Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rävar :rage:
Hittar mina blundstone långt ute på gräsmattan, en annan känga på ett tredje ställe. Handskarna ligger inte vid ytterdörren utan nedanför förstubron. En kruka med vatten jag har sticklingar i är omkullvält och sticklingarna ligger en bit ifrån.

Kattskålen är förstås länsad.
Skiträvar! Nu måste jag fundera ut ett sätt att rävsäkra. Kanske kompostgaller funkar.
 
Stör mig på att jag hittat en klänning som jag villhöver.
Eller nej, inte ens villhöver för det är just det, jag behöver inte en ny klänning nu just och den är alldeles för dyr för att bara vilja ha.
Men jag vill ha den :arghh:
 
Tack myggan. Verkligen perfekt placering av detta myggbett. Är det för mkt begärt att be om ett likadant på andra sidan?

:grin:

C48E623E-CD20-4CA6-8C8A-3D75A5D4B4EA.jpeg
 
Tycker att båda era versioner är rätt bra budskap :)

Jag gillade ”strong is the new skinny” när uttrycket kom för många år sedan just för att det flyttade fokus, men idag känner jag mest att ”strong” i just det sammanhanget bara är ett nytt dolt utseendeideal. Lite en ulv i fårakläder. Sen var/är idealet skinny så herrans skadligt att jag vet inte om det är bra att något är ”the new skinny” alls. Kan vi inte bara skrota kroppshetsen helt?

Men visst, jag älskar träning och att vara/känna mig stark. Det är ett av mina främsta intressen i livet. Men just citatet kommer från lite fel vinkel imo eftersom det refererar till ett utseendeideal och inte en känsla.
 
Jag gillade ”strong is the new skinny” när uttrycket kom för många år sedan just för att det flyttade fokus, men idag känner jag mest att ”strong” i just det sammanhanget bara är ett nytt dolt utseendeideal. Lite en ulv i fårakläder. Sen var/är idealet skinny så herrans skadligt att jag vet inte om det är bra att något är ”the new skinny” alls. Kan vi inte bara skrota kroppshetsen helt?

Men visst, jag älskar träning och att vara/känna mig stark. Det är ett av mina främsta intressen i livet. Men just citatet kommer från lite fel vinkel imo eftersom det refererar till ett utseendeideal och inte en känsla.
Kloka tankar, smarta perspektiv. Jag känner inte till att uttrycket kommer från någon särskild person/i ett särskilt sammanhang, men det kanske det gör och då får man en mer informerad och specifik tolkning?

Jag tänker nämligen spontant att det inte måste tolkas som att man ersätter ett utseendemässigt ideal med ett annat (dvs. någon annans upplevelse av ens kropp, dvs. kroppen som ett objekt) utan den egna upplevelsen av ens kropp (dvs. kroppen som kopplad till personen = ett subjekt = just känslan = dvs. min upplevelse där jag känner mig stark, oberoende av hur jag ser ut). Då skulle det ju bli en ersättning av utseendefixeringen åtminstone. Sen kan "stark" som ideal fortfarande diskuteras och problematiseras ffa. utifrån ett funk-perspektiv.

Sen kan det ju absolut vara så att det i praktiken för många bara betyder att man har diverse vältränade kroppsdelar i motsats till andra utseendeideal som t.ex. 90-talets heroin chic.
 
Selen jag beställde till Leffe var för liten. Jag fick vänta 2 veckor och nu får jag åka och byta för jag ids inte krångla och skicka tillbaka för då lär det ta 2 veckor till. Nästan så jag överväger att beställa en ny för att slippa åka. Kommer bli lika dyrt oavsett.
 
Rävar :rage:
Hittar mina blundstone långt ute på gräsmattan, en annan känga på ett tredje ställe. Handskarna ligger inte vid ytterdörren utan nedanför förstubron. En kruka med vatten jag har sticklingar i är omkullvält och sticklingarna ligger en bit ifrån.

Kattskålen är förstås länsad.
Skiträvar! Nu måste jag fundera ut ett sätt att rävsäkra. Kanske kompostgaller funkar.
En plastlåda med lock och lägga skor och handskar i?
 
På att jag skulle boka en tågresa i tre steg
, alltså ort A-ort B -> ort B-ort C -> ort C-ort A. Satt med tre flikar öppna där alla delresor var klara att bokas, men när jag kommer till sista, dvs ort C-ort A, ja då får jag ett felmeddelande och när jag börjar om så är den avgången inte bokningsbar längre. Inte fullsatt, inte borttagen utan bara "ej bokningsbar"?!
Testar lite olika dagar, alla samma sak med just den avgången.. Väljer en annan avgång, so far so good.. Fyller i alla 1000 frågor om ålder på resenärer, platspreferenser på samtliga delsträckor och namn på alla 4 som ska åka.. Trycker på boka "tyvärr går denna resa inte att boka just nu, vänligen försök igen lite senare" :banghead:
Så nu sitter jag med biljetter iväg, men inte hem. Såklart inte avbokningsbara :banghead:
Ska man ha is i magen?
Ska man boka ort B-ort A för att åtminstone kunna genomföra en del av resan?
Eller ska man bråka om att få avboka och ta bil, eller kolla efter alternativ med flyg? :confused:
 
På människor som skickar kalasinbjudningar som events på Facebook och sen inte hör av sig och frågar om man sett inbjudan när de inte fått något svar. Har nu på kort tid missat två kalas för att inbjudan skickats som ett evenemang på Facebook och varken jag eller min sambo går in och kollar saker på Facebook.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 961
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 314
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 130
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 927
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp