Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk som inte kan svara när man har tråkigheter att man avbryter jobbet pga den ser ännu jävligare ut efter jobbet
 
Jag stör mig på att jag verkar ha glömt hur jag ska skriva ordentliga texter i jobbet och fastnar på formuleringar som inte borde vara några problem.

Och så stör jag mig på att jag har nästan slut batteri i telefonen när jag nu ska ut på lunchpromenad med vovven. Varför har jag inte laddat den under förmiddagen?? :banghead:
 
Stör mig lite på nya kollegan. Jag kanske är dum nu eller kanske missunnsam. Ni får väl vara min barometer kring om detta är något att störa sig på.

Han hävdar bestämt att han inte äter frukost eller lunch för att han alltid gjort så och aldrig är hungrig på dagen, äter bara på kvällen. Fine by me, det bryr jag mig inte om.
Men. Han äter ju? och han äter av jobbets grejer. Vi har knäckemackor och frukt för de anställda.
Det jag blir störd av är mängderna han äter. 5 knäckemackor och 2 frukter på morgonen. 5 knäckemackor och 3 frukter på lunchen. Sedan ca 3 frukter och 3 knäckemackor under eftermiddagen tills vi slutar. Alltså ca 13 knäckemackor och 8 frukter om dagen. Det blir liksom ingen frukt kvar till oss andra. Smörpaket och knäckepacket tar slut på mindre än en vecka.
Sen erkände han nu i måndags att "ja jo jag börjar bli hungrig på dagarna nu pga det fysiska arbetet men palla laga matlådor."

Stör mig även på att jag inte vet om jag bör störa mig på detta.

Haha det låter helt rubbat tbh. Det säger väl sig självt att man inte vräker i sig på det sättet. Det ska ju räcka till alla.
 
Min poäng var att allting har en tendens att se bättre ut innan man faktisk befinner sig i det, och kanske upptäcker att bostadsmarknaden, arbetsmarknaden eller byråkratin (ja, det finns faktiskt länder som är ännu värre än Sverige... ;) ) är helt omöjlig. Nu ska du kanske flytta till ett land där du redan behärskar språket, men annars tror jag att det är en annan aspekt som man inte ska bortse ifrån. Jag arbetar med människor från hela världen, och har t.ex. möjlighet att se Sverige lite grann ur deras perspektiv. Visst, man kommer LÅNGT på engelska men om man inte lär sig svenska står man alltid lite, lite utanför ändå....
Jag har bott utomlands innan så jag vet vad jag ger mig in på. Men tack för din "omtanke", det är klart att Sverige alltid är bäst för alla trots nazister :rolleyes:
 
Stör mig lite på nya kollegan. Jag kanske är dum nu eller kanske missunnsam. Ni får väl vara min barometer kring om detta är något att störa sig på.

Han hävdar bestämt att han inte äter frukost eller lunch för att han alltid gjort så och aldrig är hungrig på dagen, äter bara på kvällen. Fine by me, det bryr jag mig inte om.
Men. Han äter ju? och han äter av jobbets grejer. Vi har knäckemackor och frukt för de anställda.
Det jag blir störd av är mängderna han äter. 5 knäckemackor och 2 frukter på morgonen. 5 knäckemackor och 3 frukter på lunchen. Sedan ca 3 frukter och 3 knäckemackor under eftermiddagen tills vi slutar. Alltså ca 13 knäckemackor och 8 frukter om dagen. Det blir liksom ingen frukt kvar till oss andra. Smörpaket och knäckepacket tar slut på mindre än en vecka.
Sen erkände han nu i måndags att "ja jo jag börjar bli hungrig på dagarna nu pga det fysiska arbetet men palla laga matlådor."

Stör mig även på att jag inte vet om jag bör störa mig på detta.

Om han inte pallar att göra matlådor kan han köpa några paket med knäckebröd, en smörask och en påse frukt en gång i veckan. Problem solved,
 
Jag måste byta sadel till hästen. Kunde inte kommit mer lägligt med läget i världen, ekonomin osv :meh:

Och som alltid när jag insett att en förändring ska göras vill jag göra det nu och inte sen. Jag vill ha ny sadel idag, jag vill sälja min gamla sadel idag. Eller få en del pengar lite spontant så att jag inte behöver sälja min gamla sadel nununu
 
Att jag typ EN GÅNG läst någon ströskvallerartikel om någon rappare och nu blir helt överröst av artiklar i mott flöde om varenda beef mellan alla möjliga d-listare. Jag sitter bara som nedan:
th-2150673707.jpg
 
Senast ändrad:
Jag har bott utomlands innan så jag vet vad jag ger mig in på. Men tack för din "omtanke", det är klart att Sverige alltid är bäst för alla trots nazister :rolleyes:
Men du. Det du skrev först var ju hållet i väldigt allmänna ordalag så svaren på det kanske inte måste förstås som ett förringande av din specifika situation och dina prioriteringar, utan mer allmänna reflektioner?

Min tanke kring det som diskussionen utvecklades till sen är dels att det finns nazister lite överallt och att extremhögern är ett problem i flera länder, men det finns såklart massor med andra länder där det inte är så. Och dels att det finns flera mänskliga rättigheter som kränks på flera komplexa sätt som kan vara minst lika kännbara. Kvinnor är utsatta i rätt många länder om vi tänker på lagstiftning kring sexuellt våld, aborträtt, rätt till betald föräldraledighet, rätt till utbildning, och så vidare. Hur villkor och skyddsnät kring funktionsnedsättningar ser ut varierar också kraftigt. Skydd och rättigheter kring anställningar och arbetsvillkor är en annan aspekt jag kommer att tänka på spontant.

Det betyder inte att Sverige är bäst för alla. Men det är en komplex och väldigt individuell ekvation, och för många av oss finns det nog inget alternativ som känns tillräckligt bra för att vara värt mödan. Om du har ett sådant tycker jag du gör helt rätt i att flytta ❤️
 
Åh, jag blir galen på vad både facebook och instagram tror att jag är intresserad av. För att jag någon gång klickat på något halvintressant...
Du kan gå in i facebooks annonsinställningar och ändra där, så borde det bli bättre.
Jag har rensat mina intressen och annonsinställningar och får bara 1-2 annonser/dag i flödet.
Instagram vet jag inget om.
 
Men du. Det du skrev först var ju hållet i väldigt allmänna ordalag så svaren på det kanske inte måste förstås som ett förringande av din specifika situation och dina prioriteringar, utan mer allmänna reflektioner?

Min tanke kring det som diskussionen utvecklades till sen är dels att det finns nazister lite överallt och att extremhögern är ett problem i flera länder, men det finns såklart massor med andra länder där det inte är så. Och dels att det finns flera mänskliga rättigheter som kränks på flera komplexa sätt som kan vara minst lika kännbara. Kvinnor är utsatta i rätt många länder om vi tänker på lagstiftning kring sexuellt våld, aborträtt, rätt till betald föräldraledighet, rätt till utbildning, och så vidare. Hur villkor och skyddsnät kring funktionsnedsättningar ser ut varierar också kraftigt. Skydd och rättigheter kring anställningar och arbetsvillkor är en annan aspekt jag kommer att tänka på spontant.

Det betyder inte att Sverige är bäst för alla. Men det är en komplex och väldigt individuell ekvation, och för många av oss finns det nog inget alternativ som känns tillräckligt bra för att vara värt mödan. Om du har ett sådant tycker jag du gör helt rätt i att flytta ❤️
Tack för att du checkar mig. Det är mycket nu och jag inser att jag överreagerade. Ber om ursäkt till @bettysmatte också. Jag brukar vara bra på att inte skriva i affekt så jag skäms över att jag gjorde det nu. Förlåt!
 
Praktiskt taget ingen blomaffär i stan säljer plastkrukor(innerkrukor), än mindre genomskinliga sådana :meh: De vill inte ta in heller, fick hänvisning till Bauhaus... Blir nätet för ska inte iväg till köpcentret på ett tag. Men så surt! Är det verkligen så få som planterar om blommor i större krukor? :confused: tycker de flesta blommor man köper redan står rätt trångt...
 
Stör mig på mina änglatrumpeter! En blåvägrar att blomma, den blommade för fem år sedan, nu hävdar den att det minsann är alldeles för kallt för att blomma överhuvudtaget.
Den andra, som är en kall ängel blommar inte på sommaren för då är det minsann för varmt! Den blommar i mars och nu!! När det är alldeles för kallt att sitta ute bredvid och känna dess fantastiska doft! Hopplösa kinkiga blommor!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
115 414
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
111 110
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
22 118
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 065
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Lådcykel istället för bil?
Tillbaka
Upp