Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan du inte få tetracyklin istället? Jag fick det när jag hade mitt första och sista (förhoppningsvis) utbrott och det fungerade jättebra.
Jag har inte frågat, men vet inte om jag (eller läkaren) törs testa då jag är allergisk mot så mycket. 🙈
Det har inte varit såhär illa förut. Det var först idag som det exploderade. Men jag får väl kontakta VC igen om det inte blir bättre. Annars har det räckt med Finacea.
 
Upptäckte tidigare att jag boka in mammas hemresa fel helg, trodde det var i lördags men hade bokat kommande lördag så jag bokade om den till ikväll då jag inte skulle ha möjligheter att skjutsa henne pga jobbet i helgen. Allt frid och fröjd? Nåja.

Bråttom till tåget. Katten bajsade på sig tre (!) ggr och kräktes en gång i buren. Stannade och rensade sista gången vid centralstationen, efter jag släppt av mamma och parkerat bilen och skulle ta resväskan och katten till perrongen.

Strul med tågtrafiken. Hennes tåg som skulle gått 19:52 fick framskjuten avgång, en gång. Två gånger, tre gånger. Jag blir allt mer stressad, kan inte lämna henne med kryckor, stor resväska, kattbur och trasiga hissar men skulle själv till jobbet och jobba inatt.

Ser även när jag kollar mitt saldo på kortet att de lyckats dra 178 kr för en ost- och skinkmacka på macken! 😵 Ringer och hon jag pratar med kommer ihåg mig så det löser sig när jag åker dig igen, men vad göra med mamma?

Slutar med att jag stoppar mamma, katt och resväska i bilen, stressar förbi macken på väg hem och får tillbaka pengar men glömmer mackan i bilen så jag tar den till frukost i morgon bitti. Ringer jobbet och förvarna att jag kan bli lite sen, plockar lite snabbt ut mediciner och tofflor åt mamma hemma på parkeringen men orkar inte krångla med resväskan utan bär in den i morgon när jag kommer hem. Snabbäddar sängen jag rivit ur, matar katten och bränner iväg till jobbet.

Snackar med syrran, tåget som skulle gått 19:52 avgick 21:45. Hann köpa en hamburgare på väg till jobbet och har nu ätit upp den, druckit två koppar kaffe och en stor mugg vatten. Lång dags färd hem till sängen i morgon bitti ...

Får ta en dust med tågbolaget i morgon och boka en ny biljett åt mamma, nästa onsdag. Min nästa lediga dag. 🙄
 
Upptäckte tidigare att jag boka in mammas hemresa fel helg, trodde det var i lördags men hade bokat kommande lördag så jag bokade om den till ikväll då jag inte skulle ha möjligheter att skjutsa henne pga jobbet i helgen. Allt frid och fröjd? Nåja.

Bråttom till tåget. Katten bajsade på sig tre (!) ggr och kräktes en gång i buren. Stannade och rensade sista gången vid centralstationen, efter jag släppt av mamma och parkerat bilen och skulle ta resväskan och katten till perrongen.

Strul med tågtrafiken. Hennes tåg som skulle gått 19:52 fick framskjuten avgång, en gång. Två gånger, tre gånger. Jag blir allt mer stressad, kan inte lämna henne med kryckor, stor resväska, kattbur och trasiga hissar men skulle själv till jobbet och jobba inatt.

Ser även när jag kollar mitt saldo på kortet att de lyckats dra 178 kr för en ost- och skinkmacka på macken! 😵 Ringer och hon jag pratar med kommer ihåg mig så det löser sig när jag åker dig igen, men vad göra med mamma?

Slutar med att jag stoppar mamma, katt och resväska i bilen, stressar förbi macken på väg hem och får tillbaka pengar men glömmer mackan i bilen så jag tar den till frukost i morgon bitti. Ringer jobbet och förvarna att jag kan bli lite sen, plockar lite snabbt ut mediciner och tofflor åt mamma hemma på parkeringen men orkar inte krångla med resväskan utan bär in den i morgon när jag kommer hem. Snabbäddar sängen jag rivit ur, matar katten och bränner iväg till jobbet.

Snackar med syrran, tåget som skulle gått 19:52 avgick 21:45. Hann köpa en hamburgare på väg till jobbet och har nu ätit upp den, druckit två koppar kaffe och en stor mugg vatten. Lång dags färd hem till sängen i morgon bitti ...

Får ta en dust med tågbolaget i morgon och boka en ny biljett åt mamma, nästa onsdag. Min nästa lediga dag. 🙄
Förlåt det är jag och mina jobbarkompisars fel. Vd åkte hem från Åre igår vi ville ha lugn och ro längre.
 
Kan eller kunde inte? Här söker du. Sök på postnummer/adress och du får upp en lista på brevlådor, osv inom området. När man klickar på en får man upp info, bland annat tömningsdag och tid.
https://www.postnord.se/vara-verktyg/sok-brevlada-eller-servicestalle/#3.45/63.94/15.25

Javisst. Men jag efterfrågar möjlighet att söka på tömningstid. Jag hade kunnat posta det nästan vilken brevlåda som helst i Malmö men jag vill inte behöva klicka in på varje enskild låda.
 
Fick precis reda på av stallägaren att de har 3 rundbalar kvar till 3 hästar och de vill de gärna ha till fåren istället, så de vill att vi ger hästarna av den lilla hög dammigt löshö som finns kvar på skullen och det lär inte heller räcka långt… Hö ska ingå i hyran men det låter som om de tycker att vi hästägare ska lösa det själv.
 
Fick precis reda på av stallägaren att de har 3 rundbalar kvar till 3 hästar och de vill de gärna ha till fåren istället, så de vill att vi ger hästarna av den lilla hög dammigt löshö som finns kvar på skullen och det lär inte heller räcka långt… Hö ska ingå i hyran men det låter som om de tycker att vi hästägare ska lösa det själv.
Fy vad dåligt planerat av stallägaren!😡
Ingår det ska ju stallägaren lösa mer grovfoder.
 
Fy vad dåligt planerat av stallägaren!😡
Ingår det ska ju stallägaren lösa mer grovfoder.

Jo, och som hästägare hade man ju velat få visibilitet över problemet långt i förväg så att man kan försöka lösa det tillsammans. Det är inte toklätt att lösa när man står där nästan helt utan heller, de senaste åren.
Nä det hade nästan varit enklare om de hade sagt från början att det finns såhär många rundbalar från våra åkrar i år, resten får ni lösa själva.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 720
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 450
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
8 9 10
Svar
195
· Visningar
5 399
Senast: Monimaker
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 061
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp