Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 33

Men det är ju inte ens en timme bort, varför har jag inte varit där?! Helgen är räddad!

(Hopps båda fynden överlevde hemresan)
Ååååk! Du kommer dit och hittar typ ett skrotupplag först, men när du väl kommer in bland inomhusväxterna så... Alltså, vilket ställe! Det är kaktusar och yucca som växer rätt upp i taket och en massa kul växter och random djurstatyer och gud vet allt. Jag kommer aldrig mer kunna åka till Skåne utan att även besöka det stället :D

De har nog klarat sig skulle jag tro! Lactean fick tidningspapperstussar nedstoppade mellan grenarna som extra stöd och har stått stadigt mellan mina ben hela vägen upp till Hallsberg innan det blev lite mer utrymme då vi hämtade bil :laugh: Ska packa upp de idag, måste bara hitta nånstans att ställa de också :angel1:
 
Kommer nog behöva skära ned på den redan sporadiska kontakten med en kompis med missbruksproblem, orkar inte med när hen hör av sig och blir hög samtidigt och det spårar ur. Måste försöka fånga ett nyktert ögonblick och prata med hen om detta. Samtidigt känns det sorgligt i och med att hen nog hade behövt en vän (som är nykter), men sätten det spårar ur på är alltid obehagliga och jag orkar inte med det.
 
Barnens pappa har barnen över påsk. Vi firade med min familj allihop igår men de vaknade hos pappan på morgonen. Alla tidigare år har barnen mötts av en karta från påskharen som lett till påskägg. Fick detta sms från exet igår förmiddag:
Visa bifogad fil 142265
(Mitt hus alltså) Stör mig både på att han lite lägger över det på mig och att jag genast blev stressad och funderade på hur jag skulle rädda upp situationen :cautious:

Jag har inte påmint eller något inför påsk, han får skapa sina egna traditioner med barnen.. Men då får man väl vara beredd på reaktioner och kanske parera med något annat eller stå för det?
Eller bara svara ” lös problemet”, fast i annat ordalag då. 🙂
 
Hemma sjuk idag, men behövde logga in i telefonen för att se om jag hade några möten jag behöver meddela att jag inte kommer till. Ser då att jag har tre telefonsvararmeddelanden från samma nummer, varav två från efter att telefonen meddelar den som ringer att jag är sjuk :( Blir så stressad av att se sånt. Meddelanden på telefonsvararen tycker jag alltid är lite jobbigt, men särskilt när det är flera från samma person och de är så på…

Lyssnade inte av dem, och skulle de ringa till växeln var jag flera kollegor som skulle kunna hjälpa till, så jag ska fokusera på att bli frisk.
 
Gjorde nästan så, svarade att här inte fanns någon karta och att han väl fick hitta på något. Han förstod mycket väl vad jag tyckte, men han inser nog inte det störiga i att försöka lämna över det på mig.
Vad störd jag blir på ännu en man som har noll framförhållning och inte inser att saker och ting behöver planeras och ordnas på förhand.

(Inte tror mannen väl att påskharen finns på riktigt, eftersom karta och godis och ägg och påskpynt hittills magiskt har uppenbarat sig av sig själva? :nailbiting:)
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 386
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 188
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 571
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 463
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp