Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Samtidigt som det på fullt allvar talas om att akuten kanske inte kan hålla öppet alla dygnets timmar över sommaren.
Rimlig fördelning av samhällsresurserna?

Precis! Liksom skit i din grannes pågående hjärtattack, tant Agdas brutna lårbenshals eller att huset står i lågor. Nu är det folk som spelar musik utomhus!!!! Prio etta på detta!!!

Kaos 🫣🫣
 
Nu inte en störning utan mer en intressant iakttagelse: sedan jag skrev detta för några veckor sedan så har tutandet varit knappt märkbart? Någon enstaka gång som mer låtit som en normal personbil och varken hysteriska tut-tut-tut-tut-tut-tut-tut-upprepningar eller "lägga sig på lastbilstutan"-tuuuuuuuuut. Kan ju vara att tut-chauffören har tidig semester, men annars är det en fantastisk slump om det just nu skulle avta till hanterbara nivåer efter mer än två år. Väldigt välkommet om jag slipper väckas av detta kl 06.20 på semestern i alla fall, eller få stresspåslag när jag är ute i trädgården och det plötsligt låter som att en lastbil är på väg att köra över mig.

Kanske chauffören brukar hänga här på buke, läste ditt inlägg och fattade hur galet han betett sig? 😁
 
Kanske chauffören brukar hänga här på buke, läste ditt inlägg och fattade hur galet han betett sig? 😁

Jamen är det inte det man hoppas på med alla störiga saker i den här tråden, att någon känner sig lagom träffad och rättar till det störiga? Utan att man behöver vara obekväm och konfrontera någon direkt! (Om du mot all förmodan är här chauffören, tut på dig och tack för den återfunna lantliga friden! :D )
 
Jamen är det inte det man hoppas på med alla störiga saker i den här tråden, att någon känner sig lagom träffad och rättar till det störiga? Utan att man behöver vara obekväm och konfrontera någon direkt! (Om du mot all förmodan är här chauffören, tut på dig och tack för den återfunna lantliga friden! :D )
Eftersom jag tror vi bor i ungefär samma område så vill jag bara flika in att jag a) typ aldrig tutar och b) inte kör lastbil. Ifall du ska börja misstänka bukefolk 😂👍
 
Skulle precis köra om en cyklist på landsväg så jag gasar på lite och ska precis vika ut så jag får lite avstånd när människan cyklar rakt ut över vägen?! Fick ställa mig på bromsen. Hon måste haft hörlurar i för varken såg eller hörde mig utan cyklade vidare i god ro. Höll på att få hjärtinfarkt. Ja ja, det är ju hon som rykt med och inte jag och dottern om jag inte hunnit bromsa men lika läskigt för det. Människa!!
Var med om något på samma tema igår när jag åkte hem från hästarna. Kom 3 cyklande barn i säg ~10 års åldern i mötande riktning. So far so good, men när jag var bara några meter ifrån bestämde sig en av killarna att helt plötsligt svänga över till andra sidan vägen, mitt framför min bil :eek: Heeelt obegripligt då de definitivt såg att jag kom och det fanns verkligen ingenting på andra sidan vägen mer än ett dike framför ett skogsparti. Blev rejält skakig efter det!
 
Bra att du får hjälp!
Jag läste någonstans att det är på tal att kanske inte subventionera injektionsmedicinerna, alltså tex Ajovy och Aimovig längre så jag är ju glad att jag inte började med dem när jag skulle välja mellan dem och botox. Valde botox då eftersom det var mer prövat när de andra kom ut på marknaden. Det fanns alltså redan positiva resultat av botox, medan de andra var nya även om det verkade positivt i testerna.

Så här i efterhand är jag glad att jag inte testat, det är fler biverkningar med dem än botox generellt, och på mig fungerar botox så jag behöver ju inget annat.
Är det? Vilka biverkningar då? Jag har inte hört om några alls faktiskt?
 
Nu stör jag mig på att jag skulle gå ut för att göra ett viktigt ärende men nu har jag glömt vad det var. Min hjärna har säkert börjat smälta ner i denna stekheta degel.
Samma här. Jag fick till affären för att handla, men när jag kom dit hade jag glömt vad jag skulle ha. Gick hem igen. Satte nyckeln i låset och kom på; kaffe. Jag skulle ha kaffe.
 
Inte jag heller och står knappt några i FASS heller förutom att det kan göra ont vid injektion och bli rött där man injicerat.
Ledsen, tar tillbaka det eftersom jag inte orkar googla några bekräftande länkar.
Jag är med i en FB grupp för migräniker där flera berättat om biverkningar de fått där förstoppning och illamående har varit det vanligaste. Har för mig det även står i Fass men orkar inte kolla så jag tar tillbaka det.

Jag känner inte till något om några biverkningar med andra ord, alltså kan och ska jag inte uttala mig om saken alls.
 
Hittade inga bra linnen att ha till jobbet på stan, vill bara ha ett vanligt tunt linne utan grälliga färger :meh:
 
Förstoppning kanske två dagar efter trippeldos. Annars helt som vanligt. Det är ju väldigt väldigt få och milda biverkningar.
Så du menar att de som uppgav att de slutade med den pga just förstoppning och illamående upplevde det milt och endast i två dagar?

Jag tänker mer att alla inte upplever samma, vissa kanske absolut reagerar milt eller inte alls och andra lite mer, så när jag läser om några stycken som slutat med sagda medicin pga det problemet, så skulle jag mycket väl kunna tänka mig att problemet faktiskt finns, inte bara i början, och alltså är en risk att drabbas av, en biverkning, inget konstigt. Eftersom jag har problem från början och botox fungerar ser jag inte behovet att byta till något där risken att drabbas av någon biverkning är högre samt att det kanske inte ens fungerar på mig.

Det är bra att det finns, det är bra att det fungerar på så många, och hell ärligt jävligt trist om det blir så att man drar in subventionen för de läkemedlen, men för egen del ser jag ingen mening med att byta. Det betyder inte att jag dissar läkemedlen på något vis.
 
Så du menar att de som uppgav att de slutade med den pga just förstoppning och illamående upplevde det milt och endast i två dagar?

Jag tänker mer att alla inte upplever samma, vissa kanske absolut reagerar milt eller inte alls och andra lite mer, så när jag läser om några stycken som slutat med sagda medicin pga det problemet, så skulle jag mycket väl kunna tänka mig att problemet faktiskt finns, inte bara i början, och alltså är en risk att drabbas av, en biverkning, inget konstigt. Eftersom jag har problem från början och botox fungerar ser jag inte behovet att byta till något där risken att drabbas av någon biverkning är högre samt att det kanske inte ens fungerar på mig.

Det är bra att det finns, det är bra att det fungerar på så många, och hell ärligt jävligt trist om det blir så att man drar in subventionen för de läkemedlen, men för egen del ser jag ingen mening med att byta. Det betyder inte att jag dissar läkemedlen på något vis.
Jag menar rent generellt. Ajovy ÄR en medicin med väldigt få och milda biverkningar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 080
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 427
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 157
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 597
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp