Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför måste det som är populärt bland ungdomarna vara så satans dyrt?! :arghh:
Grabben fyller snart och vill ha en tröja från ett märke som alla tycks gå med nu. Tyckte att det var en vettig sak att önska sig, tills jag kollade priserna. En sådan tröja kostar 900 spänn plus frakt!
Måste det alltid vara de dyra sakerna som blir populära?
 
Ville lägga upp en köpesannons på facebook men måste infoga en bild i annonsen. Jag har naturligtvis ingen bild eftersom jag inte äger produkten än. Idiotiskt att en bild är ett krav för att få annonsera.
 
Ville lägga upp en köpesannons på facebook men måste infoga en bild i annonsen. Jag har naturligtvis ingen bild eftersom jag inte äger produkten än. Idiotiskt att en bild är ett krav för att få annonsera.
Rita en skiss på föremålet och ladda upp den. :angel:
 
Timbro.
Alltså de är så koko så jag fattar inte.
https://www.expressen.se/debatt/-infor-fri-hyressattning-pa-rika-ostermalm/
Undantaget från hyresreglering på Östermalm har flera fördelar. För det första sätter det omedelbart stopp för den djupt orättvisa subventionen av hyresgäster med höga inkomster. För det andra skulle det innebära att de 13 000 hyresrätter som finns på Östermalm görs tillgängliga för människor som i dag inte kan hitta en bostad i Stockholm.

När kötid inte längre styr kan alla konkurrera om lägenheterna på lika villkor. Det gynnar särskilt unga som inte hunnit etablera sig på bostadsmarknaden.
Östermalmsundantaget kommer sedan att kunna visa vägen till en fungerande hyresmarknad för hela Sverige.
”Lika villkor” = endast för de som har hög inkomst.
”Unga som inte hunnit etablera sig på bostadsmarknaden” = unga som inte hunnit etablera sig på bostadsmarknaden och har hög inkomst.

Timbro kan väl ändå inte tro att fastighetsägarna kommer sänka hyrorna för unga med låg inkomst.

🤯
 
Neej! Zeroh har "förbättrat" smaken på den enda sockerfria saft jag kunnat dricka. Från god ananassmak smakar den nu något som inte är likt ananas alls. Äcklig. Hur kan man göra en sådan försämring. Jag blir så deppad - att jag inte fattat att den skulle ändras så jag kunde köpa på mig ett gäng.
 
Min fotled värker igen, är ju inte alls länge sedan jag fick kortisonsprutan och trodde det skulle hålla några månader. Nu värker det om jag sitter, står, går eller försöker sova. Har till och med ont när jag simmar men kändes tillfälligtvis bättre efteråt.

Haltar när jag går, känns som det flyttat på sig men inte så konstigt kanske, brosket är ju trasigt enligt läkaren. 😢
 
Senast ändrad:
Jag hade precis gjort ett försök att limma fast en ledsen sula från mina vandringskängor, när jag upptäckte att den andra också har gått sönder. :cry:
De har gått några mil med mig genom åren och gummit börjar torka, så jag kanske får inse att de behöver gå i pension.
 
Att en knut från suturerna i naveln inte verkat vilja lösa upp sig. Ligger som en knut under huden o stör.
Ska man behöva gå till VC för det här 😅😅
Det är vanligare än man tror. Jag hade inne i läppen som inte gav med sig. Fick bra hjälp av vc även om det blev kvar som en liten knöl.
 
Min fotled värker igen, är ju inte alls länge sedan jag fick kortisonsprutan och trodde det skulle hålla några månader. Nu värker det om jag sitter, står, går eller försöker sova. Har till och med ont när jag simmar men kändes tillfälligtvis bättre efteråt.

Haltar när jag går, känns som det flyttat på sig men inte så konstigt kanske, brosket är ju trasigt enligt läkaren. 😢
Kan dom inte göra mer än att ge kortison?
Går det inte att laga? *novis på brosk*
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 994
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 923
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 325
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
105 107
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp