Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu börjar eländet. 27 grader imorgon. Jag kommer att må dåligt. Förra året svimmade 3 personer på jobbet och fick åka ambulans när det var värmebölja. Då var det runt 35 grader men jag tycker det är illa redan vid 25 grader.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20230521-220129.png
    Screenshot_20230521-220129.png
    132,9 KB · Visningar: 23
Stör mig på kommentarerna i en Facebook-tråd där en person efterfrågar om det finns folk som skulle vara intresserade av att driva ett projekt i stil med "odling för invandrarkvinnor" efter att ha sett ett reportage på tv. Kvinnor svarar i stil med "intressant, kanske x kan hjälpa" medan männen brölar på om "mEn MäNnEn Då?!" eller "ja, låt invandrarna pyssla med odling medan svenskarna måste jobba, betala skatt och försörja dessa med bidrag"...
 
Stör mig på kommentarerna i en Facebook-tråd där en person efterfrågar om det finns folk som skulle vara intresserade av att driva ett projekt i stil med "odling för invandrarkvinnor" efter att ha sett ett reportage på tv. Kvinnor svarar i stil med "intressant, kanske x kan hjälpa" medan männen brölar på om "mEn MäNnEn Då?!" eller "ja, låt invandrarna pyssla med odling medan svenskarna måste jobba, betala skatt och försörja dessa med bidrag"...
Herregud. Lite verklighetskontakt tack :rage:

För visst är det väl männen som sitter hemma och förväntas ta hand om barn och fläckfritt hem och inte har en chans att umgås med andra än sina närmaste.... eller :meh:

Jag vet ett gång sådana där projekt som varit väldigt lyckade. Folk har träffats, får nya vänner och nya kontakter. Win-win åt bägge hållen.
 
Min kollega mötte mig när jag kom till jobbet för att berätta och fråga om en sak då han vet att jag har hästar.

När de åkte hem igår från Småland, i Älmhultsområdet, såg han en syn som kommer förfölja honom resten av livet. I en hage får han syn på en massa folk som står och viftar med armarna mot några hästar som står vid ett föl som ligger i hagen medan de andra hästarna hoppar och sliter i det. 😭😭😭

Han frågade mig om det var vanligt och varför. Jag svarade att det tyvärr kunde hända, men varför kan jag inte svara på. Usch, jag önskar att han inte berättat för mig. Jag har så ont i bröstet och är nästan grinfärdig trots att jag inte såg det själv. Fy vilken hemskt upplevelse för stackarna som försökte rädda fölet. 😭😭😭
 
Senast ändrad av en moderator:
Har ett rabatterbjudande på Clas Ohlson som går ut idag och jag känner mig stressad att beställa grejer, finns flera saker jag behöver så är ju bra om jag gör det idag när jag får rabatt.
Gaaaah!! :arghh:
 
Min kollega mötte mig när jag kom till jobbet för att berätta och fråga om en sak då han vet att jag har hästar.

När de åkte hem igår från Småland, i Älmhultsområdet, såg han en syn som kommer förfölja honom resten av livet. I en hage får han syn på en massa folk som står och viftar med armarna mot några hästar som står vid ett föl som ligger i hagen medan de andra hästarna hoppar och sliter i det. 😭😭😭

Han frågade mig om det var vanligt och varför. Jag svarade att det tyvärr kunde hända, men varför kan jag inte svara på. Usch, jag önskar att han inte berättat för mig. Jag har så ont i bröstet och är nästan grinfärdig trots att jag inte såg det själv. Fy vilken hemskt upplevelse för stackarna som försökte rädda fölet. 😭😭😭
Men ändå kunde du inte ge någon slags varning i ditt inlägg innan du berättade för oss? :(
 
Provade en ”ny” skjorta och kom på varför jag inte använt den. Den är för snäv framtill så det blir en glipa. Testade med en säkerhetsnål från insidan men det blev inte bra. Så den får väl hänga kvar på sin galge tills vidare. :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 845
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
4 700
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 820
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 226
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp