Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig orimligt mycket på textning av engelskspråkiga program på tv. Av anledningen att översättningen oftast är usel. Det är dels det att uttryck översätts fel men också att sammanhangen blir fel eftersom det inte översätts på ett sätt som matchar handlingen.

Tydligen är det så att ffa netflix och liknande tjänster betalar sina översättare mindre och ger dem färre tecken per skärm att översätta till (textremsan är kortare). Vilket leder till idiotöversättningar.
 
När jag rör mig utanför hemmet går jag helt på rutin, som en robot. Tar alltid samma väg för att minimera överraskningar etc.

Frös fast något överjävligt utanför dörren när plattläggarna hade stängt av entrén till mitt lägenhetshus sedan jag gick ut imorse. Kunde för en stund inte röra mig eller säga ett knyst när de försökte prata med mig, bara gråta :rofl: Stackars människorna som jobbade där blev helt förskräckta och tog bort avspärrningarna och släppte förbi mig ändå :bag: (vilket var väldigt snällt :heart) Stör mig så på att hjärnan låser sig för småsaker och att det blir så udda i mötet med andra då :(
 
Har detta men stör mig ändå :cautious:;)
Visa bifogad fil 121067

Afte är ett härke.
Tycker det enda som faktiskt fungerar är Oralmedic.
Den gör helt orimligt förfärligt jätteont vid användning, MEN det går över snabbt och de fungerar faktiskt.

Kanske kan vara värt ett försök? För blåsorna såg inte kul ut D:

1686557100910.png
 
Afte är ett härke.
Tycker det enda som faktiskt fungerar är Oralmedic.
Den gör helt orimligt förfärligt jätteont vid användning, MEN det går över snabbt och de fungerar faktiskt.

Kanske kan vara värt ett försök? För blåsorna såg inte kul ut D:

Visa bifogad fil 121095
Jag köpte något att skölja med på apoteket. Nu verkar blåsorna på väg att långsamt försvinna.
Tar med mig ditt tips till nästa gång :up:
 
Att jag måste ta ut semester, jag vill inte ha semester, jag har ju varit sjukskriven i 100 år!!
Du får inte semesterväxla? Dvs byta in några semesterdagar mot pensionsrätter. Låter kanske snark-tråkigt men kan vara ett alternativ om du måste göra av med semesterdagar men inte känner för att vara ledig.
 
Du får inte semesterväxla? Dvs byta in några semesterdagar mot pensionsrätter. Låter kanske snark-tråkigt men kan vara ett alternativ om du måste göra av med semesterdagar men inte känner för att vara ledig.

Jag har ingen aning 😮 måste googla på vad detta är! Gissar dock att dom gjort klart allt med semestervikarier osv..
 
Jag har ingen aning 😮 måste googla på vad detta är! Gissar dock att dom gjort klart allt med semestervikarier osv..
Aha, då kanske det ändå inte går. Min kollega växlade in semesterdagar mot pension, han hade gått i maxtaket för sparade dagar och var tvungen att ta ut men ville inte vara ledig.
 
Folk som skräpar ned! Var ute på en sådan härlig promenad med hunden längsmed älven här och hade sett fram emot ett dopp en bit bort från de mest populära "stränderna" , bara för att mötas av sådana där jävla engångsgrillar, plast och skit! Plockade ihop allt och var på pissigt humör hela vägen hem...

Tack och lov hade de också lämnat plastpåsar jag kunde packa skiten i! Så snällt! 🥰
1686601705345.png
 
Det ringde från skyddat nummer och en ”granne” klagade på att vår hund väcker deras barn klockan tre på natten när den skäller. Jag bad så mycket om ursäkt och försökte lyssna inkännande. Och bad så mycket om ursäkt och ska försöka jobba på att hon inte ska låta alls, då la han på luren.

Min man tror att det verkar vara ett försök att reka inför inbrott.

Jag är mest orolig för att vi stör. Får jobba ännu mer på att hon inte får låta alls.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 994
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
10 11 12
Svar
239
· Visningar
6 657
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
105 107
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 924
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp