Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 33

Sånt måste man väl ändå informera om i god tid kan jag tycka.
Speciellt med tanke på att vi frågat flera gånger och fått svar "valfritt, men traditionellt". Det är en månad sen hon dog dessutom så det har funnits gott om tid att planera. Men tydligen hade de bestämt i morse att det ska vara marinblått på alla närmaste och där ingår vi..

Vi kommer gå i kläderna vi skaffat, dvs svart. Jag tänker inte springa i affärer och leta efter nåt marinblått.
 
Jag tycker alltid att det är svårt att hitta på något till föräldrarna. De fyller med 5 dagars mellanrum. I år tror jag att jag ska baka lite. Tror att de skulle uppskatta att fylla frysen med kanelbullar och lite annat smått och gott... :)
Ja och han har verkligen inga krav men det är viktigt för mig att komma på en bra present. Tröstar mig med att en fin champagne och choklad alltid funkar i värsta fall.
 
Jag åt en god egengjord middag och var klar vid 20, men har haft ont i magen sedan dess. Var ute med hunden, men nu pallar jag inte riktigt med att vara uppe mer så funderar på att lägga mig.

Tog en sömntablett i går kväll och somnade vid 23 och sov 5 timmar i ett sträck, vaknade vid 04 helt utvilad och kunde inte somna om. Kanske är det därför kroppen skriker efter sömn nu. Så väldigt utvilad var jag inte efter några timmar dock, men där och då mitt i natta ansåg kroppen sig vara det. Rätt irriterande, men skön känsla att vakna med. Ovanlig.
Får se hur det blir i natt.
 
Speciellt med tanke på att vi frågat flera gånger och fått svar "valfritt, men traditionellt". Det är en månad sen hon dog dessutom så det har funnits gott om tid att planera. Men tydligen hade de bestämt i morse att det ska vara marinblått på alla närmaste och där ingår vi..

Vi kommer gå i kläderna vi skaffat, dvs svart. Jag tänker inte springa i affärer och leta efter nåt marinblått.
Det låter fullt rimligt att bära era svarta outfits, tycker jag. Det senaste klädbudet kom ju med väldigt kort varsel. Möjligtvis skulle jag höra mig för om någon hade någon sjal eller nåt liknande med marinblått i, som jag kunde låna.
Det kommer att bli en fin stund oavsett svarta/eller marinblå kläder. Kram
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 232
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 243
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 857
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 409
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Börja rida
  • Hovelände
  • Trollet rymmer

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp