Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skyll dig själv.. :p :p :p
Påminn mig att jag ska applådera när du hittar den typen av spindel själv hemma.

"Vi har haft ett hus utanför Lund i 58 år. Lite spindlar har vi haft..men inte märkvärdigt mycket. Men sedan 2005 har en spindelsort tagit över boningshuset och stallet/garaget. De ser ut som skräddare mera. Långa trådsmala ben och när de hänger i ett hörn trivs de att hänga upp och ner som ett paraply. Kommer man i närheten av dom så börjar de snurra våldsamt. Problemet är att de är så fruktansvärt många. Ibland 75-100 stycken i vardagsrummet. I garaget tog min son ut 114 stycken för några veckor sedan. Där är de extra stora och sitter i taket. I vardagsrummet sitter tre under varje fåtölj, under varje sideboard..m.m. Och under varje fåtölj, bord och värmeelement så ligger det små ”drivor” av något som jag inte vet är spindelbajs eller ägg. Sopar bort det..men efter två dag ser det likadant ut. "

O_o
 
Att jag inbillade mig att jag nog inte är så himla ohändig ändå, jag måste bara våga testa lite mer och bli bättre på att ta tag i saker, och därför tog tag i ett litet projekt här hemma som jag tänkt göra länge. Det gick jättedåligt, jättejättedåligt. Det som förut såg lite halvdant ut är efter min framfart ännu värre och jag känner mig så otroligt fånig och värdelös. Tyckte ändå att jag läste på rätt bra om vad som krävdes för att det skulle bli bra, men ändå blev det pannkaka av alltihop. Har slösat både tid, energi och pengar och nu kommer jag att få slösa ännu mer på att betala någon professionell för att fixa det jag har förstört. Fan.
 
Att jag inbillade mig att jag nog inte är så himla ohändig ändå, jag måste bara våga testa lite mer och bli bättre på att ta tag i saker, och därför tog tag i ett litet projekt här hemma som jag tänkt göra länge. Det gick jättedåligt, jättejättedåligt. Det som förut såg lite halvdant ut är efter min framfart ännu värre och jag känner mig så otroligt fånig och värdelös. Tyckte ändå att jag läste på rätt bra om vad som krävdes för att det skulle bli bra, men ändå blev det pannkaka av alltihop. Har slösat både tid, energi och pengar och nu kommer jag att få slösa ännu mer på att betala någon professionell för att fixa det jag har förstört. Fan.
Om du berättar mer om vad som hände kan du kanske få tips och hjälp av någon på buke? Är det verkligen helt kört?
 
Att jag inbillade mig att jag nog inte är så himla ohändig ändå, jag måste bara våga testa lite mer och bli bättre på att ta tag i saker, och därför tog tag i ett litet projekt här hemma som jag tänkt göra länge. Det gick jättedåligt, jättejättedåligt. Det som förut såg lite halvdant ut är efter min framfart ännu värre och jag känner mig så otroligt fånig och värdelös. Tyckte ändå att jag läste på rätt bra om vad som krävdes för att det skulle bli bra, men ändå blev det pannkaka av alltihop. Har slösat både tid, energi och pengar och nu kommer jag att få slösa ännu mer på att betala någon professionell för att fixa det jag har förstört. Fan.

Jag förstår att du känner så men en lär sig inget utan att försöka :heart Jag är alltid jättenervös innan jag gör praktiska saker hemma och ibland får jag försöka några gånger innan det blir bra (eller iaf ok). Sedan är det ju som med allt annat, en blir bättre på det om en övar. Hantverk är precis som ridning, det krävs övning för att bli bättre och ingen förväntar ju sig att en nybörjare ska kunna galoppera på en gång, eller hur?

Är det uteslutet att göra om det? Dvs är det något som är så permanent att det inte går att göra om? Sedan, är det så illa som du tycker eller är det din inre perfektionist som skriker? @tanten tvingade mig att ta några steg bakåt från mitt första tapetseringsförsök och morrade åt mig att det kanske ser snett och vint ut.... om en står med näsan fem cm från väggen! Lite längre bort såg det helt acceptabelt ut :D

Har du någon i bekantskapskretsen som är hantverkslagd? Dvs någon att fråga om hjälp samtidigt som du får lära dig lite mer?
 
Haha. Vi gav min far en mobil för att kunna nå honom. Han slog på den de få gånger han skulle ringa :banghead:

Det låter lite som mormor... hon slog av hörapparaterna för att spara på batterierna och blev arg för hon inte hörde om en pratade normalt och arg för att hon tyckte en skrek om hon hade batterierna på :cautious: Problemet var att en visste aldrig om de var på eller ej :meh:
 
Om du berättar mer om vad som hände kan du kanske få tips och hjälp av någon på buke? Är det verkligen helt kört?

Jag förstår att du känner så men en lär sig inget utan att försöka :heart Jag är alltid jättenervös innan jag gör praktiska saker hemma och ibland får jag försöka några gånger innan det blir bra (eller iaf ok). Sedan är det ju som med allt annat, en blir bättre på det om en övar. Hantverk är precis som ridning, det krävs övning för att bli bättre och ingen förväntar ju sig att en nybörjare ska kunna galoppera på en gång, eller hur?

Är det uteslutet att göra om det? Dvs är det något som är så permanent att det inte går att göra om? Sedan, är det så illa som du tycker eller är det din inre perfektionist som skriker? @tanten tvingade mig att ta några steg bakåt från mitt första tapetseringsförsök och morrade åt mig att det kanske ser snett och vint ut.... om en står med näsan fem cm från väggen! Lite längre bort såg det helt acceptabelt ut :D

Har du någon i bekantskapskretsen som är hantverkslagd? Dvs någon att fråga om hjälp samtidigt som du får lära dig lite mer?
Tack hörni! Maken kom hem någon timme efter att jag hade skrivit det där och höll förvisso med om att det nu ser värre ut innan jag började (:p) men att det definitivt inte är något som inte går att fixa till hyfsat lätt. Även han var inne på det där med att jag måste sluta slå ner på mig själv och istället vara nöjd med att jag åtminstone försökte. Våra händiga kompisar kommer över på middag på torsdag så vi ska be dem om råd då (och jag ska låta bli att skämmas över mitt misslyckande, vi är alla nybörjare någon gång osv...).

Så, eh, det var nog en kombination av ett faktiskt misslyckat projekt men även av en viss perfektionist och prestationsprinsessa som fick ta över lite väl mycket i huvudet på mig, som vanligt. Jag jobbar på den saken! ;)
 
Tack hörni! Maken kom hem någon timme efter att jag hade skrivit det där och höll förvisso med om att det nu ser värre ut innan jag började (:p) men att det definitivt inte är något som inte går att fixa till hyfsat lätt. Även han var inne på det där med att jag måste sluta slå ner på mig själv och istället vara nöjd med att jag åtminstone försökte. Våra händiga kompisar kommer över på middag på torsdag så vi ska be dem om råd då (och jag ska låta bli att skämmas över mitt misslyckande, vi är alla nybörjare någon gång osv...).

Så, eh, det var nog en kombination av ett faktiskt misslyckat projekt men även av en viss perfektionist och prestationsprinsessa som fick ta över lite väl mycket i huvudet på mig, som vanligt. Jag jobbar på den saken! ;)

Men det är ju toppen, då får du ju chansen att lära dig något nytt :up: Plus att det finns inget som är så härligt som när en gjort något själv för sitt hem :heart

Edit: Undantaget el och vatten då... där ger jag proffsen fria händer ;) :D
 
Schemaprogrammet har ballat ur så alla elever har hamnat i alla språkvalsgrupper. Så jag har 190 nåt elever i åk8. Och 130 nåt elever i åk 9.

Yey!

(så nu måste vi sortera alla eleverna in i rätt grupper igen. För vi har inget annat att göra)
 
Tack hörni! Maken kom hem någon timme efter att jag hade skrivit det där och höll förvisso med om att det nu ser värre ut innan jag började (:p) men att det definitivt inte är något som inte går att fixa till hyfsat lätt. Även han var inne på det där med att jag måste sluta slå ner på mig själv och istället vara nöjd med att jag åtminstone försökte. Våra händiga kompisar kommer över på middag på torsdag så vi ska be dem om råd då (och jag ska låta bli att skämmas över mitt misslyckande, vi är alla nybörjare någon gång osv...).

Så, eh, det var nog en kombination av ett faktiskt misslyckat projekt men även av en viss perfektionist och prestationsprinsessa som fick ta över lite väl mycket i huvudet på mig, som vanligt. Jag jobbar på den saken! ;)
Det finns massor med tips på youtube att titta på innan man sätter igång med sina projekt men framförallt, våga försök! Blir det fel så titta på fler tips och försök på nytt. Hjälp till när något ska fixas, då lär du dig och du kan fråga varför. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 297
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 283
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 592
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 098
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp