Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aha! Ofta brukar det finnas "hämtas hos ombud", dit paketet hamnar innan det körs ut. Jag tycker du bara kontaktar butiken så får de lösa det åt dig!
Det kommer aldrig till ett ombud utan bara en central som sen ska köra ut det. Det är för tungt för ombud.
Jag har mailat butiken men det är störande ändå att de alternativ som butiken har inte finns när det väl ska köras ut. Nu är det tur att sambon är ledig på torsdag så han kan ta emot det annars hade någon av oss fått ta ledigt
 
Stör mig på min hjärna.
Jag inte den oroliga och ängsliga typen. Men nu änglas jag över att morgonproverna ska vara katastrofala, eller att det inte går att få nån taxi till hemfärden förrän inatt och tusen andra saker

Inte likt mig så varför nu.
Du har varit, och är, i en ovanlig och extrem situation och jag tror att det är rimligt att reagera på den på ovanliga sätt. 💚
 
Klart säger 16mm regn, SMHI och YR 0mm
😒

Jag upplever att Klart oftast har mest rätt om vädret. Hade inte velat ha så himla mkt regn idag.
 
Jag stör mej på ”förstå-sig-påare”. Senast uppkom en diskussion om järnväg med diverse olika scenario bla med folk som får sitta flera timmar i tåg. Det är inte bara att släppa ut folk från tåget hur som helst eftersom det är en farlig miljö och det är inte så att det står en buss redo att hämta passagerare osv. Att det tar lång tid att fixa fel bla en prognos på 2 veckor med förseningar på tågtrafiken.
Jag tror det är för att de inte har vetskap om allt regelverk och allt annat som ska till. Men jag stör mej ändå på det
 
Jag stör mej på ”förstå-sig-påare”. Senast uppkom en diskussion om järnväg med diverse olika scenario bla med folk som får sitta flera timmar i tåg. Det är inte bara att släppa ut folk från tåget hur som helst eftersom det är en farlig miljö och det är inte så att det står en buss redo att hämta passagerare osv. Att det tar lång tid att fixa fel bla en prognos på 2 veckor med förseningar på tågtrafiken.
Jag tror det är för att de inte har vetskap om allt regelverk och allt annat som ska till. Men jag stör mej ändå på det
Som tågklarerare är jag helt med dig här!
 
Jag stör mig på att det är så svårt att utnyttja tiden när man är ledig hemma. Det blir liksom inget gjort. Om jag har fullt upp är det mycket lättare att dessutom plocka undan på bordet och få röjt undan nån grej som varit liggandes länge. Men då har man ju knappt tid och blir sen till det man skulle göra.
 
Men alltså vädret och väderapparna :laugh:

Kollar vädret vid 7.30 innan jag lägger mig. +22 och 15mm regn. Vaknar kl 13. Inget regn än men kvavt som sjutton och mörka moln, inte regnat än men kommer lite stänk. Tar långbyxor, regnjacka och bilen istället för cykeln.

Kommer ut i skogen. +30 grader och inget regn på hela em 😂 åker till hästarna. sol, moln och +30. Alltså JA vilken tur jag klädde mig efter väder 😅
 
Förstår oron!
Jag var sjukt nojig från dagen jag kom in på min kandidat till dagen jag började. Att det blivit något fel så jag inte alla skulle få börja. Att det var någon form av ett practical joke de kört med. 😅
Ja, jag är konstant orolig nu :laugh: Har de fått rätt blankett? Funkar min inlogg? Kommer jag få tag på all kurslitteratur i tid? Kommer jag bli sjuk?etcetcetc:banghead::laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 172
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 209
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 844
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 635
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp