Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte en direkt störning på personen utan beteendet eftersom det måste vara grundat i någonting. Jag följer en ung person på Instagram som syr fantastiska klänningar. Hen gör reels där ett lager i taget tas på för att visa konstruktionen. Hen har ofta glasögon på sig genom processen men de tas av inför sista klippet där hela klänningen är på. Som om prinsessor inte kan ha glasögon. Blir bara ledsen av det.
 

Ibland tänker jag att jag ska ta ledigt en dag för att ringa runt till mäklare som talar om bostaden som ”magisk” och fråga hur det magiska egentligen yttrar sig.

Är den som anden i flaskan och ger den som bor tre önskningar om man gnuggar dörrhandtaget?

Är kylskåpet i bostaden som ett ymnighetshorn och fyller sig själv med mat och vin?

Når man en dold värld när man kliver in i garderoben?

Ger den mig evigt liv, ungdom och skönhet?

Bor det enhörningar i sovrummet?
 
Ibland tänker jag att jag ska ta ledigt en dag för att ringa runt till mäklare som talar om bostaden som ”magisk” och fråga hur det magiska egentligen yttrar sig.

Är den som anden i flaskan och ger den som bor tre önskningar om man gnuggar dörrhandtaget?

Är kylskåpet i bostaden som ett ymnighetshorn och fyller sig själv med mat och vin?

Når man en dold värld när man kliver in i garderoben?

Ger den mig evigt liv, ungdom och skönhet?

Bor det enhörningar i sovrummet?
Den är 40 kvm när man mäter utan på, men när man går in befinner man sig i ett palats med stora salar. 🪄
 
Är kylskåpet i bostaden som ett ymnighetshorn och fyller sig själv med mat och vin?

Når man en dold värld när man kliver in i garderoben?

Ger den mig evigt liv, ungdom och skönhet?

Bor det enhörningar i sovrummet?
Är frysen lika magisk som ridskolan som när man lägger in en påse faller ungefär 5 påsar ut som i kattdimensionen... mvh hälde i ungefär 3 satser bullar idag. På fredag gissar jag det är 2 mindre än före jag hällde i mitt...
 
Det är 23 grader ute, i sovrummet är det antagligen ännu varmare med två stora hundar som ligger på sina kyldynor + jag i sängen utan täcke och med två katter som klistrar sig utefter mig. :arghh:

Vi hade över 30 grader idag, strålande sol och en prognos som bara lovar och lovar regn men det kommer aldrig! Hade jag lämnat duntäckena ute på sträcket hade det antagligen börjat regna, men då hade jag haft blöta duntäcken och det vågar jag inte chansa på. Hur kul har det varit på en skala mellan -10 och noll idag att lossa 500 kg hö för hand, i stövlar och långbyxor för att inte ha boss överallt? Jag har duschat tre gånger redan men funderar på en fjärde. 🥵

Var är Enar, eller hette han Einar? :banghead:
 
På att det här verkar vara stora insektbettssommaren för mig. Jag brukar klara mig undan sånt, men i år har jag plågats av både myggbett, fästingbett (som jag dessutom är orolig för att det lett till borrelia) och bett av icke-identifierad men jäkligt kli-framkallande insekt.

Är det höst snart eller? :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 984
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 328
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 131
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 943
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp