Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Screenshot_20220927_182839_com.android.incallui.jpg

"Det är för närvarande fem samtal före dig.." :banghead: Jag började på plats 40 i kön
 
Inget land är perfekt, men för min del finns det flera länder där mina rättigheter och säkerhet inte är hotade, där jag inte blir utsatt för hatbrott, där politiker inte är nazister och folk inte heilar åt mig och så vidare. Känns sådär kul att du inte verkar tro att det finns länder som är bättre än så för oss som är utsatta.
Tar du ett land som har dödshjälp så flyttar jag med dig.
 
Folk som sitter och stirrar på telefonen när det ringer istället för att svara eller trycka bort samtalet. Blir tokig på ihållande ringande...
Får mig att tänka på senaste (ish) avsnittet från Det politiska spelet när en telefon börjar ringa, han säger "äsch jag tar det sen...", det ringer i bakgrunden och Parisa ba "eh... du vet att du kan stänga av ljudet utan att lägga på va?" :angel: :D
 
Folk som sitter och stirrar på telefonen när det ringer istället för att svara eller trycka bort samtalet. Blir tokig på ihållande ringande...
Jag är skyldig till den. Pga min telefonfobi brukar jag liksom frysa när det ringer och sitter då bara och stirrar på den. Vågar inte lägga på eller stänga av ljudet på den heller, pga rädd att någon ska komma på mig? (superlogiskt att få hjärtklappning för att det ringer i en telefon osv :angel:)

Stör mig förövrigt på telefonfobin. Den gör saker så mycket mer svårare. :cautious:
 
Endokrin har tydligen skrivit ut mig - så jag kan inte få min medicin utskrivet. Detta utan att meddela mig alls. De gjorde en utredning ang ett annat endokrint fel och bestämde sig helt enkelt för att nä - nu är den klar och SiZo är inte patient längre.
Svär att det kommer sluta med att jag är utan medicin i 6 månader, mår pissdåligt, uppvisar avvikande provresultat och så ska de utföra en NY utredning på endokrin... För slöseri med skattepengar, deras resurser, min tid och mitt mående är tydligen bra saker.

Det jobbiga är att jag inte ens är förvånad. Endokrin är så jävla pissdålig så det är pinsamt.
 
Visa bifogad fil 100107
Om man måste sätta en klisterlapp med ingredienser på paketet kan man väl sätta den över den befintliga ingredienslistan och inte över... instruktionerna 💀
(det står på engelska på klisterlappen också så inget går förlorat av att sätta den till höger)

En kompis bror i USA köpte en fryst pizza med instruktionerna på baksidan av förpackningen.

IMG_20220925_131608.jpg


:rofl:
 
Det känns som att min lön rinner mellan mina fingrar varje månad. Jag tycker inte att jag köper något speciellt men ändå har jag i slutet av månaden spenderar alldeles för många tusen kronor på saker som inte är nödvändiga. Jag vill kunna spara lite ordentligare så att jag inte behöver vara orolig för tillfälliga kostnader men det är så svårt.

Jag funderar på om jag borde sälja min sommarstuga för att få lägre månadskostnader och därmed kunna oroa mig mindre. Men å andra sidan är den verkligen min glädje. Det är svårt att vara modig och leva på när jag helst vill krypa ihop och spara alla pengar jag kan för att aldrig behöva oroa mig.

Och ja, är väldigt privilegierad som har råd med både lägenhet och sommarstuga men det är som att mina utgifter har ökat mer än inkomsterna och jag därmed har blivit fattigare trots en högre inkomst. (Som inte är superhög på något sätt, är handläggare på myndighet).

Jag stör mig också på att alla andra verkar ha så mycket pengar och har råd med resor, bilar m.m. trots att dom bor i hus som kostar betydligt mer än mitt boende och dessutom har barn. Jag vill kunna hänga med i deras konsumtionen men det går inte.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 271
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 295
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 862
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 686
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp