Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 33

Jag har en gammal armefilt som jag slängde på bilrutan när det snöade som värst. Tog första bästa då jag stoppat undan vanliga filten hos pappa. Nu ligger den blöt i min dusch och stinker. Den behöver torka. Jag har ingenstans att hänga upp skiten. Den väger ton. Den måste ut. Det regnar ute dessutom
 
Fruktansvärt underlag.
1000040693.jpg
 
Jag brukar inte skriva här men nu vill jag iallafall klaga av mig lite om en störig sak. Och det är personer som lägger sig i och har å sikter om sånt som dom inte vet nånting om 🙃
Jag och en personal där jag bor var ute med min hund. Jag har rullstol och min hund går för detmesta lös efter som att det är enklast förmig och vi tränar VÄLDIGT mycket att han ska ha kontakt osv. Så jag VET att han är 1000 % säker lös här omkring liksom.
Iallafall så idag så gick vi på en väg och han gick vid mig som han ALLTID gör. Så mötte vi en tant som var ute och gick och min hund kollade lite fort på henne bara sen kollade han på mig igen och fick godis osv ❤️ Och brydde sig inte ALLS om henne.
Men ja vi möttes på vägen och min hund var fort farande inte i när heten av henne. Utan att han var närmast diket liksom och hon var på andra sidan vägen.
SEN när hon hade gått förbi så stannade hon och sa halv högt: Ni måste ha hunden kopplad!
Liksom okej?? 🤨
Den personalen som var med svarade i en trevlig ton liksom att han är väldigt säker att gå lös och att vi har full koll men tack för på minnelsen ungefär. Och då blev tanten SKIT ARG och började att om det skulle komma ett vilt djur så skulle han dra efter den och det är lag på att man måste ha koppel och bla bla bla och folk tror att dom har koll på hundarna fast dom inte har det osv 🙃
Och gissa vad min hund gjorde HELATIDEN jo han satte sig vid mig och kollade på mig och hade jätte mycket fokus på mig SÅKLART för annars skulle han ju inte få vara lös 🙃
Men ja jag blir bara iriterad på såna som gör en sak av INGET.
 
Det låter oerhört jobbigt 😞
Kan du inte lägga på på en gång?
Det är lite grejen med medberoende även när man börjat skaka sig loss från den beroendes grepp, det är sällan enkelt. Särskilt inte när den beroende visar narcissistiska drag på fyllan.

Det är inte att bara att lägga på utan att behöva handskas med känslor som skuld, skam och att man "borde ha varit/borde ha gjort" etc. utan det där kommer jag behöva brottas med resten av dagen. Även trots att jag la på den här gången väldigt tidigt i samtalet.
 
Funkar det?
Nu har jag i alla fall fått kaffe från mina återanvända filter. :) (de hade enbart haft kontakt med kaffesump och ett färskt vitkålsblad, inte något annat i komposten)
Och imorgon ska jag in till stan så då blir det shopping.
Det är längesedan jag har behövt göra det, men dubbla lager hushållspapper fungerar helt bra :)
 
Att någon tidigare ägare verkar ha bytt lampa på min bil, så istället för en vanlig halogen h7 för drygt 40 kronor på biltema så har den xenonlampa för drygt 400 kronor istället. Tur att man iaf har rätt till ångerrätt på obrutna förpackningar :meh:
 
Parkeringsappar 🤯
Var inte i jättegod tid men skulle bara parkera och sen gå vidare. Måste plötsligt göra ett konto fast jag använt appen förut. Registrera kort och grejer. Har inte ätit frukost. Ska till tandläkaren fast jag inte vill. Har.inte.tålamod.för.KRÅNGEL!!
 
Parkeringsappar 🤯
Var inte i jättegod tid men skulle bara parkera och sen gå vidare. Måste plötsligt göra ett konto fast jag använt appen förut. Registrera kort och grejer. Har inte ätit frukost. Ska till tandläkaren fast jag inte vill. Har.inte.tålamod.för.KRÅNGEL!!
Instämmer 100%. Jag har ett helvete varje gång jag kommer till Sverige och ska parkera. Alla dessa appar.
 
Tyckte dricksvattnet smakade konstigt så skulle kolla källaren nu på lunchen.
PXL_20240408_104720308.jpg
Min dotter (2,5 år) verkar ha gått ifrån att stänga av luftvärmepumpen på fasaden till att istället dra ur sladden till pumpen som ska förhindra detta. Störigt!
Störande grej två är att jag la 15000 på backventiler i den brunn som alltså är översvämmad på bilden... :meh:
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 240
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 244
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 857
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 418
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Magsjuk hund
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp