Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg det men mitt personnummer är inte tryckt nånstans på avin... :meh:
Det kanske finns registrerat på avins nummer i systemet.
Har du provat göra det online?
Eller be dem skicka en ny med ditt personnummer. Det måste väl behövas hursomhelst om man ska kunna lösa in en avi. :confused: Minns inte om det stått personnummer de gånger jag fått utbetalningsavier. :confused:
 
Precis när jag öppnade hallonsyltsburken så kom jag på att jag redan hade en öppnad i kylen. så nu har jag två öppnade som måste ätas inom några dagar. :meh:
Jag måste helt enkelt köpa/äta mer plättar. Stackars mig. :angel1:
 
Just nu stör jag mig på säljare som endast vill skriva på blocket och de tar 7-8 timmar innan man får svar. Och då oftast bara ett "ja den är kvar" eller "du kan komma idag". Inget telefonnummer och ytterligare ett jagande på adress och tid som passar. När började köparna jaga säljarna?
 
Pga misstag ifrån Parkster drogs min betalning två gånger. Nu fick jag återbetalningen via Värdeavi men alltså hallå. Min faktura var på 133kr och jag måste alltså betala 69 kr för att lösa in den, alltså förlorar jag pengar på att få tillbaka mina egna pengar?
Summan är ju en struntsumma men jag förlorar alltså mer än hälften.
Att bara föra tillbaka pengarna är väl för enkelt och smidigt.....
Jag har också fått en sådan. På 34 kronor. Fattar dock inte hur jag kan ha betalat in för mycket, betalar ju bara den fakturan de skickar……

Har Handelsbanken och det kostade inget att göra på ett av deras kontor. Kanske samma på din bank?
 
Denna är utan tillsatt socker. Det står att datumet gäller oöppnad förpackning men inget om hur länge en öppnad burk håller så vill inte riskera att den blir dålig. Finns iofs konserveringsmedel i men ändå. Onödigt att behöva slänga.
Men det är ju bara sylt. Vad skulle göra dig dålig, menar du? Jag hade också, som några andra redan sagt, haft kvar den tills den ev börjar mögla.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 400
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 411
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 665
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 197
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp