Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att de hotar/hotat med plusgrader och regn efter helgen, kommer bli väldigt mycket trafikolyckor i jultrafiken och jag som måste köra till jobbet bland alla galningar. :crazy: Stor risk även att det blir isgata i hagen, men jag får isf ta in hästarna från lösdriften och släppa dem om dagarna i sommarhagen och ta in på nätterna.
 
Den här! :arghh:😱

Jag har ofta mardrömmar om öppna trappor och vet genast att jag kommeratt ha en inatt också.
1671225888609.png
 
Jag skulle ge det en chans. Uppåt. På alla fyra. Sen skulle jag dock vara fast på ovanvåningen för jag skulle ju aldrig våga köra samma teknik neråt.
Så länge det inte finns en ledstång så uppfattar jag det som en konstinstallation.

Med ledstång hade jag nog kunnat gå både upp och ner. Förutsatt att man inte ska ha saker med sig, har huvudvärk eller andra sådana där praktikaliteter som kan inträffa i Det Verkliga Livet.
Hade gärna velat ha sockiplast på fötterna också.
 
Så länge det inte finns en ledstång så uppfattar jag det som en konstinstallation.

Med ledstång hade jag nog kunnat gå både upp och ner. Förutsatt att man inte ska ha saker med sig, har huvudvärk eller andra sådana där praktikaliteter som kan inträffa i Det Verkliga Livet.
Hade gärna velat ha sockiplast på fötterna också.
Tänker att det nog är här man ska åla/kräla, @athena_arabians?
 
Att min luftvärmepump stänger av och avfrostar sig OFTA när det är riktigt kallt.... :down: Det hinner ju liksom aldrig bli någon värme om den håller på så!
Kanske dags att byta. Hur gammal är den och vad skall den klara? Vår är 12 år vi skall byta ut den. Just nu är det typ 3 månaders lev tid på luft luft pumpar. Skall forska lite mer i januari när luftgevär skyttet börjar igen. En av ledarna jobbar med detta...
 
Kanske dags att byta. Hur gammal är den och vad skall den klara? Vår är 12 år vi skall byta ut den. Just nu är det typ 3 månaders lev tid på luft luft pumpar. Skall forska lite mer i januari när luftgevär skyttet börjar igen. En av ledarna jobbar med detta...
Nä, knappast. Vi har bara haft den sedan 2017 (eller kanske det var 2018 till och med) och den har alltid varit så här tyvärr. Vad den ska klara vet jag inte. Vi anlitade en lokal elfirma och gick på deras rekommendationer. Att det är -17 grader här är ju liksom rätt ovanligt.
 
Ok de som säljs nu klarar -35... Visst inte ofta vi har under -20 men skönt att ha en som klarar det. Våran klarar -15... inte jätteofta vi har det men skönt att ha det varmt och skönt då med.
 
Ok de som säljs nu klarar -35... Visst inte ofta vi har under -20 men skönt att ha en som klarar det. Våran klarar -15... inte jätteofta vi har det men skönt att ha det varmt och skönt då med.
Fast det har väl funnits för några år sedan också förmodligen? Jag antar att man rekommenderas den värmepump som är anpassad för hus plus klimatet där huset finns?
 
Att min luftvärmepump stänger av och avfrostar sig OFTA när det är riktigt kallt.... :down: Det hinner ju liksom aldrig bli någon värme om den håller på så!
Min avfrostar sig också ofta. Nu är den dessutom felmonterad men den har lyckats iaf hålla sig ganska ok nu när jag haft -15–17. Men den är gammal så sjunger nog på sista versen men hyresvärden vill inte byta såklart. Det är den huvdudsakliga uppvärmningen här.
 
Min avfrostar sig också ofta. Nu är den dessutom felmonterad men den har lyckats iaf hålla sig ganska ok nu när jag haft -15–17. Men den är gammal så sjunger nog på sista versen men hyresvärden vill inte byta såklart. Det är den huvdudsakliga uppvärmningen här.
Jag är jätteglad att jag har kaminen :up: ! Vår luftvärmepump är egentligen inte speciellt bra när det går under ca -5 grader, men det gör de ju faktiskt inte jätteofta här ändå....
 
Jag är jätteglad att jag har kaminen :up: ! Vår luftvärmepump är egentligen inte speciellt bra när det går under ca -5 grader, men det gör de ju faktiskt inte jätteofta här ändå....
Drömmer om en kamin! Men förra ägaren felmonterade luftvärmepumpen för ”det va så fult att ha den där den borde va”, sen slämgde hon ut nästan alla direktverkande el-element (utom 4-5 st), alla i hela vardagsrummet… På det så är isoleringen usel o alla fönster drar så mycket att växterna inomhus ”blåser i bladen”. Så pumpen får jobba stenhårt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 819
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 428
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
8 9 10
Svar
195
· Visningar
5 390
Senast: Monimaker
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 713
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp