Störiga saker vi stör oss på, del 33

Jag förstår mig inte på min kollega. Hon har mer erfarenhet än jag av det vi gör, så jag vill inte hålla på styra och ställa med henne. Men mycket av det hon gör är rätt obegripligt för mig. Bland annat blir saker förstörda, och då jag kommer med förbättrinsförslag blir det tvärt nej.
"Kan vi förpacka den här varan så att den inte blir förstörd när vi hanterar den oförpackad på lagret?"
"Nej"
"Jag tänker att då hade vi inte behövt slänga så mycket"
"Vi säljer så lite av den"
Jag frågar och frågar och får mest goddag yxskaft svar. :crazy:

"Har du hört något om leveransen som skulle komma förra veckan?"
"Nej"
Jag kan se här i systemet att leverantören inte har reagerat på beställningen, borde vi ringa och höra med dem?"
"Nej det är ingen idé"
🤷‍♀️
Det låter inte som någon som är intresserad av/trivs med sitt jobb?
 
Jag försöker lära mig spela gitarr då jag fick en stålsträngad av min far. Det för så ont i långfingret att det liksom strålar i det.

Och så har jag för korta fingrar för att göra ett fint c.accord Får väl undvika låtar med c i då. Eller träna upp fingrarna.
 
Jag förstår mig inte på min kollega. Hon har mer erfarenhet än jag av det vi gör, så jag vill inte hålla på styra och ställa med henne. Men mycket av det hon gör är rätt obegripligt för mig. Bland annat blir saker förstörda, och då jag kommer med förbättrinsförslag blir det tvärt nej.
"Kan vi förpacka den här varan så att den inte blir förstörd när vi hanterar den oförpackad på lagret?"
"Nej"
"Jag tänker att då hade vi inte behövt slänga så mycket"
"Vi säljer så lite av den"
Jag frågar och frågar och får mest goddag yxskaft svar. :crazy:

"Har du hört något om leveransen som skulle komma förra veckan?"
"Nej"
Jag kan se här i systemet att leverantören inte har reagerat på beställningen, borde vi ringa och höra med dem?"
"Nej det är ingen idé"
🤷‍♀️
Låter som någon som varit för länge på sitt jobb och skiter i resultatet. Alternativt en "så har vi alltid gjort " person.
Lägg fram dina förslag till teamledare/chef istället?
 
Det låter inte som någon som är intresserad av/trivs med sitt jobb?
Nej det verkar ju inte så. Det blir rätt tungt att jobba med någon som inte bryr sig, när man själv försöker göra ett bra jobb.

Och jag är sådan att jag vill ha koll på varje detalj och har svårt för svar i stil med "ja ibland kan man göra si eller så men jag tänker inte göra så nu". Jag vill veta hur, varför, när, i vilka situationer kan man göra annorlunda, vad påverkar vad, har ni testat det här tidigare, osv.

Och så behöver jag ganska mångordiga svar för att fatta, kanske, "nej, vi gjorde så tidigare, men det visade sig att om temperaturen går över 25 grader då det är nymåne och västanvind, då bildas det ljusblå prickar i hörnen."
Inte, "nej, funkar inte."
 
Låter som någon som varit för länge på sitt jobb och skiter i resultatet. Alternativt en "så har vi alltid gjort " person.
Lägg fram dina förslag till teamledare/chef istället?
Ja jag tror det är så. Hon hade redan slutat, jobbade på annat ställe ett år, och kom tillbaks då de var i desperat behov av någon som kunde den här avdelningen.
Jag hade nyligen ett möte med chefens chef, och vissa av idéerna var sådant vi diskuterade där. Chefen är en aning mjäkig när det gäller att ta tag i sådant här, han tycker att hon jobbat här så länge att hon säkert har koll.
 
Du ha
Foglossning. Varje gång jag sätter ner framförallt vänsterfoten strålar det upp i hela ryggen, från höften och uppåt. Fruktansvärt! Vad ska det vara bra för? :rage:
Du har inte fått gå-utbildning?
Aldrig vagga, rulla på foten och inga långa steg?

Antar att det är föga tröst att det snart äröver, när du har ont nu.
 
Du ha

Du har inte fått gå-utbildning?
Aldrig vagga, rulla på foten och inga långa steg?

Antar att det är föga tröst att det snart äröver, när du har ont nu.
Var hos sjukgymnast när det började och fick tipset att inte svanka.
Stegen blir korta automatiskt. Men det hjälper inte..
 
Verkligen.

Nu är det visserligen typ 100 år sedan jag var på större ridtävlingar (Scandinavium och Globen) men inte f-n behövdes det kravallpolis för ett fullsatt Scandinavium/Globen med övervägande del kvinnliga hästfantaster!

Det säger rätt mycket :grin:

Engelska fotbollfans är med rätta ökända även om det blivit bättre jämfört med för några årtionden sedan. Men det är fortfarande kravallpolis ute varje gång det är match, både på klubblags och internationell match.

Tänkte på det när England vann EM för några somrar sedan. Glada barnfamiljer, småflickor med union jack målade på sina ansikten, barn ridande på sin pappas axlar. Poliser som bara stod där och såg till att alla visste var de var på väg.

Vilken enorm skillnad det är på fansen för dam och herrfotboll. Undrar vilken som är den avgörande faktorn ;)
 
Vaknade i natt av att hela magen var så utspänd att den kändes som den skulle spricka. Hade inte ätit så mycket till middag och ingenting som skulle göra att den svällde. Satt på toa och fick ut lite luft över och under. Och när jag la mig i sängen i en annan ställning så fick jag ut lite till. Inte sådär jättefräscht.

Funderar vad det kunde vara. Buken är fortfarande uppsvälld men inte lika spänd som i natt. Någon mer som varit med om något liknande?

:idea:
 
Jag stör mig på mig själv i dag som slängde in en maskin tvätt i tvättmaskinen när jag ännu inte pratat med fastighetsskötaren om att det läcker vatten. Hade glömt att den gjorde det så slängde in en maskin och tryckte på start. Eh! Stod och glodde som ett fån på den medan den arbetade när jag kom på det, och sa sedan högt till mig själv "jaha, jag får kanske ha hink och mopp redo".

Nu kom det bara lite så jag torkade upp det med en "hund"-handduk, men jag ska alltså inte glömma meila dem om det här så jag slipper bekymret.
 
Har tvättat en duk som har en brun fläck av krukväxtgödning på sig. Fick bort det mesta med galltvål och handdiskmedel (inte samtidigt) så hoppades att resten skulle gå bort i tvätten, men nä.
Tror den får gå till textilåtervinningen.
Samma med några tabletter i bomull. Har 4 men 1-2 blev inte rena så ska nog kassera dem också. Använder ändå inte såna + svåra att hålla rena.

Vill ha chokladgodis. :(
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 625
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 037
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 992
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 192
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp