Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det ringde från skyddat nummer och en ”granne” klagade på att vår hund väcker deras barn klockan tre på natten när den skäller. Jag bad så mycket om ursäkt och försökte lyssna inkännande. Och bad så mycket om ursäkt och ska försöka jobba på att hon inte ska låta alls, då la han på luren.

Min man tror att det verkar vara ett försök att reka inför inbrott.

Jag är mest orolig för att vi stör. Får jobba ännu mer på att hon inte får låta alls.
Varför skäller hon kl 03 på natten?
 
Det ringde från skyddat nummer och en ”granne” klagade på att vår hund väcker deras barn klockan tre på natten när den skäller. Jag bad så mycket om ursäkt och försökte lyssna inkännande. Och bad så mycket om ursäkt och ska försöka jobba på att hon inte ska låta alls, då la han på luren.

Min man tror att det verkar vara ett försök att reka inför inbrott.

Jag är mest orolig för att vi stör. Får jobba ännu mer på att hon inte får låta alls.
Men om er hund verkligen skäller om nätterna så är det väl rätt troligt att samtalet är på riktigt också?
 
Det ringde från skyddat nummer och en ”granne” klagade på att vår hund väcker deras barn klockan tre på natten när den skäller. Jag bad så mycket om ursäkt och försökte lyssna inkännande. Och bad så mycket om ursäkt och ska försöka jobba på att hon inte ska låta alls, då la han på luren.

Min man tror att det verkar vara ett försök att reka inför inbrott.

Jag är mest orolig för att vi stör. Får jobba ännu mer på att hon inte får låta alls.
Vem skulle ringa för att reka inbrott? Kl 03? Skulle er granne göra inbrott? Tror inte jag fattar 😅
 
Nån som inte är granne utan som har andra avsikter. Istället för att flytta en sten eller lägga en cigarettfimp på nått konstigt ställe tex...
Fast...
Antingen vet man att ens hund skäller vid tre på natten, och då känns det ju som en granne och är ett befogat klagomål. Eller så vet man att ens hund INTE skäller vid tre på natten, och då är det ju något skumt på något sätt. Antingen en granne som tagit fel på person eller någon helt annan, men att ringa och reka med den anklagelsen känns lite märkligt.
 
Fast...
Antingen vet man att ens hund skäller vid tre på natten, och då känns det ju som en granne och är ett befogat klagomål. Eller så vet man att ens hund INTE skäller vid tre på natten, och då är det ju något skumt på något sätt. Antingen en granne som tagit fel på person eller någon helt annan, men att ringa och reka med den anklagelsen känns lite märkligt.
Ja, det är väl frågan. Skäller hunden verkligen kl 03??
 
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, men under pågående penicillinkur mot lunginflammation så verkar jag ha dragit på mig ett förkylningsvirus 🤯

Har vaknat flera gånger under natten, sjöblöt av svett, men varit iskall och frusit nått kopiöst. Nu idag härjar feber, hosta och snor.
Som tur är hade jag en bokad läkartid idag redan, så får se vad den läkaren har för teori om hur tusan jag ska få upp immunförsvaret såpass att jag slipper dessa jäkla förkylningsvirus :meh:
 
Det gör hon inte,

det kan hända att det kommer ett enstaka voff när grannarna rastar hundarna utanför öppet fönster på morgonen.
Okej, förstod det som att du bekräftade att hon skällde och bad om ursäkt till den som ringde.
Om någon granne påstod att mina hundar skällde mitt i natten när de inte gör det hade jag varit snabb med att säga emot att så inte är fallet!
 
Det ringde från skyddat nummer och en ”granne” klagade på att vår hund väcker deras barn klockan tre på natten när den skäller. Jag bad så mycket om ursäkt och försökte lyssna inkännande. Och bad så mycket om ursäkt och ska försöka jobba på att hon inte ska låta alls, då la han på luren.
Det gör hon inte,

det kan hända att det kommer ett enstaka voff när grannarna rastar hundarna utanför öppet fönster på morgonen.

Om hunden inte skäller, varför be om ursäkt och säga att du ska jobba på att hunden inte ska låta alls?

Det är ju att medge att ja, hunden skäller och att du är medveten om att den skäller, vilket jag personligen aldrig i livet hade gjort om jag vet att det inte är sant.
Enstaka gläfs nån enstaka gång är ju långt ifrån skällande.
 
Om hunden inte skäller, varför be om ursäkt och säga att du ska jobba på att hunden inte ska låta alls?

Det är ju att medge att ja, hunden skäller och att du är medveten om att den skäller, vilket jag personligen aldrig i livet hade gjort om jag vet att det inte är sant.
Enstaka gläfs nån enstaka gång är ju långt ifrån skällande.
Jag blev så ställd och har svårt att återge samtalet på ett korrekt sätt och nu 24 timmar senare undrar jag vad han menade med att han ville gå ut med sina sköldpaddor i koppel och att vi störde honom. Jag tror jag är så lurad
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 048
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
6 704
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
105 141
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 931
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Stänger du toalettlocket?
  • Vad nynnar ni på?
  • Att reda upp livet

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp