”.

Visade sig sen att jag skickat detta foto (på en burk fernissa) 😆 Gårbranumannen

580328EB-F6F1-4566-9711-ED4CDF524A7C.jpeg
 
Senast ändrad av en moderator:
Lyckades bli osams med en familj som packade upp sin mat på min bil. Jag ropade att dom var snälla om dom tog bort. Han gjorde det men ropade att det var plast. Tänkte att jag inte ska tjafsa så gick för att flytta min bil. Då trycker han upp en plastlåda och säger att det är plast. Ja sa jag men man låter bli andras bilar. Då började en av damerna skrika men jag flyttade bilen utan att besvara det. Sen blängde de bort mot mig ända tills de åkte. Som tur var verkade det inte vara ortsbor.
Vet att det inte är lönt att irritera sig men vanligt folkvett?
 
Lyckades bli osams med en familj som packade upp sin mat på min bil. Jag ropade att dom var snälla om dom tog bort. Han gjorde det men ropade att det var plast. Tänkte att jag inte ska tjafsa så gick för att flytta min bil. Då trycker han upp en plastlåda och säger att det är plast. Ja sa jag men man låter bli andras bilar. Då började en av damerna skrika men jag flyttade bilen utan att besvara det. Sen blängde de bort mot mig ända tills de åkte. Som tur var verkade det inte vara ortsbor.
Vet att det inte är lönt att irritera sig men vanligt folkvett?

Det har jag också varit med om, en av våra äldre bilar dukade ett sällskap upp typ en picknick på?!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 761
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 003
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 691
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 147
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp