Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt stängselaggregat verkar ha lagt av, hästarna var på rymmen idag. Har ett batteridrivet som inte fungerar att koppla till ett bilbatteri men som tydligen ska fungera om man nätansluter det, får testa i morgon. :mad:
 
Skitstörig taxichaffis som gnäller över priset när jag bokat i appen och är företagskund. Ringer till växeln och diskuterar, tjafsar med mig om priset och kör som en skadskjuten kråka. Jag är trött och irriterad, blir inte något högt betyg det här.

Får vara glad om jag kommer hem utan att hamna i diket. Tur jag sitter i baksätet. 😖
 
Stör mig dels på exakt all nyproducerad musik som spelas på radio, dels på det faktum att jag stör mig. Vill liksom verkligen inte vara den! Men samtidigt är det ju objektivt dåligt? 😫 Kassa danceremakes och hiphop med domedagsstämning. Annat var det på min tid! Då var hiphopen bra och handlade om att det var varmt på diskoteket va (och det var det)!
 
Alltså, om det är 8 grader ute och värmen inte är på i huset...
Hur djävla smart är det då att sätta sig och äta GLASS.
:banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:

För den som undrar så, nej, det går inte att skapa ett legitimt baklängesargument om att värmen ska sättas på ifall en fryser när det är en själv som skapat situationen genom puckat beteende...
 
Denna skitmånad. Fick en dyr räkning för mina sjukhusdygn. Betalar fortfarande av på hundens operation och lagning av bilen.

Och idag gick glasögonen sönder och går inte att reparera. Bara att beställa nya.
Som lök på laxen började bilen blinka att det är dags för service snart.
'
Vattenfall skickade ett brev om att de skulle betala ersättning för strömavbrott, utbetalningsdag i fredags. Har jag sett till några pengar. Nä.

Gnäll gnäll
 
Stör mig på att vattenkranen i köket hängt sig när vi behöver stänga av vattnet för att kunna installera den nya diskmaskinen..... kommer vagt ihåg att det var omvänt när den gamla installerades...
 
Denna skitmånad. Fick en dyr räkning för mina sjukhusdygn. Betalar fortfarande av på hundens operation och lagning av bilen.

Och idag gick glasögonen sönder och går inte att reparera. Bara att beställa nya.
Som lök på laxen började bilen blinka att det är dags för service snart.
'
Vattenfall skickade ett brev om att de skulle betala ersättning för strömavbrott, utbetalningsdag i fredags. Har jag sett till några pengar. Nä.

Gnäll gnäll
Lägger till att jag ser mycket sämre med reservglasögonen, som är väldigt gamla. :meh:
Inte fick jag nån optikertid förrän att par veckor in i oktober heller. :mad:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 914
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 597
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 876
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
105 755
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Tungband
  • Åkerfräken

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp