Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
De tre fakturorna på Klarna som betalades den 23 januari står fortfarande som obetalda. Ringde Klarna i går. De tyckte att jag skulle avvakta någon dag till och om det inte är löst, skicka in en bild där man ser att pengarna är dragna från kontot. Betalade två nya fakturor i förrgår, de fick jag nu ”Tack för din betalning”…….O_o

Något har ju tydligen gått fel den 23 januari med inbetalningarna till Klarna.
Jag undrade just hur det hade gått! Var någonstans ska man skicka skärmdumpar på betald faktura? Du får gärna skicka PM :) ! För de kommer ju att säga samma sak till mig, så jag kan lika gärna skicka in bilderna utan att ringa först, tänker jag...

Ja, något har gått JÄTTEFEL. Men det måste de väl ha upptäckt???
 
De tre fakturorna på Klarna som betalades den 23 januari står fortfarande som obetalda. Ringde Klarna i går. De tyckte att jag skulle avvakta någon dag till och om det inte är löst, skicka in en bild där man ser att pengarna är dragna från kontot. Betalade två nya fakturor i förrgår, de fick jag nu ”Tack för din betalning”…….O_o

Något har ju tydligen gått fel den 23 januari med inbetalningarna till Klarna.
Nevermind... Jag har chattat med dem själv nu och laddat upp mina skärmdumpar. Så får vi se hur det går...
 
Det var ingen som sa något och det fanns en soffgrupp i affären så i det avseendet gick det bra.
Så smidigt. Mina butiker består av två vägar med bågar och lite tom yta framför disken. Plus personal som är på en så fort man kliver över tröskeln. Hade inte gått att hålla sig obemärkt där.

Men jag ska gå tillbaka för en "vanlig" provning och förbereda mig mentalt på att dra ut på tiden. Borde kunna stå och fippla med telefonen en stund.
 
Ulf Kristersson gör ett "roligt" instagramklipp för att välkomna Macron till Sverige. Med "lustig" information om svenskt fika, köer och vädret. Alltså är människan Sveriges statsminister, eller programledare för Melodifestivalen deltävling 3 i Sveg? (känns som att han i vart fall har lånat manusförfattare därifrån) :banghead: Så wannabe-folklig, och så många ljusår från målet, så jag blir helt vimmelkantig av illamående. #inteminlandsfader

Herregud, tittade inte ens klart på det för det var så pinsamt.

Han verkar vara mycket för att synas, vimla med kändisar och kalasa. Hur många fester har han haft nu? Det är så man undrar hur han har haft det tidigare i livet.
Att försvara den mänskan är det sista jag vill göra, men det där ska tydligen vara AI 😅
 
Att försvara den mänskan är det sista jag vill göra, men det där ska tydligen vara AI 😅

Ja man skulle ju hellre vilja tro att det var så, men AI innefattar ordet "intelligens" vilket i sig motsäger den hypotesen i just detta fall.... dessutom att han lagt upp eländet på sin egen officiella instagram talar ju starkt för att det är en egen och helt avsedd produktion.

Och just Kristersson verkade ju ganska svårgreppad för AI för några månader sedan: https://www.svt.se/nyheter/utrikes/...ta-av-ulf-kristersson-artificiell-intelligens
 
Senast ändrad:
Stör mig på att jag – trots att jag ringde numret för av-och ombokning enligt kallelsen och valde detsamma i växeln ändå inte fick prata med adekvat sjukvårdspersonal för mitt ärende. Av någon anledning är min telefon tyst när det ringer trots ljudinställning så nu måste jag vara som klistrad vid den för att inte missa när de ringer upp. När det nu blir. :cautious:
 
stör mig på att jag alltid skall övertänka allting. Så när någon att taskig mot mig så blir det snöbollseffekt i mitt huvud och att jag oftast inte hinner säga ifrån. Jag kan stå på mig, men i situationer vart jag blir "tagen på sängen" så kan jag verkligen sitta och köra igenom situationen i mitt huvud 117 gånger efteråt. Så jobbigt. Hände i stallet att vi hade ute kiropraktor, som va kvar med mig ensam efteråt. En annan inackordning anländer medans vi pratar och jag ställer kiropraktorn frågor gällande min häst och då även en annan häst i stallet, som hen hade lite kommentar på för den har haft en problematik som verkar komma tillbaka då och då. Stallkompisen lägger sig då i samtalet och säger till mig att jag "inte skall bry mig om andras hästar och fokusera på min egen". Jag svarar då att jag frågor för att lära mig saker och att jag tycker det är intressant och kunna dra parallel så jag tex i framtiden lättare skulle kunna upptäcka en skada på min egna häst.

Men jag blir så jäkla förbannat och irriterad, för fast jag gav ett "bra svar", så försöker jag alltid vara så jävla trevlig istället för att ärlig talat be personen hålla käft. Denna person skall alltid lägga sig i alla andras saker HELA TIDEN, och denna hade inte ens behandling på sin häst, men skall ändå lägga sig i samtalet. Jag blir så trött på att jag bryr mig om att hålla "god stämning" när jag hellre hade önskat att jag inte brydde mig ett piss och bara kunna be en sån person dra åt helvete och inte bry sig. Men jag hade mått dåligt om det blev dålig stämning och det är så jäkla störande. Flyttar dock hästen om 1 månad, då jag ärlig talat inte orkar med denna personen mer, där finns såklart andra saker med i beslutet, men denna personen är faktiskt en rätt så stor faktor i mitt beslut.
 
Allt. Precis allt.
Jag hade en intervju förut som jag fick omboka pga sjukdom, då fick jag en ny tid på onsdag kl 11. Jag är 10000% säker på att hon sade onsdag. Idag ringde människan och frågade var jag var någonstans. Sade då att hon sade ju onsdag, men nej då hade hon en annan intervju då. Det hade hon ju ändrat direkt efter att vi pratade. Det skulle jag automatiskt bara veta tydligen 🤨🤨

Människan sade till och med "hör av dig om du fortfarande är sjuk på onsdag"

Orkar inte med allt strul!
 
Det regnar :arghh: Det är lerigt och kladdigt som jag vet inte vad och senast igår fanns det fortfarande is uppe i skogen. Om det nu måste vara varmt och regna så kan väl den där förbannade isen försvinna i alla fall. och inte ligga kvar i veckor lagom tills det fryser och blir snö nästa gång
 
Jag känner mig trött och sliten, sådär som oftast, och har äntligen tagit en halvdag ledigt för att gå på massage. Ledigt är inget man tar så där bara på mitt jobb, och jag får vackert de följande dagarna arbeta in allt som blir ogjort.
En bekant till mig är hemmamamma men jobbar lite till och från med massage, någon kund per dag.
Nu skickar hon meddelande precis innan den inbokade massagen att hon sov lite dåligt i natt så vi får skippa massagen och försöka en annan gång i stället :confused:
Jahaja, ja det är ju trevligt att man kan välja att jobba bara de dagar man känner sig helt 100.
 
Jag känner mig trött och sliten, sådär som oftast, och har äntligen tagit en halvdag ledigt för att gå på massage. Ledigt är inget man tar så där bara på mitt jobb, och jag får vackert de följande dagarna arbeta in allt som blir ogjort.
En bekant till mig är hemmamamma men jobbar lite till och från med massage, någon kund per dag.
Nu skickar hon meddelande precis innan den inbokade massagen att hon sov lite dåligt i natt så vi får skippa massagen och försöka en annan gång i stället :confused:
Jahaja, ja det är ju trevligt att man kan välja att jobba bara de dagar man känner sig helt 100.
Vad dåligt när det var en bokad tid
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 457
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
105 289
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
11 12 13
Svar
257
· Visningar
6 945
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 003
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Gräs i näshålan?
  • Försäkring
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp