Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Särskilt gammal är hon inte, hon jobbar fortfarande (mer än) fulltid på sjukhus. Men hon menade högst troligen inte att säga fel, det är nog bara av vana. Sårande eller ej är väl lite av en definitionsfråga, men jag reagerar definitivt på när folk använder femenint riktade ord. Har dock full förståelse för att det händer att folk säger fel.

Skulle däremot inte säga något till mormors mamma om hon fortfarande hade levt, det hade bara riskerat att snurra till det ytterligare.
Kan du kanske skicka ett sms? Typ, hej, jag förstår att du inte sa fel med mening men för mig blir det jobbigt när du säger... (vad det nu var som blev fel). Skulle bli jätteglad om du tänker på det nästa gång vi ses :)
 
Det kan det vara. När man har hostat länge blir hostreflexen mer och mer lättretad och den där jobbiga cirkeln fortsätter. Jag har faktiskt fått cocillana-etyfin utskrivet för att bryta det där.
Tack för svar! Behövde nog en liten push, men ska göra slag i saken och kontakta vc. Nu senaste veckan har det dessutom gått från att vara "lite störande" till att faktiskt göra både ont och göra mig allmänt slut.
 
Missförstå mig rätt nu, men jag stör mig på att vara väluppfostrad. För en vängrupp som jag hänger i ibland är bara bestående av människor utan manners (svenska?) och dels blir jag obekväm av hur de beter sig ibland, och dels känner jag mig alltid lite utnyttjad efteråt eftersom jag är den enda som till exempel erbjuder mig att diska eller ber om ursäkt om jag gör något fel eller ens säger prosit om nån nyser. De är ju jättefina vänner på många sätt men just detta stör mig något enormt. Det gör också att jag drar mig för att blanda dem med andra vängrupper, och drar mig för att bjuda hem dem till mig, eftersom de alltid lämnar kaos efter sig (skräp på golvet och så) och aldrig hjälper till. Det blir så utmattande.
 
Missförstå mig rätt nu, men jag stör mig på att vara väluppfostrad. För en vängrupp som jag hänger i ibland är bara bestående av människor utan manners (svenska?) och dels blir jag obekväm av hur de beter sig ibland, och dels känner jag mig alltid lite utnyttjad efteråt eftersom jag är den enda som till exempel erbjuder mig att diska eller ber om ursäkt om jag gör något fel eller ens säger prosit om nån nyser. De är ju jättefina vänner på många sätt men just detta stör mig något enormt. Det gör också att jag drar mig för att blanda dem med andra vängrupper, och drar mig för att bjuda hem dem till mig, eftersom de alltid lämnar kaos efter sig (skräp på golvet och så) och aldrig hjälper till. Det blir så utmattande.
Hög igenkänning!
 
Stör mig på bromsen som helt fräckt bet mig i handflatan när vi stod stilla i fem sekunder under en vandring och jag försökte kolla kartan. Det kliar jättemycket! Känner mig dessutom objektifierad och utsatt när en massa kryp vill ha mitt blod. Jag är en person, inte mat!!!
 
Jag stör mig enormt på att jag alltid blir sjuk när jag går på semester! :cool: Gick på semester 15:30 i fredags och några timmar senare kom febern, hesheten och snoret som ett felskickat brev på posten…

I all välmening, det brukar vara ett tecken från kroppen på att det behövs lite mer återhämtning "i vardagen" så att säga. Hoppas att eländet går över snart så att du får njuta av din semester! :heart
 
Svarade på en massa frågor i en studie. Sen skulle man fylla i en utvärdering av studien. I utvärderingen kunde jag bara svara på några frågor eftersom det inte fanns rätt svarsalternativ, sen kunde jag inte gå vidare till nästa sida för att man var tvungen att svara på alla frågor på sidan ett först. Vilket jag alltså inte kunde göra.
Borde inte de som utformar frågeformulär fatta att det ska finnas "vet ej"- alternativ också? :banghead:
Eftersom de vill att man ska utvärdera studiefrågorna borde de väl ha tillräckligt med svarsalternativ så man faktiskt _kan_ göra det de vill att man ska göra.
 
Svarade på en massa frågor i en studie. Sen skulle man fylla i en utvärdering av studien. I utvärderingen kunde jag bara svara på några frågor eftersom det inte fanns rätt svarsalternativ, sen kunde jag inte gå vidare till nästa sida för att man var tvungen att svara på alla frågor på sidan ett först. Vilket jag alltså inte kunde göra.
Borde inte de som utformar frågeformulär fatta att det ska finnas "vet ej"- alternativ också? :banghead:
Eftersom de vill att man ska utvärdera studiefrågorna borde de väl ha tillräckligt med svarsalternativ så man faktiskt _kan_ göra det de vill att man ska göra.
Inte om man vill vinkla svaren man får.
 
I all välmening, det brukar vara ett tecken från kroppen på att det behövs lite mer återhämtning "i vardagen" så att säga. Hoppas att eländet går över snart så att du får njuta av din semester! :heart
Tack ❤️ Jag förstår att detta är skrivit i välmening. Jag har under året kämpat med stress på jobbet, sjukskrivna kollegor och har jobbat mycket övertid. Det är inte konstigt att kroppen skriker stopp. Så nu ligger jag mest i sängen och låter kroppen vila.
 
Stod ute och blev kall förut pga ett missförstånd och är orimligt sur över det!

Måste nu också åka och handla, har ingen lust och det stör mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 818
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 210
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 088
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 810
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp