Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var och badade idag och det var en riktigt modig ung kille som hade string på sig och bada och solade, och självklart såg man hur folk glodde och hörde även kommentarer från sällskapet bredvid. En familj där mamman vräkte ur sig om hur äckligt och osmakligt det var och att någon borde säga åt honom, medan hennes egna dotter visade lika mycket av sina skinkor. Och hon själv hade en gnutta brazilian och man såg absolut hennes valkar och celluliter, tillskillnad mot den här killen som faktiskt var tränad och slätrakad.

Kvällens rant! Men bara över mamman och alla som glodde, killen ska ha cred.
Jag vet inte riktigt vad det spelar för roll vem som hade valkar och celluliter eller inte, men det är ju överlag otroligt oförskämt att ha åsikter om vad folk har på sig på stranden tycker jag. Så länge de inte näckar på en icke-nudist strand.
 
Ja jag blev sårad. Som om jag inte vet hur mitt liv ser ut och kommentaren var dessutom i syfte att uppmuntra mig till något hon tycker jag borde göra. Det hade ju gått att göra på så många andra sätt 🤔

Det går långt mellan gångerna men ibland kommer det nån såndär gliring om mitt liv eller mitt jobb och jag önskar jag var snabbare i tanken och kunde försvara mig direkt men blir alltid så ställd 🫣 med slutresultatet att jag går o funderar över kommentaren i flera dagar.

Äsch. Slut på gnäll. 😂 släpp och gå vidare!
Det går utmärkt att ta en liten stund att känna efter, fundera, formulera sig rättvist och sedan sätta en gräns. Om man vill. Ingen har rätt att klanka ner på dig, ditt liv eller ditt jobb :heart
 
Jag bor i ett väldigt lugnt villaområde där det sällan händer något och folk lever tyst och stillsamt.
Förutom i kväll, då jag ligger sjuk med huvudvärk och feber. Alla barn i området plus alla deras vänner har skrikit för full hals medan de hoppat trampolin i timmar. De sista slutade halv tolv.
Hundar har skällt som galna hur länge som helst.
Varenda bil i kvarteret verkar ha kört upp och ner för vägen utanför mitt hus nonstop, och trafiken fortsätter fastän det är mitt i natten.
Jag tror inte jag har missat att det är karneval eller omdirigerad trafik eller något liknande. Varför blev alla så oroliga mitt i allt, en torsdagkväll?
 
Det här
20220812_130254.jpg


Det går ju inte dricka när flärpen är borta
 
Också värmen. Det är sablar så varmt! Min växthuslägenhet är jättebra att odla i pga det här men att vistas i är rätt obehagligt om man ogillar värme....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
115 359
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
111 054
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
22 105
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 035
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Hönstråden II
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

  • Hijabis i stallet!
  • Pivo
  • Nybörjarponny!

Omröstningar

Tillbaka
Upp