Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det ser ut som afte tycker jag.

Har du pratat med din tandläkare alternativt på apoteket om receptfri lindring?
Har detta men stör mig ändå :cautious:;)
20230611_210542.jpg
 
Ännu mer störande var det när jag lästa att Sverige kan bli Europas första rökfria land. Tydligen betyder det att vi är under 5% av befolkningen som röker. Personligen upplever jag att det är fler än 5% av Sveriges befolkning som röker.
Ursäkta, men... en befolkning där 4,9% röker är --- rökfri :confused:

Måste säga att det är störigt med korkade och osakliga definitioner.
 
Ännu mer störande var det när jag lästa att Sverige kan bli Europas första rökfria land. Tydligen betyder det att vi är under 5% av befolkningen som röker. Personligen upplever jag att det är fler än 5% av Sveriges befolkning som röker.
Tror det beror på i vilka kretsar man rör sig?

Jag försöker komma på vilka jag känner/känner till som röker. Knappt nån?

Tror det är vanligare om man har stressigt jobb? (ute på tunn is nu...)
 
Tror det beror på i vilka kretsar man rör sig?

Jag försöker komma på vilka jag känner/känner till som röker. Knappt nån?

Tror det är vanligare om man har stressigt jobb? (ute på tunn is nu...)
Jag tror också som du att det beror på t.ex. var i landet man bor. Jag ser VÄLDIGT få rökare nuförtiden.
 
Att google doc och chromes spellchecker envisas med att påstå att jag stavar fel om jag skriver s istället för z. Som analyse istället för analyze. Och om jag stavar brittiskt inte amerikanskt.
 
En person startar typ tredje världskriget i en situation där hen inte fick som hen ville. Ledde till skitsnack om alla andra, lögner och rent förtal. Nu försöker hen släta över det hela med att det blev ju jätte bra med den lösning som vi andra presenterade från början som var totalt oacceptabel...
 
Nu stör jag mig antingen på att det verkar gå något elakt rykte om mig, eller så att jag har bivit paranoid och tror att det går något elakt rykte om mig som gör att folk undviker mig.

Jag har visserligen inte speciellt många eller nära vänner, så jag är van att vara ensam mycket. Men jag känner ändå en del folk som jag träffar då och då eller messar med.

Men de senaste veckorna har alla verkat undvika mig. De svarar enstavigt eller med en tumme upp om jag skickar meddelanden. Ingen har tid att träffas. Hon som skulle komma för att låna några blomvaser verkar ha gått upp i rök. Om jag ser någon bekant i affären har de galet bråttom. Hon som hade så mycket på jobbet att hon inte kommer att hinna träffas på hela sommaren postar flera gånger i veckan något om sig på stranden eller på mysigt cafe eller på vandring, tilsammans med någon annan. Osv.

Jag har inte gjort något ovanligt alls den senaste tiden, och är inte i övrigt heller den som ställer till med något, så jag vet inte vad ryktena ens skulle handla om, men man börjar föreställa sig saker här i ensamheten. :( Antagligen har ju folk bara fullt upp med sitt så här års.
 
Jag har inte gjort något ovanligt alls den senaste tiden, och är inte i övrigt heller den som ställer till med något, så jag vet inte vad ryktena ens skulle handla om, men man börjar föreställa sig saker här i ensamheten. :( Antagligen har ju folk bara fullt upp med sitt så här års.
Precis så. Så har jag det.
I perioder har jag mer socialt liv än jag orkar och andra tider är det totalt tyst
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 963
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
5 520
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 538
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 098
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp