Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi hade en fast summa man betalade varje år. Men det var ju helt sjukt med hur många (som man inte ens kände) det var, så vi slutade och varje avdelning/team tog i fortsättningen ansvar för sina egna uppvaktaden.
Grejen är att här verkar det vara standard med 1 present från jobbet + en insamling bland närmast sörjande höll jag på att säga :P Dock blir det ganska många närmast sörjande när vi är en ganska liten arbetsplats.. Det plus ganska hög personalomsättning gör att det blir ganska mycket skramlande överallt.
 
Grejen är att här verkar det vara standard med 1 present från jobbet + en insamling bland närmast sörjande höll jag på att säga :P Dock blir det ganska många närmast sörjande när vi är en ganska liten arbetsplats.. Det plus ganska hög personalomsättning gör att det blir ganska mycket skramlande överallt.
Hos oss får du inget om du säger upp dig. Utan det är typ jämn födelsedag och pension
 
Vi hade en fast summa man betalade varje år. Men det var ju helt sjukt med hur många (som man inte ens kände) det var, så vi slutade och varje avdelning/team tog i fortsättningen ansvar för sina egna uppvaktaden.
Förr gav jag till varenda insamling på jobbet men sedan många år ger jag enbart till de närmsta kollegorna, Kalle som skymtar förbi i korridoren struntar jag i men kollegan som bytt avdelning och som jag jobbat ihop med många år bidrar jag till. Jag har frånsagt mig ev firanden på jobbet så jag slipper insamlingar och firanden för min skull.
 
Tusen insamlingar till folk som slutar, fyller jämt osv på jobbet. Glömmer hälften känns det som! Hade gärna swishat typ 500:- till en central pott som får räcka tills jag slutar!
Uppskattar min nuvarande arbetsplats faktiskt där varje avdelningschef ansvarar för att ordna firande och ev present för sånt som går på företagets räkning, inget övrigt skramlande. Hatade det på mitt gamla jobb när det kändes mer som en popularitetstävling om vem som kände flest och fick mest presenter typ.
 
Uppskattar min nuvarande arbetsplats faktiskt där varje avdelningschef ansvarar för att ordna firande och ev present för sånt som går på företagets räkning, inget övrigt skramlande. Hatade det på mitt gamla jobb när det kändes mer som en popularitetstävling om vem som kände flest och fick mest presenter typ.

Fattar inte heller riktigt grejen med insamling till kollegor som t ex gift sig - antingen är man nära vänner och deltar på bröllopet med present där, eller så är man bara just kollegor och det skulle kunna räcka med grattis till att du gift dig, hoppas ni hade en riktigt härlig fest? Denna prylhysteri hela tiden.

Om man nödvändigtvis måste ha någon insamling på relationstemat så hade jag hellre samlat till kollegor som separerat som kanske behöver muntras upp lite extra. Och som inte redan överösts med mer eller mindre onödiga prylar av människor som står dem närmare.
 
Att jag helt plötsligt får så ont i mina stortå av mina gymnastikskor som jag har gått i tre månader. Foten åker fram och stöter/mosar toppen av stortån mot toppen och det gör ont! Klarar bara två tre timmar i de numera, mot hela dagar. Jag fattar inte!! :arghh:
Köpte ju dyra för att fötterna skulle må bättre!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 254
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 251
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 859
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 668
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp