Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Företag och föreningar som på facebook fortfarande har personliga profiler döpta till företagets/föreningens namn istället för en sida. Det är emot användaravtalet, det är ologiskt, det är mer svårjobbat och överlag bara sämre.
 
Mmm, har haft två avbrott till. Snart kommer det väl ett sms där de säger att det varit problem som nu är avhjälpt 🙈
Det däringa bolaget....

Hela byn var utan internet. Den käcka killen på kundservice envisades med att alla fel fanns hos mig. Han ville få den här stela tanten att krypa på golvet bakom och under skrivbordet och dra ur alla kablar. Den har tanten vägrade. Sannolikheten att hela byn skulle ha lokala fel på fibern ansåg jag inte vara så stor.

Då frågade han om jag inte hade nån son som kunde hjälpa mig
:rage: :rage: :rage:

Du som känner mig kan nog föreställa dig min reaktion.....:rofl:
 
Det däringa bolaget....

Hela byn var utan internet. Den käcka killen på kundservice envisades med att alla fel fanns hos mig. Han ville få den här stela tanten att krypa på golvet bakom och under skrivbordet och dra ur alla kablar. Den har tanten vägrade. Sannolikheten att hela byn skulle ha lokala fel på fibern ansåg jag inte vara så stor.

Då frågade han om jag inte hade nån son som kunde hjälpa mig
:rage: :rage: :rage:

Du som känner mig kan nog föreställa dig min reaktion.....:rofl:
Oh my...! 🙈
 
Mamma och syrrans värd har slutat skicka ut hyresavier utan mailar numera dem, tanken är väl god, men mamma och säkert många andra äldre har varken smartphone eller mail och det går inte att de skickar bägge till syrran, så nu har vi ordnat en mail åt mamma som vi hanterar åt henne. :mad:
 
Senast ändrad:
Eftersom att jag brukar kolla Efter fem varje vardag så glömmer/missar jag Rapport kl 18 och upptäcker det oftast vid 18:10. :meh:
Jag vet att jag kan se Rapport i efterhand på svtplay men jag vill ju se direktsändningen.
 
Pengar. Försäkringskassan.

Jag får tydligen 80% i ersättning som sjukpenning. 80% av mina tidigare 32' (för fyra år sen när jag sjukskrevs) är enligt deras sätt att räkna 16' :meh:


Nu håller de på och utreder om jag ska få fortsätta på de där 80 eller om de ska sänka till 65%.
För att få gå kvar på 80% så behöver jag vara så sjuk och oförmögen att jag inte kan äta själv eller gå på toa själv.

Har ansökt om sjukersättning, som är 15 % lägre än sjukpenningen. Må de fatta det beslutet innan de bestämt att jag ska ner på 65%. Får då blir det ju absolut inget kvar!

Hur ska man överleva i det här landet numera?

Förr fasade jag inför min låga pension. Nu ser jag fram emot den för då får jag betydligt mycket mer pengar...
Suck.
 
Orkar ingenting längre, och vill knappt något heller. Har fått ca 0,1 saker gjort idag. Försöker att inte tänka alltför deprimerande tankar, men då blir det lätt att jag distraherar mig med sådant som inte är produktivt istället. Imorgon måste jag skärpa mig, igen. Psykologen tyckte att om jag vill göra utredning kunde jag åka till Köpenhamn eftersom kötiden här är 3-4 år (jag tyckte de sa "bara" 2-3 år senast jag frågade, men den kan förstås ha blivit längre sen dess). Det kommer inte hända den närmsta tiden åtminstone, jag kan inte åka någonstans nu. Men allt är frustrerande.
 
Jag söker ett nytt låshus till en dörr. Det gamla kommer givetvis från en okänd tillverkare i Långtbortistan som använder andra mått än alla andra.
Men det störiga är att det på många återförsäljares sidor inte går att söka modell eller storlek, men det går bra att söka enligt färg. Färg? Hur kan det spela någon roll vilken FÄRG ett låshus har? :confused:
 
Jag söker ett nytt låshus till en dörr. Det gamla kommer givetvis från en okänd tillverkare i Långtbortistan som använder andra mått än alla andra.
Men det störiga är att det på många återförsäljares sidor inte går att söka modell eller storlek, men det går bra att söka enligt färg. Färg? Hur kan det spela någon roll vilken FÄRG ett låshus har? :confused:
Jaha!

Återigen ett exempel på totalt ologiska websidor!

Vad har hänt med designen på websidor det/de senaste åren egentligen?

Det som kan tyckas mest väsentligt och relevant att söka på för en viss vara, i vissa fall något mått, i andra fall kanske färg eller material, finns inte som möjlighet, men det går att söka på saker som blir viktigt när man först sorterat bort allt som var för stort eller gjort i fel material...

Suck.
 
Vattenkokaren har börjat läcka! Så nu behöver vi köpa en ny. Är det nån som har en bra och snygg 1,7 liters (minst) med temperaturinställning?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
115 385
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
111 080
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
22 110
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 050
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp