Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ibland tänker jag att jag ska ta ledigt en dag för att ringa runt till mäklare som talar om bostaden som ”magisk” och fråga hur det magiska egentligen yttrar sig.

Är den som anden i flaskan och ger den som bor tre önskningar om man gnuggar dörrhandtaget?

Är kylskåpet i bostaden som ett ymnighetshorn och fyller sig själv med mat och vin?

Når man en dold värld när man kliver in i garderoben?

Ger den mig evigt liv, ungdom och skönhet?

Bor det enhörningar i sovrummet?
Maila och fråga!!
 
Har du rätt ställe inställt :P

Det har inte jag, jag har helt fel väderstad inställd där så inte lönt att komma vädret här där :D
@MidnightSoul och @tanten ni ser så chockade ut! :D

Jag har en annan stad 50 mil från mig medvetet inställd eftersom jag är barnsligt förtjust i den staden och havet och landskapet och ... och .... och är där typ ibland, kan ju vara bra att veta vädret då, men ni kan väl aaaaldrig gissa stad :D
 
Hittade ett par brallor i gömmorna som sitter bra och som jag faktiskt passar, bortlagda en gång i tiden för att jag växte ur dem på bredden... Och det är ju bra då jag typ har tre par byxor som passar just nu.

Det finns bara ett problem! Suckar hunden för djupt sitter ALL hans päls på mina brallor! :meh: Jag kommer med andra ord inte kunna använda dem ändå.
 
Valfläsk

Till det idiotiskt valfläsk

Till det av SD

(för den som är intresserad av nåt mer precist. SD lokalkampanjar med devisen att de vill att det byggs fler skolor i kommunen. Vilket är ok. MEN, det är redan så att flera skolor ska byggas. Det skall bara bestämmas exakt var. Så SDs väljare kommer ju tänka att "fan va bra SD är" efter valet pga skolorna byggs. Men SD har väldigt lite med skolbygget att göra, egentligen).
 
Det går inte att hitta linsbågar (cheddar) nånstans?! Kollat 4 butiker nu :(
Samma reaktion hade jag i går efter att sonen kollat i två butiker och dottern en och jag dagen innan i en butik efter vanlig huvudsallad. Känns märkligt att de inte har det?! Nu har jag räkar, ägg, majonnäs, citron och tomat för att göra god räksmörgås, men inte salladen och räksmörgås utan huvudsallad går inte.
 
Jag stör mig på hundägare som tillåter sina hundar att skälla och bete sig som rabiata as utan att öht ens försöka göra något trots att det är uppenbart att deras hund skrämmer någon. Höll på att bli nedtrampad av min häst idag som blev livrädd och drog ut i en åker när vi passerade en tomt där en hund gick fullkomligt berserk i buskaget ut mot vägen när vi skulle gå förbi. Tror ni ägarna gjorde något för att lugna hunden, fånga in den eller få tyst på den? Nope... Jag är hundägare själv men inte fan hade någon av våra hundar tillåtits hålla på så helt ohindrat oavsett vad eller vem det är som passerar...
 
Jag stör mig på att jag inte kan fläta armband!! Jag lärde mig inte det som barn, har alltså aldrig kunnat, men får ständigt köpa nya epilepsiarmband då snöret slits (och brickan allt som oftast dessutom hamnar upp och ner med texten inåt, vilket känns... onödigt) så tänkte att fläta armband vore ju en lösning. Tre barn och INGEN av dem kommer ihåg hur man gör! :jawdrop:
 
Jag stör mig på att jag inte kan fläta armband!! Jag lärde mig inte det som barn, har alltså aldrig kunnat, men får ständigt köpa nya epilepsiarmband då snöret slits (och brickan allt som oftast dessutom hamnar upp och ner med texten inåt, vilket känns... onödigt) så tänkte att fläta armband vore ju en lösning. Tre barn och INGEN av dem kommer ihåg hur man gör! :jawdrop:

Här i finland får man armbanden i metall, ni får inte det i sverige?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 984
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 328
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 131
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 943
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp