Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
På skrikiga ungar ute i affärerna! Åkte in till ”stan” för jag skulle besiktiga bilen, passade då på att storhandla typ tvätt/diskmedel, toalettpapper, städartiklar osv på Rusta. Skulle aldrig ha gjort! Minst tre familjer var det där ungarna gick bananas, sprang runt i HELA butiken och lekte kurragömma och kull, och gallskrek när dom kom på varandra. En annan skrek för att den inte fick äta godiset. Den tredje skrek för att föräldern inte plockade upp och bar den ungen eftersom föräldern redan hade en unge i famnen.

Nu när jag äntligen är henne igen så är jag så hjärntrött och slut så jag tänker faktist gå och lägga mig redan nu. 🙈
 
Stör mig på att jag aldrig kan lära mig att jag ännu inte kan göra massor samma dag. Varit i farten mest hela dagen och när jag framåt sen eftermiddag åkte och handlade så höll benen på att svika mig och jag var yr.

Sköterskan på njurmottagningen sa åt mig att ha tålamod. Plötsligt en dag släpper det och jag blir pigg. Ska försöka skärpa mig och inte tro att det redan hänt.... :meh::meh:

ar ett berg med trattisar att ensa också. Har rensat en del men det mesta skjuter jag till morgondagen. I morgon behöver jag baka också. Så jag får frukost på lördag.

/mvh inbillningsfrisk
 
Gaaaah! :banghead:
Dammsög badrummet så noggrant jag kunde tidigare på dagen. Hade ställt lite grejer i badkaret under tiden och skulle nyss skaka bort damm från en blomjordspåse över badkaret.
Då flyger det ut blomjord i badkaret och över golvet. :banghead:
Ok så jag får dammsuga igen då. :arghh:
 
Hjärnan, igen. Eller pms-hjärnan snarare.
Har blivit tackad med de exakta orden ”Det är som att ha ett nytt liv” och hjärnan ändå tänker ”Gud vad jag är tjatig, varför är jag så jobbig?!”

Varför kan hjärnan inte vara mer samarbetsvillig?
 
Munblåsor. Dyker upp nya hela tiden och dom vägrar försvinna. Det gör ju ont :arghh: jättebra när man vill ha något salt, inte. Så jäkla trött på dom nu
Har du testat tandkräm eller munskölj mot afte? Kanske kan hjälpa dig att minska antalet lite? Finns även bedövningskrämer att köpa på apotek.

Men ja, lider med dig! Hatar mina jäkla blåsor!!
 
Munblåsor. Dyker upp nya hela tiden och dom vägrar försvinna. Det gör ju ont :arghh: jättebra när man vill ha något salt, inte. Så jäkla trött på dom nu

Vad använder du för tandkräm?

Jag bytte till en som funkar "mot blåsor" och numer har jag endast blåsor om jag har en annan virusinfektion i kroppen (förkylning). Och det är bra mycket lättare att överleva 2-3 blåsor om året än konstant...
 
Munblåsor. Dyker upp nya hela tiden och dom vägrar försvinna. Det gör ju ont :arghh: jättebra när man vill ha något salt, inte. Så jäkla trött på dom nu
Jag bytte tandkräm, då blev det faktiskt mycket bättre! Får dock alltid blåsor i munnen så fort mitt immunförsvar blir sänkt, vilket är rätt ofta ändå. Gurgla med bubbelvatten!
 
Vad använder du för tandkräm?

Jag bytte till en som funkar "mot blåsor" och numer har jag endast blåsor om jag har en annan virusinfektion i kroppen (förkylning). Och det är bra mycket lättare att överleva 2-3 blåsor om året än konstant...
Någon vanlig colgate eller pepsodent. Har bara blåsor några gånger om året men det är alldeles för mycket bara det. Just den här omgången har varit ovanligt jäklig
 
Tele2s telefonförsäljare. Inte deras fel att de måste ringa men har redan tackat nej.

Att allergimat är så himla dyr. 1,5kg kostar nästan lika mycket som 10kg av den jag vanligtvis köper.
Jo tack, hatar att comhem gick ihop med dom. Nu måste jag stå ut med deras xxxxxx telefonförsäljare...
 
Stör mig på att Indiska sida låg nere igår. Hade ju tänkt se om en klänning som skulle komma i slutet på oktober börjar säljas.
Möts idag att dom gått i Konkurs? Förklarar nedstängningen av sidan, men
var ska jag nu köpa kläder och "min" klänning som jag sett framemot i flera månader?:cry:

Upptäckte just via en Facebook-annons att Zalando har lite Indiska-kläder.

https://www.zalando.se/indiska-vardagsklaenning-green-ino21c09x-m11.html var den som sög in mig, och det finns fler klänningar länkade längre ner på sidan. Går säkert att bara söka på Indiska också. Det är visserligen Indiska via Zalando, men eftersom de fortfarande ligger uppe antar jag att det ska funka.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 163
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 631
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
9 10 11
Svar
202
· Visningar
5 618
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 843
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp