Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
En av barnets lärare... igen.
Om inte annat så kan man väl tänka som så att det är bra träning inför arbetslivet, att få uppgifter som är omöjliga att lösa pga att läraren inte har koll hur saker och ting fungerar då hon ger uppgifterna. :cautious:
Man lär vara bra förberedd för knasiga och förvirrade chefer efter sådan här skolgång.
 
Katten rev ner min ena pelargon som nu bara hänger. Den verkar inte ha gått av, vad jag kan se alla fall. Hoppas den piggnar till snart igen, den såg så fin ut innan. :cry:
 

Bifogade filer

  • 20230321_133920.jpg
    20230321_133920.jpg
    310,4 KB · Visningar: 37
Eller hur! Vet att jag kommer låta uråldrig nu men…jag tycker det var bättre att ha saker på DVD. Då hade man dem en gång för alla och behövde inte betala månatliga avgifter och ändå oroa sig för att den där ultimata feelgood-filmen eller ens favoritserie plötsligt försvinner. Ska man dessutom försöka hålla reda på vad som finns var över fem olika streamingtjänster? Nä.
Jag har ett gäng serier som jag köpt hela på dvd. Händer något med internet sitter jag inte utan om ström finns. 😊
 
Outlook!

Jag kör två datorer parallellt. Min gamla (windows 7.... ) som inte längre går att koppla til. skrivare och är långsam men funkar perfekt annars.
Och min fådda laptop som det går att skriva ut från.

Tittar jag på mail i den gamla så ser jag alla mappar och jag kan vidarebefordra och hantera allt. På laptopen Måste jag klicka mig vidare för att se alla mappar.

På mobilen går det ibland att svara på mail och ibland att vidarebefordra. Verkar bero på´avsändare.
Fick mail från lokaltidningen för att godkänna en text. Gick inte att svara på och plötsligt försvann mailet. Oklart varför. Kom hem och letade rätt på mailet som fanns fört när jag letade efter avsändaren. Varken på laptopen eller i mobilen fanns det kvar längre, trots sökning. På gamla datorn gick det att söka.

Jag är van vid att ha fullständig koll på mina mail och har sorterat det efter ämne och avsändare. Funkar uruselt i nyare windows och outlook.

Dessutom är jag darrhänt pga mediciner. Gissa hur bra det är när man ska pricka en pytterubrik på mobilen.....
 
En barndomsvän på fb. Hen har alltid varit lite småreligiös, växt upp i en troende familj o.s.v.
Fram till något år sedan så kändes hen mest bara ganska så from, med en sorts barnatro kvar. Hen postade saker som man även som icketroende kunda ta till sig.
Men så började hen sakta att bli mera "formad" i sitt sätt. Det har undan för undan blivit mera konservativa och konspiratoriska inlägg. Jag valde nu till sist att avfölja hen för att jag inte riktigt orkar med att se vad hen postar, får se om jag till sist tar bort hen som vän helt.

Men vad är det med en del kristna och Trump? Jag kan inte förstå hur han kan tilltala någon kristen ö.h.t. för han lever ju väldigt långt från vad den kristna läran går ut på. Speciellt hur han kan tilltala någon nordisk kristen :confused:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 052
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 399
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 153
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 981
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp