Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej håll i er nu. Jag jobbar som lärare. Just nu arbetar jag med prepositioner, proportioner och proportionalitet. Alla i olika årskurser med olika elever. Tror ni det är lätt att hålla tungan rätt i mun och säga något begrepp rätt alls? Idag fick niorna en genomgång på preportioner...
 
Okej håll i er nu. Jag jobbar som lärare. Just nu arbetar jag med prepositioner, proportioner och proportionalitet. Alla i olika årskurser med olika elever. Tror ni det är lätt att hålla tungan rätt i mun och säga något begrepp rätt alls? Idag fick niorna en genomgång på preportioner...

Mina elever klagade lite när jag gick in och började hålla matte lektionen på spanska...
 
Att jag inte får till sömnen :( Gått flera veckor då jag inte somnar alls 2-3 gånger per vecka och resterande snittar jag runt 3 timmar per natt.
Idag var jag så trött och hade så ont i muskler, leder och huvudet att jag inte kunde hålla mig vaken på förmiddagen och sov en timme. Att somna i natt är ju bara att glömma :banghead:
 
Med tanke på alla chockade reaktioner kan jag bjuda på förklaringen.

Detta är resultatet av en alldeles för pigg och (just nu rabiat) häst som klättrade på mina hälsenor istället för att gå snällt bredvid.
En brodd precis längst bak fällde mig och filéade skon.... :meh:
Vet inte om det är hästen eller skon jag stör mig mest på.
 
Nuvarande säsong av Talang.
Vad tusan är det för skämt? Vissa är verkligen riktiga talanger men mycket känns bara som rena fjantet. Vad är det för talang och hetsäta chicken nuggets egentligen? Eller sjunga någon, i mitt tycke väldigt taskig och omogen, låt om någon människa från högstadiet :meh: O_o
 
Med tanke på alla chockade reaktioner kan jag bjuda på förklaringen.

Detta är resultatet av en alldeles för pigg och (just nu rabiat) häst som klättrade på mina hälsenor istället för att gå snällt bredvid.
En brodd precis längst bak fällde mig och filéade skon.... :meh:
Vet inte om det är hästen eller skon jag stör mig mest på.
Vilken tur att du inte skadade dig i alla fall :up: !
 
Nuvarande säsong av Talang.
Vad tusan är det för skämt? Vissa är verkligen riktiga talanger men mycket känns bara som rena fjantet. Vad är det för talang och hetsäta chicken nuggets egentligen? Eller sjunga någon, i mitt tycke väldigt taskig och omogen, låt om någon människa från högstadiet :meh: O_o

Håller helt med dig, jag bytte kanal
 
Var hos en svägerska som fyllde igår. Blev massa tjafs. En svåger blev grinig för han hade lovat sin dotter att vår dotter skulle med... Vår dotter var inte med vilket hon hade sagt hela tiden hade han frågat oss? Nej.... Vår 12 åring tycker inte det är så roligt att umgås med deras 7 åring men det får man inte säga.....
 
Var på en pub igår med en vän och jag stör mig på att hela SJU män tyckte det var helt okej att komma fram till oss, avbryta våra samtal, prata om typ inget vettigt för att få vår uppmärksamhet, inte ta hinten att gå när vi inte svarade... En fick vi till och med be vakterna att avlägsna då han blev arg när vi inte pratade med honom och då bestämde sig för att stå typ en halvmeter ifrån bordet och stirra på oss. Män borde inte få gå ensamma och obevakade i samhället...!
 
Var på en pub igår med en vän och jag stör mig på att hela SJU män tyckte det var helt okej att komma fram till oss, avbryta våra samtal, prata om typ inget vettigt för att få vår uppmärksamhet, inte ta hinten att gå när vi inte svarade... En fick vi till och med be vakterna att avlägsna då han blev arg när vi inte pratade med honom och då bestämde sig för att stå typ en halvmeter ifrån bordet och stirra på oss. Män borde inte få gå ensamma och obevakade i samhället...!
Känner igen det. Eller ja, beror lite på åldern på de som går på puben enligt min erfarenhet. Är de äldre än typ 45 år det inte att sitta ifred om man inte redan har en man vid bordet.
Yngre på lite mer "hipsterpubar" håller sig ifrån det beteendet lite mer iaf.
 
Känner igen det. Eller ja, beror lite på åldern på de som går på puben enligt min erfarenhet. Är de äldre än typ 45 år det inte att sitta ifred om man inte redan har en man vid bordet.
Yngre på lite mer "hipsterpubar" håller sig ifrån det beteendet lite mer iaf.
Demografin var båg 18 och uppåt, men det var bara medelålders män som uppenbart inte tyckte att två 31-åriga kvinnor kunde klara sig själva... Den sista kom dock fram när vår manliga vän anslutit, så det hjälpte inte heller ^^
 
Jobbade med en kvinna som jobbat på regeringskansliet. Hon upptäckte att hon hela tiden skrev porposition.
Påstod att det var freudianskt.
Hon berättade det när jag svor över mina felstavningar när jag gjorde listor över ekonomijournalister.
Mina fingrar envisades med att skriva Svenska Daglbadet.
Jag (mina fingrar!) skriver alltid ”tecken som stör” istället för ”tecken som stöd”. Sjukt irriterande om
jag missar korrigera så det står i en journalanteckning att jag rekommenderat föräldrar till språksent barn att använda tecken som stör språket. Bra logopeden, bra. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 201
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 220
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 846
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 640
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp