Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte hur de beter sig i allmänhet men i mitt fall: Den blir inte bättre, gör otroligt jätteont om du belastar den, och låter dig inte sträcka ut armen till fullo. Fattade ej att min armbåge var bruten av ett likande fall. Kolla upp om det finns en misstanke, tänker jag.
Så betedde sig min armbåge när jag bröt den. Det var enda gången jag varit sur på min numera bortgångne häst, han sprang över mig så jag ramlade och fick en fraktur
 
Idag stör jag mig på världsläget som gör att min fantastiskt fina kollega med tidbegränsad anställning förmodligen inte kommer kunna få en fast tjänst, något som kändes helt självklart när hon anställdes i våras. Hon kommer komma ut till ett jobbsökarkaos i vår bransch... :(
 
Jag känner samma sak varje år. Lite extra i och med att jag gör mycket själv (de får nästan alltid nåt hemsytt plagg).
Hittills har de varit nöjda men ju äldre de blir ju svårare är det..
Också gjort hemmagjort. En får en liten målarbok jag gjort själv med historiska bilder, men den är bara fyra bilder och jag kunde gjort ett roligare omslag... En annan får stenar:rofl: Men han samlar, och det är ganska fina typ bärnsten och så vidare. Mest målarboken som jag önskar att jag kunde lagt mer tid på men det är tvunget att skickas idag för att komma fram i tid, och efter några timmar igår orkade jag inte mer.

Men jag tyckte ändå mina historiska prinsessor blev bättre än de som fanns i butik. Även om de bara är 4:bag:
25C1FF93-9312-4A61-9E66-40BEF148810F.jpeg
 
Samma här. Nu är det snö och kallt, och inte speciellt halt då det är så strävt ...men så har de lovat plusgrader. De har iaf tagit bort regnet från prognosen, så får ju hoppas att det håller åtminstone :meh:

Jag gillar att det blir regn någon av de första dagarna med ordentliga plusgrader så att all snö och is försvinner ordentligt. Hatar när det är strax över nollan under dagen och sen fryser på under natten i några veckor. Då blir det halt. Regnar det bort så kan det frysa på lite om nätterna utan att det blir lika jobbigt
 
Också gjort hemmagjort. En får en liten målarbok jag gjort själv med historiska bilder, men den är bara fyra bilder och jag kunde gjort ett roligare omslag... En annan får stenar:rofl: Men han samlar, och det är ganska fina typ bärnsten och så vidare. Mest målarboken som jag önskar att jag kunde lagt mer tid på men det är tvunget att skickas idag för att komma fram i tid, och efter några timmar igår orkade jag inte mer.

Men jag tyckte ändå mina historiska prinsessor blev bättre än de som fanns i butik. Även om de bara är 4:bag:Visa bifogad fil 108065
Det där hade min dotter älskat!! Tog du kopia så man kan köpa? :)
 
Också gjort hemmagjort. En får en liten målarbok jag gjort själv med historiska bilder, men den är bara fyra bilder och jag kunde gjort ett roligare omslag... En annan får stenar:rofl: Men han samlar, och det är ganska fina typ bärnsten och så vidare. Mest målarboken som jag önskar att jag kunde lagt mer tid på men det är tvunget att skickas idag för att komma fram i tid, och efter några timmar igår orkade jag inte mer.

Men jag tyckte ändå mina historiska prinsessor blev bättre än de som fanns i butik. Även om de bara är 4:bag:Visa bifogad fil 108065
Jag är säker på att barnen gillar sina klappar, de är ju helt klart genomtänkta för att passa mottagaren. Vad kan vara bättre än spännande stenar, om det är vad man är intresserad av :)

De gånger mina barn har varit mindre nöjda med sina klappar från släktingar är då de fått kläder som varit flera storlekar för små. Ja och sonen då han flera år i rad fick bilar från många, eftersom han alltid varit totalt ointresserad av bilar. Det visar ju bara att släktingarna inte känner barnet det minnsta.

Vad de blivit gladast över är just väldigt nichade grejer, som ett litet häfte dekaler eller en nyckelring med precis de mangafigurer de är intresserade av, eller ett hemgjort metspö i barnstorlek, och liknande.
 
Senast ändrad:
Jag gillar att det blir regn någon av de första dagarna med ordentliga plusgrader så att all snö och is försvinner ordentligt. Hatar när det är strax över nollan under dagen och sen fryser på under natten i några veckor. Då blir det halt. Regnar det bort så kan det frysa på lite om nätterna utan att det blir lika jobbigt
Regn på snö och kalla vägbanor = blixthalka. :nailbiting: Det är sådana väderleksförhållanden som gör att de stänger skolorna och stoppar all busstrafik.

Läste en gång till och nyckeln ligger nog i "ordentliga plusgrader" samt närmast obefintlig tjäle. Tror vi lever i olika klimatzoner...
 
Regn på snö och kalla vägbanor = blixthalka. :nailbiting: Det är sådana väderleksförhållanden som gör att de stänger skolorna och stoppar all busstrafik.

Läste en gång till och nyckeln ligger nog i "ordentliga plusgrader" samt närmast obefintlig tjäle. Tror vi lever i olika klimatzoner...
Ja, det behöver ju vara så pass varmt att det regnar bort på riktigt och inte bara gör saker värre. Just nu verkar de bli 6-8 plusgrader här i början av nästa vecka, det ska nog räcka :)
 
Jag gillar att det blir regn någon av de första dagarna med ordentliga plusgrader så att all snö och is försvinner ordentligt. Hatar när det är strax över nollan under dagen och sen fryser på under natten i några veckor. Då blir det halt. Regnar det bort så kan det frysa på lite om nätterna utan att det blir lika jobbigt
Håller med @MiaMia, vi har haft så ordentligt med minusgrader länge här (Finland) nu, så regn på detta innebär tyvärr bara isgata här.
 
Mitt liv.
Vattenpump i stallet har frusit/gått sönder på nåt annat sätt som jag inte vet förrens det tinar, trots den vanliga elslingan. Måste alltså bära vatten till (tackochlov bara) 3 hästar inifrån
Spånet jag beställde för 14 dagar sen för leverans innan snön är fortfarande inte här, så fått skotta mängder för att göra väg och hoppas det dyker upp nästa vecka
Pga ovanstående är stallet i hejkomochhjälpmig-kaos
Mitt badrumsavlopp är paj, inget vatten försvinner, så kan inte duscha efter allt svettigt jobb och rörmokaren som skulle kommit igår körde i diket och har nu ingen ETA.

Orkar inte mer nu
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 491
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 493
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
4 311
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 954
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp