Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska imorgon iväg till Stockholm och har därför kollat på trevliga restauranger. Det låter ju kul men det innebär också att jag kommer ha svårt att fortsätta min viktnedgång :meh:
Hotellfrukost, lunch och middag blir knepigt. Särskilt som jag älskar efterrätter 😭
När jag har haft "planerade avbrott" så har jag bestämt mig i förväg för att antingen äta det jag vill under resan/dagen men utan att överdriva eller så har jag valt måltider som ändå passar in i min diet. Lättare lunch i form av sallad och middag plus dessert men inte tagit något bröd och ingen förrätt tex. Struntat i pommes och bett om grönsaker istället eller min favoritvariant bara tagit förrätt och efterrätt.

Jag har ganska många kilon att kämpa med och det är inte möjligt att avstå alla situationer där jag inte kan styra matintaget helt själv. Dels tillåter inte mitt jobb det, reser några gånger om året i jobbet, dels vill jag inte behöva avstå att träffa familj och släkt eller vara med och fira högtidsdagar. Har jag bestämt i förväg att jag får äta efterrätt vid middagen så har jag ju ändå gjort ett aktivt val tänker jag. I det valet ingår ju också konsekvenserna.
 
Att jag i två dagar hade på känn att jag skulle bli sjuk, sedan haft halsont i två dagar. Ok. Sjuka blir vi väl alla ibland men det där att det ofta blir lite och aldrig bryter ut ordentligt. Är man rejält förkyld eller sjuk på andra vis känns det mer giltigt. Svårt att dra gränsen till när man kan gå till mataffären (givetvis med munskydd om minsta misstanke) etc.

Plus att jag har slut på salladsblad för affären hade bara en enda förpackning när jag var där sist och trots 6 dagars datum såg den trist ut så köpte inte :cry: Vill bara äta sallad eller hyffsat sval mat men inte för sval hahah
 
Att folk uppenbarligen har behov av att köra med helljus ( gärna med extraljusen) när dom kör igenom små byhålor där folk bor precis vid vägen och där det faktiskt finns gatubelysning :meh: en var dessutom tvungen att slå på sina ljusen när den svängde ut från ett ställe och ut på huvudvägen som går rakt igenom "hålan". Såg inte mycket när jag fick dom extraljusena rakt i plytet :rage:
 
När jag har haft "planerade avbrott" så har jag bestämt mig i förväg för att antingen äta det jag vill under resan/dagen men utan att överdriva eller så har jag valt måltider som ändå passar in i min diet. Lättare lunch i form av sallad och middag plus dessert men inte tagit något bröd och ingen förrätt tex. Struntat i pommes och bett om grönsaker istället eller min favoritvariant bara tagit förrätt och efterrätt.

Jag har ganska många kilon att kämpa med och det är inte möjligt att avstå alla situationer där jag inte kan styra matintaget helt själv. Dels tillåter inte mitt jobb det, reser några gånger om året i jobbet, dels vill jag inte behöva avstå att träffa familj och släkt eller vara med och fira högtidsdagar. Har jag bestämt i förväg att jag får äta efterrätt vid middagen så har jag ju ändå gjort ett aktivt val tänker jag. I det valet ingår ju också konsekvenserna.

Jag gillar mat och vill helst äta allt och hela tiden. Förutom sallad, det äter jag inte :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 333
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 140
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 554
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
105 403
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp