Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag offrade en lördag eftermiddag och satt typ två timmar i affären med glasögonen jag valt innan jag köpte dem sist och då hade jag varit i affären ett par gånger innan och provat dem kortare stunder. Funkade ju för att jag bor nära och kunde gå dit flera gånger, men annars är det helt hopplöst.
Vad tyckte personalen om att ha dig hängande där som inventarium i två timmar? Blir ju lite statement iofs: "eftersom jag inte kan prova hemma så får jag göra det här". Men tror inte det fanns stolar i den butiken jag var utom i undersökningsrummet.
 
😂 då är jag på jobbet sen 3h tillbaka.

awake.jpeg
 
Finns det inte online? Förut kunde man iaf beställa hem några och prova hemma. Vet inte vad företaget heter, tyvärr.
Funkar inte alls för mig. Är så många bågar som inte sitter bra på mig så jag måste prova mig igenom en halv butik för att hitta ett enda gångbart alternativ.
 
Men hoppsan. Jag fick ju plötsligt ett skov av kristallsjuka. Har inte fattat varför.
Men nu ikväll gick det upp ett ljus.

Min eltandborste vibrerar rejält. Tillräckligt för att skaka loss krstallerna i örat! Märkte att tandborsten gjorde mig lite yr och fick huvudvärk. Precis så som strax innan ett anfall.

Nu ska jag testa vanlig tandborste ett tag
 
Tappade en kryddburk när jag lagade mat. Den landade på vedpannan intill spisen och gick sönder. Städade upp det och gick vidare i livet.
Tills jag hittade en liten glasskärva i min mat… uppenbarligen har den hoppat en rejäl bit och landat i stekpannan. Så nu stör jag mig på:
1. Kryddburken gick sönder
2. Jag måste kasta all mat
3. Risken finns att jag fått i mig minibit/ar av glas innan jag upptäckte den jag upptäckte.

Fint.
 
2. Jag måste kasta all mat
3. Risken finns att jag fått i mig minibit/ar av glas innan jag upptäckte den jag upptäckte.

Fint.
På mitt jobb sitter chefen och hans fru och spottar glasbitar när de äter lingonsylt. För syltburken tappades och då hällde man över i ny burk bara.


Obs det är inte så att de har ont om pengar utan ren snålhet... finns mycket annat de äter som inte jag skulle komma på tanken...
 
Någon granne som inte vet hur man källsorterar..
Har nog fyllt hela sitt bohag i våra soptunnor snart ser det ut som. Allt från kartonger, plastdunkar och kläder mm. Vilket har följden att andra inte kan slänga sopor om det skulle behövas.
Är inte jättelångt till insamlingen heller, några hundra meter sådär.
Undra när dom kommer och tömmer. Har varit så i nästan en vecka och även förra gången innan tömning var det överfyllt med kartonger. Undrar om det är samma granne eller om det är flera som håller på.🤔
Fått lite klarhet iallfall. Tydligen har inte det blivit tömt på sistone pga dåliga/hala vägar så bilarna kommer inte fram, så dom ligger efter med hämtningar. Kan ju bli spännande och se hur det se ut när det väl töms.

Så nu stör jag mig ännu mer på dom som inte källsorterar... :meh:
 
De tre fakturorna på Klarna som betalades den 23 januari står fortfarande som obetalda. Ringde Klarna i går. De tyckte att jag skulle avvakta någon dag till och om det inte är löst, skicka in en bild där man ser att pengarna är dragna från kontot. Betalade två nya fakturor i förrgår, de fick jag nu ”Tack för din betalning”…….O_o

Något har ju tydligen gått fel den 23 januari med inbetalningarna till Klarna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 300
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 131
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
8 9 10
Svar
195
· Visningar
5 228
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 610
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp