Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag saknar socker för att koka sylt på blåbären jag plockat idag så nu måste jag antingen försöka rymma en 5 liters hink i kylskåpet eller smutsa ner flera mindre lådor vilket kommer leda till mer disk. Bajsbär
 
Jag stör mig på att min trädgård aldrig får vara i fred. 😢 Hur kan någon tro att det är okej att låta den kopplade hunden smyga sig in mellan bärbuskarna för att kissa bland jordgubbarna? Javisst, det är en liten söt fluffhund som säkert kissade jättelitet, men ändå. Stör mig också på att jag inte slet upp fönstret och ropade till ägaren då jag såg det.

Och hur kommer man ens på idén att bryta kvistar av min häck när man går förbi? Nu var det knappast hundkissaren som gjorde det, utan, gissar jag, någon unge som tänker att man kan göra så. Hur ska det någonsin bli en ordentlig häck som ger lite insynsskydd om den slits i bitar lite här och var varje gång något obetänksamt barn har vägarna förbi. 😔

Jaja, jag ska väl bara vara tacksam nedan jag inte har @Nahar s grannar som härjar med röjsåg 😬
 
Vädret!
Min telefon påstår att det ska vara regn och 28 grader i morgon och regn och 28 grader på onsdag med det fina tillägget av ÅSKA då också.
Jag hoppas min telefon är en jävla lögnare alltså annars avlider nog jag!
Min säger liknande och smhi säger att det inte ska bli regn och åska.
 
Min bil. Hon har helt plötsligt bestämt sig för att leva sitt eget liv lite. Gasen hänger sig. Och jag behöver verkligen min bil just nu pga stressfraktur i foten som inte är läkt ännu. Ska prova om jag kan rengöra spjällhuset? (Med hjälp av bror).
 
Nya grannar har nyligen flyttat in på gården med 2 st jättesöta pomeranians (stavning?) MEN HUNDARNA SKÄLLER KONSTANT! :arghh: Ingen gör någonting för att de ska vara tysta(re) :confused: Givetvis rastas hundarna på innergården också (vilket är tydligt skyltat att man inte får) :meh:
På detta så har min kedjerökande granne avancerat till att röka cigariller istället för vanliga cigaretter, så det luktar ännu värre i min lägenhet än vanligt :wtf: Ta mig härifrån!!!
 
Nya grannar har nyligen flyttat in på gården med 2 st jättesöta pomeranians (stavning?) MEN HUNDARNA SKÄLLER KONSTANT! :arghh: Ingen gör någonting för att de ska vara tysta(re) :confused: Givetvis rastas hundarna på innergården också (vilket är tydligt skyltat att man inte får) :meh:
På detta så har min kedjerökande granne avancerat till att röka cigariller istället för vanliga cigaretter, så det luktar ännu värre i min lägenhet än vanligt :wtf: Ta mig härifrån!!!
Hör av dig till styrelsen eller hyresvärden? Här är det stenhårt med inga djur på innergården osv.
 
Stör mig på att jag bokat expressleverans och kvällstid (17-21) men får meddelande att jag kan välja onsdag 9-18, torsdag 9-18 eller fredag 9-18. Det är varken express eller kvällstid och jag har betalat för att få varan snabbt.
Kan tillägga att jag beställde i fredags så hade räknat med att få varan idag då jag fick sms om att den var skickad igår.
 
Ofta kan man få hämta varan istället för att få den hemlevererad om det är "akut". Men då får de se till att betala tillbaka lite av frakten.
Åka 24 mil för att hämta en tv när man kan välja hemleverans känns lite dumt. Det fanns fyra val.
Hemleverans express kväll 1-2 dar
Hemleverans express dag 1-2 dar
Hemleverans dag 4 dar
Hämta i butik

Express kostade 159kr och den som skulle ta 4 dar var gratis och jag ville ha den på kvällstid eftersom jag och sambon jobbar och inte är hemma före 17. Men det valet har ju försvunnit nu när det ankommit till postcentralen här fast att jag har betalat för det.
 
Åka 24 mil för att hämta en tv när man kan välja hemleverans känns lite dumt. Det fanns fyra val.
Hemleverans express kväll 1-2 dar
Hemleverans express dag 1-2 dar
Hemleverans dag 4 dar
Hämta i butik

Express kostade 159kr och den som skulle ta 4 dar var gratis och jag ville ha den på kvällstid eftersom jag och sambon jobbar och inte är hemma före 17. Men det valet har ju försvunnit nu när det ankommit till postcentralen här fast att jag har betalat för det.
Aha! Ofta brukar det finnas "hämtas hos ombud", dit paketet hamnar innan det körs ut. Jag tycker du bara kontaktar butiken så får de lösa det åt dig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 311
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 118
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 549
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
105 393
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp