Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förra veckan onsdag eller torsdag när jag ändå inte var hemma skulle någon komma och fixa avloppet till badkaret som det är stopp i. Fick veta det fredagen innan då hyresvärden var här och försökte. Lugnt liksom, bara att hinka ur vattnet, vi överlever till dess liksom. Onsdag och torsdag kom och gick, ingen avloppsrensar i sikte. Fredag, sedan helg, måndag och tisdag. Inte ett ljud. I dag tänkte jag SMSa hyresvärden igen, men glömde bort det när jag var på jobbet, och vid 15 knackade en granne på vars pappa är hyresvärdens högra hand och säger "de som ska fixa avloppet kommer snart". Snart 19 och ingen har kommit.

Han sa i och för sig inte vilket år.
 
Att någon människa har gått och röjt med röjsåg i min skog utan min tillåtelse. Vem får för sig att göra så och i vilken värld där det är okej beteende tror de att de lever i?
Hur är det ens möjligt, röjsåg är ju inget man brukar ha med sig i fickan på skogspromenad, liksom 😮 Och råka röja lite av tanklöshet.

Någon som läst kartan uppochner og tagit totalfel på var man befann sig? Någon som för många år sedan råkat avtala något med tidigare markägare och inte fattat att marken bytt ägare? Jag greppar efter halmstrån här, det hela låter så knäppt. 😬
 
Hur är det ens möjligt, röjsåg är ju inget man brukar ha med sig i fickan på skogspromenad, liksom 😮 Och råka röja lite av tanklöshet.

Någon som läst kartan uppochner og tagit totalfel på var man befann sig? Någon som för många år sedan råkat avtala något med tidigare markägare och inte fattat att marken bytt ägare? Jag greppar efter halmstrån här, det hela låter så knäppt. 😬
Är inne på liknande tankar - har nån entreprenör bjudit på lite för mycket arbete?
 
Hur är det ens möjligt, röjsåg är ju inget man brukar ha med sig i fickan på skogspromenad, liksom 😮 Och råka röja lite av tanklöshet.

Någon som läst kartan uppochner og tagit totalfel på var man befann sig? Någon som för många år sedan råkat avtala något med tidigare markägare och inte fattat att marken bytt ägare? Jag greppar efter halmstrån här, det hela låter så knäppt. 😬
Det går inte att ta fel på var det är. Det är liksom inte längs med gränsen eller vid en väg, utan personen måste burit sin röjsåg 150 meter in i skogen där det förr i tiden fanns en glänta. Där personen uppenbarligen tycker att de har rätt att bestämma att sagda glänta ska vara kvar. (@sjoberga också)

Jag tänker också att det kanske är någon som avtalat något med tidigare ägare men att göra det nu när jag haft marken i 5 år? Utan att ens knacka på och fråga först? Jag menar det måste ju vara någon i byn, ingen annan rör sig där, och kände de förra ägaren måste de ju veta att det inte är de som äger längre.
 
Det går inte att ta fel på var det är. Det är liksom inte längs med gränsen eller vid en väg, utan personen måste burit sin röjsåg 150 meter in i skogen där det förr i tiden fanns en glänta. Där personen uppenbarligen tycker att de har rätt att bestämma att sagda glänta ska vara kvar. (@sjoberga också)

Jag tänker också att det kanske är någon som avtalat något med tidigare ägare men att göra det nu när jag haft marken i 5 år? Utan att ens knacka på och fråga först? Jag menar det måste ju vara någon i byn, ingen annan rör sig där, och kände de förra ägaren måste de ju veta att det inte är de som äger längre.
Ok, det låter mer som nån idiot till granne som istället för att komma och prata om sina önskemål och varför tar sin icke-rätt i egna händer för att ”återställa” på annans mark.
 
Det går inte att ta fel på var det är. Det är liksom inte längs med gränsen eller vid en väg, utan personen måste burit sin röjsåg 150 meter in i skogen där det förr i tiden fanns en glänta. Där personen uppenbarligen tycker att de har rätt att bestämma att sagda glänta ska vara kvar. (@sjoberga också)

Jag tänker också att det kanske är någon som avtalat något med tidigare ägare men att göra det nu när jag haft marken i 5 år? Utan att ens knacka på och fråga först? Jag menar det måste ju vara någon i byn, ingen annan rör sig där, och kände de förra ägaren måste de ju veta att det inte är de som äger längre.
Märkligt... Hoppas inte att du får faktura på jobbet också.... :crazy:
 
Ok, det låter mer som nån idiot till granne som istället för att komma och prata om sina önskemål och varför tar sin icke-rätt i egna händer för att ”återställa” på annans mark.
Jo. Hade någon kommit och pratat om det hade jag utan problem kunnat gå dit själv och öppna upp lite (och göra ett mycket snyggare jobb av det med...), men detta är ändå bortom vad jag trodde vuxna människor var kapabla till. Så nu funderar jag på hur jag ska se till att inget liknande händer igen. Jag som är så noga med min skog. Skär så i hjärtat att se hur de gått fram:(
 
Ja det är sådant en vårdcentral kan lösa. Här kan de dock inte föra in besök från andra ställen tex privat vård eller utomläns som de inte kan se i sitt system.

Jag tipsade om patientservice eftersom man enkelt kan maila dit när som helst alternativt ringa, brukar vara generösa telefontider. I jämförelse med en vårdcentral. Men man kan ju givetvis också använda 1177, speciellt om man vet med sig att man inte har varit någon annanstans än där.
Vet du vart man kan se hur länge man har frikort på sjukresor?
 
Vet du vart man kan se hur länge man har frikort på sjukresor?
Visste inte att man kan ha frikort på sjukresor! Här är det Skånetrafiken som står för sjukresor så jag kan tänka mig att om en person i Skåne hade velat veta det hade hen fått ringa/maila dit för att fråga det. Så jag gissar att det är motsvariga där man bor som man kontaktar, inte vårdcentralen dock.
 
Visste inte att man kan ha frikort på sjukresor! Här är det Skånetrafiken som står för sjukresor så jag kan tänka mig att om en person i Skåne hade velat veta det hade hen fått ringa/maila dit för att fråga det. Så jag gissar att det är motsvariga där man bor som man kontaktar, inte vårdcentralen dock.
Här är det västtrafik som kör.
Jo, det finns frikort även för resor. Tror det är 2200 kr. Sedan reser man gratis med taxi tex. Jag åker aldrig kollektiv till och från sjukvården utan alltid med taxi.
 
Här är det västtrafik som kör.
Jo, det finns frikort även för resor. Tror det är 2200 kr. Sedan reser man gratis med taxi tex. Jag åker aldrig kollektiv till och från sjukvården utan alltid med taxi.
Inte säkert det är den som kör resorna och hanterar resebokningarna som sköter administrationen av reseersättningen. Hos oss är det en enhet i kanslihuset som hanterar reseräkningarna. Rimligen bör det vara de som har kollen på vem som har rätt till frikort också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 840
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 783
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 219
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 994
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp