Störiga saker vi stör oss på, del 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok, jag är nog betydligt äldre än er kanske, ut och "fira löningshelg" har jag inte gjort på 20 år 😁 Jag går ut med vänner när det passar i allas livspussel, och ser ingen anledning till att bränna pengar just när de kommit in, det kan lika gärna göras en annan dag när det passar. Men förr var det mer action kring just löningshelgen, men numera är det så mycket annat som styr i tid och annat som pengarna behöver sparas till.
Så är jag också. Men mer som du skrev högre upp att det är en go känsla att lönen kommer, att det står för att det fungerar och att man klarar sig typ.
 
Fick botox i går och har i dag flera ställen i huvudet där det svider och jag har bulor. Brukar inte vara så men irriterande för det både kliar lite grann och gör ont när jag kommer åt, tex ligger på huvudet eller kliar. Och mina hörapparater och glasögon har irriterat en punkt på vardera sida också så de fortfarande känns irriterat där. Inte bara positivt med hörapparater och glasögon!
 
Vaknade i natt med fruktansvärd värk i ryggen. Vilket iofs är en störning i sig. Men det värsta är att det tog nästan 3 timmar ohelig smärta innan jag kom på att jag kunde kanske testa att ta smärtstillande...
 
Jag stör mig på att min födelsedagspresent från sonen inte kommit i dag som vi hoppades på! Nu fyller jag ju inte förrän på måndag, men den som väntar på något gott väntar alltid för länge! Och jag vill ju testa min vattenkokare på spisen!
*surar som en treåring en stund*
 
Var in med ena katten till veterinär idag för hans månatliga spruta mot artrossmärtor och han var jätterädd, satt och skakade och ville absolut inte ut ur buren :(

Göte har innan varit helt chill med veterinärbesök och mest varit jättenöjd med uppmärksamheten. Sen har det blivit akutbesök vid skada och efterföljande smärtsam artros som skrämt upp honom. Han har precis blivit lugn med veterinärbesök igen (en spruta i nackskinnet varje månad är guld värt i hans sits) men så fick han åka in akut med mycket smärta nyligen igen då han åkte på salmonella. Nu är han återställd men vi får börja om från ruta ett med att vänja honom vid veterinärbesök igen :(
 
Stor skogsbrand, trolig orsak en skogsmaskin. Nog är det väl förbannat att det öht huggs ner skog mitt i häckningssäsongen men när de dumma :devil::devil::devil: gör det även när det är torrt och stor risk för bränder så förtjänar de Darwin awards. :banghead: :rage:
Ja hur tänker de? Här har det varnats för gräsbrand länge och skogsbrand i några veckor. Vad gör sveaskog? Jo de brötar runt i skogen. Det borde vara förbjudet att göra sådant som inte är akut i skogen alltid den här årstiden och är det så stor risk för skogsbrand som nu ska det självklart inte vara okej oavsett ungar i skogen eller inte.
 
Migrän varenda eviga dag, nu nivån ”skär av mig vid halsen”. Ge mig en liten paus bara tack :arghh: jag orkar inte med huvudvärk 24 h om dygnet år efter år längre.
Lider med dig! Det är fruktansvärt! Man blir helt slut av det, utmattad liksom! Förutom att det förstås gör ont, men när det väl inte gör ont har man liksom ingen ork ändå så att säga för hjärnan är trött. Man får ingen återhämtning. Synd man inte kan transplantera hjärnor för då vore jag först i kön! :D
 
Stör mig galet mycket på att Facebook säger att jag har ett oläst meddelande på messanger.🤬
Det är precis samma för mig. Har kollat alla tänkbara ställen men det finns inget meddelande. Brukar hjälpa att öppna på en annan enhet (tex datorn). Ibland, inte varje gång.
 
Det är precis samma för mig. Har kollat alla tänkbara ställen men det finns inget meddelande. Brukar hjälpa att öppna på en annan enhet (tex datorn). Ibland, inte varje gång.
Jag brukar lösa det genom att gå in på datorn men nu hjälpte inte det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
115 335
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
111 029
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
22 096
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
123 266
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp