Störiga saker vi stör oss på, del 33

Jag känner mig som mitt i ett jättelikt Wack-A-Mole när det ständigt dyker upp problem som är kanske 2 på eländesskalan. Jag orkar inte hålla jämna steg och är ledsen och stressad. Samtidigt är det så många som kämpar med eländen som är både 8, 9 och 10. Och då känner jag mig gnällig och bortskämd.

Och jag tycker synd om min omgivning som ständigt drabbas när jag "överreagerar" (de ser ju inte alltid att jag har mängder av mullvadar)
Jag sällar mig till mullvadsskaran. Allt är ju bara små bekymmer men sammantaget blir det en drake. Just nu har också bilen meddelat att jag måste kolla oljenivån och fylla på spolarvätska och det får liksom bägaren att fyllas så det känns som omöjliga insatser...
 
Jag sällar mig till mullvadsskaran. Allt är ju bara små bekymmer men sammantaget blir det en drake. Just nu har också bilen meddelat att jag måste kolla oljenivån och fylla på spolarvätska och det får liksom bägaren att fyllas så det känns som omöjliga insatser...
Verkligen. Tycker att man inte alls kan jämföra 2+2+2+2+2... mullvadar med en enstaka 8a eller 9a. Mullvads-stress och storkris-stress ser jag som helt olika saker som inte allas ligger på samma skala.

Jag har också uppfattningen att människor är rätt olika hur man klarar de sakerna. Vissa tål fler mullvadar men blir vrak av en enstaka sjua. Andra tål en nia utan att de kollapsar av det men kan inte alls ta lika många mullvadar.

Är också en mullvadskänslig människa. Tack för att du satte bra ord på fenomenet.
@BornAgain Är glaset fullt så är det fullt. Att den droppe som blev den sista råkade vara liten förändrar inte det. :heart
 
Körde in till centrala Sthlm tidigare idag för en läkartid, lyckades till och med hitta en parker, kom även ihåg att ändra regnr i appen eftersom jag kör hyrbil och visst kom in i god tid knappt 10 min före aviserad tid, men en månad för tidigt! :banghead: 🤯

Jahapp, bara att köra hem igen, ätit lunch hemma och ska snart köra till jobbet och jobba till 22. 😑
 
Stör mig på att akutmottagningen i min stad är så överbelastad att det tog nästan 24 timmar att få träffa läkare (efter triage då) när jag hade klassiska symtom på lungemboli :(

Och att jag skrivs ut efter 18 timmar på avdelning när jag fortfarande inte lyckats minska smärtan med opioider i tablettform utan även behöver injektioner :down:

Tycker synd om alla som jobbar i detta kaos och pyttelite synd om mig själv som kommer ha jätteont och får ännu svårare att komma upp ur sängen själv
 
Att en del textilföretag (tex Cellbes) har för vana att sälja toppar/Tshirts i 2pack, en färg och en svart.
Jag har alldeles för många svarta toppar, behöver inte en till.
Men den där i fina färgen, den går inte köpa annars.
Så nu avstår jag från att handla, men det retar mig.
 
Stör mig på att akutmottagningen i min stad är så överbelastad att det tog nästan 24 timmar att få träffa läkare (efter triage då) när jag hade klassiska symtom på lungemboli :(

Och att jag skrivs ut efter 18 timmar på avdelning när jag fortfarande inte lyckats minska smärtan med opioider i tablettform utan även behöver injektioner :down:

Tycker synd om alla som jobbar i detta kaos och pyttelite synd om mig själv som kommer ha jätteont och får ännu svårare att komma upp ur sängen själv
Synd att man bara kan ge ett hjärta per inlägg eller en reaktion per inlägg. För jag skulle vilja ge en :rage: på att situationen ser ut så inom vården och en 😭 för att både du och personalen drabbas av det ju, och så ett extra :heartför din smärta! Vidrigt att ha ont. Min man hade lungemboli två gånger och det ska tydligen vara väldigt jobbigt och smärtsamt! :(
 
Har ropat in ett bord och ringde idag auktionsbolaget och frågade var bordet är. Det stod att det hade lastats i Malmö den 8 april och var "under transport". Jag tänkte att det bör ju rimligtvis vara nånstans i krokarna.
Personen jag pratade med bara "Vad jag kan se så är det just nu i ... SOUTHAMPTON".
Jag bara "öhhh vad. Det är alltså i Storbritannien"??
Personen i luren bara "ja det ser så ut. Ibland samfraktar vi så det kan bli en del omvägar" .
Fortfarande... ? Jävligt oklart att ett bord som befunnit sig i Malmö och ska till Stockholm nu snurrar runt i England???

Skjut mig :rofl:
 
Har ropat in ett bord och ringde idag auktionsbolaget och frågade var bordet är. Det stod att det hade lastats i Malmö den 8 april och var "under transport". Jag tänkte att det bör ju rimligtvis vara nånstans i krokarna.
Personen jag pratade med bara "Vad jag kan se så är det just nu i ... SOUTHAMPTON".
Jag bara "öhhh vad. Det är alltså i Storbritannien"??
Personen i luren bara "ja det ser så ut. Ibland samfraktar vi så det kan bli en del omvägar" .
Fortfarande... ? Jävligt oklart att ett bord som befunnit sig i Malmö och ska till Stockholm nu snurrar runt i England???

Skjut mig :rofl:
Verkar en gnutta osmart att frakta något ut och in över en tullgräns?
 
Verkligen. Tycker att man inte alls kan jämföra 2+2+2+2+2... mullvadar med en enstaka 8a eller 9a. Mullvads-stress och storkris-stress ser jag som helt olika saker som inte allas ligger på samma skala.

Jag har också uppfattningen att människor är rätt olika hur man klarar de sakerna. Vissa tål fler mullvadar men blir vrak av en enstaka sjua. Andra tål en nia utan att de kollapsar av det men kan inte alls ta lika många mullvadar.

Är också en mullvadskänslig människa. Tack för att du satte bra ord på fenomenet.
@BornAgain Är glaset fullt så är det fullt. Att den droppe som blev den sista råkade vara liten förändrar inte det. :heart
Jag gör en anan variant om än inte direkt kris varianten just nu. Jag har precis flyttat och det är verkligen att jag bockar av ett projekt får jag ett nyytt på posten som behöver fixas.
Som exempel. Jag fixade utdragbar sopsortering i soppskåpet och hängande komposts samlings anordning. Vipps så anlände fönster vädrings anordningarna som behöver komma upp så jag kan vädra utan att vara rädd att katten kommer ut genom fönstret vilket skulle vara väldigt illa då jag bor på 3:e våningen med alla fönster mot en väg.
 
Mina vinterkängor är verkligen slut, så pass att jag nu får riktigt ont i fötterna (jag går/står mycket på jobbet). Planen är att kasta dem, men jag vill verkligen inte lägga pengar på nya vinterskor nu och det är fortfarande lite för kallt för att jag ska vilja jobba i löparskor. Mina löparskor är nämligen också inne på sista versen, fast de är fortfarande bekväma att gå i så promenerar i dem tills det går hål (vilket inte lär vara så långt bort..), och kommer att behöva bytas ut inom kort. Behöver prioritera, har en del inköp som behöver göras inom den närmsta tiden.
Kom nu värmen!!
 
Med människor menar jag alla kategorier dvs online, i vardagen och GRANNJÄVEL. Har tänkt meddela min enorma irritation i flera dagar men har väl... varit för störd :p
 
Jag känner mig ensammast i hela världen och det stör mig!

DeMubg6.jpeg
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 629
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 048
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 995
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 205
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp