Störiga saker vi stör oss på, del 33

Har ett antal gånger tagit illa vid mig av saker som en person sagt. Det är inte illa menat, jag fattar det, men faktum är ändå att jag tar illa vid mig av sättet hen skämtar etc på. När en skojar så har en också lite ansvar att läsa av hur det landar. Jag har försökt säga/visa att det inte landar bra, men bara fått ett "Äh, det är ju bara lite skämt!" tillbaka. Idag högg jag ifrån lite mer ordentligt, jag tröttnade och kände mig dumförklarad. Jag slog ifrån mig, helt enkelt. Tror att jag fick fram bättre nu, förklarade också efter att jag kände mig just dumförklarad, att jag då säger ifrån för att jag tar illa vid mig. Men lik förbaskat fick jag "jag blir ledsen om du fortsätter att ta allt så personligt, då vågar jag kanske inte ens prata med dig" när jag checkade av att det var okej mellan mig och personen senare. Suck.. Jag svarade bara att vi känner inte varandra så väl ännu, att jag nog inte reagerat likadant om det var en kompis som jag känt i 15år, och att om jag förklarar att det eller det får mig att må dåligt så kanske en kan tänka lite på det också, att det ändå går åt båda hållen lite grann. Vi får se, hoppas att jag nådde fram för det är en person jag behöver ha en fungerande yrkesmässig relation med.

Om det är i en arbetssituation hade jag tagit det med HR/chefen. Det är ALDRIG ok med ful jargong på jobbet.
 
Om det är i en arbetssituation hade jag tagit det med HR/chefen. Det är ALDRIG ok med ful jargong på jobbet.

Jag håller helt med dig. I det här fallet handlar det nog mer om att personen uttrycker sig på ett sätt som gör att jag tolkar det på ett annat sätt än hen menar egentligen. Tyvärr är det lite genomgående med några få (jobbar mycket med andra kollegor också), att personkemin inte riktigt "stämmer". Jag är ny och inte helt trygg i rollen ännu = är också lite mer osäker/känslig än jag varit annars. Det har blivit lite bättre, och jag jobbar på det hela från min sida också (yrkesmässiga relationer är viktigt i jobbet). Men fortsätter det att kännas som det gör, så lär jag nog göra som du säger.
 
Jag håller helt med dig. I det här fallet handlar det nog mer om att personen uttrycker sig på ett sätt som gör att jag tolkar det på ett annat sätt än hen menar egentligen. Tyvärr är det lite genomgående med några få (jobbar mycket med andra kollegor också), att personkemin inte riktigt "stämmer". Jag är ny och inte helt trygg i rollen ännu = är också lite mer osäker/känslig än jag varit annars. Det har blivit lite bättre, och jag jobbar på det hela från min sida också (yrkesmässiga relationer är viktigt i jobbet). Men fortsätter det att kännas som det gör, så lär jag nog göra som du säger.

När en inte riktigt har personkemi med någon är det ju ännu viktigare hur en uttrycker sig, vilket din kollega missar totalt. Sedan kan en ju faktiskt göra bort sig verbalt men att fortsätta i samma stil när du faktiskt sagt ifrån är rakt av fult.

Jag har haft kollegor som jag inte varit överförtjust i. Då har jag verkligen sett till att vara korrekt i mitt bemötande av dem.
 
Vi har haft en tragedi här i en mindre ort strax utanför huvudorten. En pappa och två barn brann inne men mamman och dottern klarade sig. Enbekant till pappa, (samma jobbiga människa som jag spytt galla över förut ) tycker att det är väldigt märkligt att mamma och dotter klarade sig. Alltså jag fattar inte hur människan är funtad ibland.
Hon fattar inte heller varför hennes dotter sa upp kontakten och flytta utan att säga något. Hon blev väl trött på mammas välmenande gränslöshet helt enkelt. Men nu är det synd om henne för så gör man ju inte :meh:

Åter till branden. En sak som är väldigt otäck, är att huset bredvid (om jag fattat rätt) brann också ner. Bara några dagar efter. Där blev tack och lov ingen skadad. Frågan är om det är nån pyroman, vi har haft en del såna i trakterna genom åren. Eller om det är nått annat typ nån elgrej eller nått.
 
Stör mig på att jag valt att inte se en persons inlägg på Facebook men nu kommer dom upp konstant fast jag klickar i följ ej och pausa i 30 dar. Vill inte behöva ta bort som vän. Vill bara inte se alla inlägg
 
På att jag får fantomkänningar av munsår på samma del av läppen nån gång sådär var tredje månad eller så. Det är alltid när jag precis har vaknat och alltid på samma ställe, men när jag väl går upp och tittar/känner finns det ingenting där och det blir aldrig något av det. Det är som att någon nerv blivit lite koko och bestämmer sig för att blossa upp med jämna mellanrum.

Ännu störigare hade det ju dock varit om jag faktiskt fick munsår också, så jag får väl vara tacksam för att det bara är på låtsas :D
 
Böööh. Jag har aldrig känt av pollen tidigare!
Funkar receptfria piller? Gillar inte att känna mig såhär 😅
Ja, man kan väl börja så 😊
Jag tycker mina med desloratadin funkar bra, jag får förvisso på recept men de finns receptfria också. Nasonex är också bra tycker jag, men dyr.

Typ Kestine upplevde jag att jag blev extremt torr i halsen av.
 
Dottern hjälper ibland en hästägare med dennes hästar. Idag jobbar dottern, och hästägaren också, och hade tydligen inte planerat för dagen alls, utan frågar mig på eftermiddagen om jag kan åka för att släppa ut hästarna, de har stått inne hela dagen och ingen annan kan.

Inget problem, jag åker iväg.
Och träffar hästarna som nöjda står ute i hagen... 🙄
Jaja, jag fick klappa lite häst då.
 
Jag flyttade med stort besvär undan balkongsoffan och tog fram plantkrukor, och jord. Tänkte inte på att ta fram lådan man ställer såkrukorna på så jag kan sätta dem och gro under mitt lilla växtfönster (med växtljus). Så nu måste jag på något sätt flytta soffan igen och det finns det inte plats för. Bleh.
 
Har irriterande ont i ryggen, har två kotor som gnager snett mot varandra på ett ställe så det är väl nåt som kommer i kläm. Behöver stretcha lite på en foamroller men orkar inte.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 089
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 437
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 159
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 606
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp