Störiga saker vi stör oss på, del 33

När barnet somnat vid halv tolv för att pappan tyckte det var en bra idé med en tupplur i soffan för både honom och barnet vid 18-tiden. Han var ju trött.

Ja, vem fan är inte trött?! Hade gärna lagt mig för två timmar sedan, men nej, att de skulle få sova en kvart förut var visst viktigare. Allt är viktigare än vad en sliten jävla misslyckad och otillräcklig mamma är, ALLT.
 
När barnet somnat vid halv tolv för att pappan tyckte det var en bra idé med en tupplur i soffan för både honom och barnet vid 18-tiden. Han var ju trött.

Ja, vem fan är inte trött?! Hade gärna lagt mig för två timmar sedan, men nej, att de skulle få sova en kvart förut var visst viktigare. Allt är viktigare än vad en sliten jävla misslyckad och otillräcklig mamma är, ALLT.
Det låter som om du har det väldigt tufft just nu. Jag tror inte alls att du är misslyckad eller otillräcklig, inte alls. Men däremot utmattad och dränerad.
Jag vet inte hur din livssituation ser ut, men har du möjlighet att åka iväg någonstans ensam och sova, vila ut? Till en släkting, kompis eller så?
Ibland behöver man få ladda om sina batterier.
Kram
 
Det låter som om du har det väldigt tufft just nu. Jag tror inte alls att du är misslyckad eller otillräcklig, inte alls. Men däremot utmattad och dränerad.
Jag vet inte hur din livssituation ser ut, men har du möjlighet att åka iväg någonstans ensam och sova, vila ut? Till en släkting, kompis eller så?
Ibland behöver man få ladda om sina batterier.
Kram
Tack :heart

Utmattad och dränerad är absolut att sätta huvudet på spiken. Sova är nog egentligen det minsta problemet, men kvällarna är så extremt påfrestande just nu. När jag fixat och grejat och tagit hand om alla hela dagarna vill jag liksom bara kunna sätta mig ned och ta det lugnt en stund på kvällen och varva ned, men det är svårt med barn som sommar sent och är uppe i varv varenda kväll.

Känner mig så ensam i det hela när maken aldrig verkar se det som ett problem och därför ständigt kör över mina lösningar och försök att styra om våra rutiner till någonting jag faktiskt kan stå ut med. Samtidigt är det svårt att bara sticka ifrån det och tycka att han väl får ta det om det nu är så jäkla oproblematiskt, (vilket jag känner god lust till emellanåt), eftersom då måste jag styra upp att jag ska ta vägen någonstans och jag är bara så less på att styra upp saker och vill bara få vara hemma i mitt eget hem.

Så jag vet inte, ibland behöver man bara få gnälla lite också, tack :heart
 
Tack :heart

Utmattad och dränerad är absolut att sätta huvudet på spiken. Sova är nog egentligen det minsta problemet, men kvällarna är så extremt påfrestande just nu. När jag fixat och grejat och tagit hand om alla hela dagarna vill jag liksom bara kunna sätta mig ned och ta det lugnt en stund på kvällen och varva ned, men det är svårt med barn som sommar sent och är uppe i varv varenda kväll.

Känner mig så ensam i det hela när maken aldrig verkar se det som ett problem och därför ständigt kör över mina lösningar och försök att styra om våra rutiner till någonting jag faktiskt kan stå ut med. Samtidigt är det svårt att bara sticka ifrån det och tycka att han väl får ta det om det nu är så jäkla oproblematiskt, (vilket jag känner god lust till emellanåt), eftersom då måste jag styra upp att jag ska ta vägen någonstans och jag är bara så less på att styra upp saker och vill bara få vara hemma i mitt eget hem.

Så jag vet inte, ibland behöver man bara få gnälla lite också, tack :heart

Varför ska du styra upp det?! Ni är två föräldrar, dvs det är inte din sak att styra upp allt hela tiden. "Dumpa" ansvaret på honom om han inte steppar upp och tar det själv. Ingen kommer att få det lättare om du bränner ut dig och blir sjukskriven.

Sedan, om jag läser mellan raderna lite, är det fler saker som gör att det skaver? Kanske dags att fundera på parterapi?

Oavsett, se till att prioritera dig själv också :heart
 
Böööh. Jag har aldrig känt av pollen tidigare!
Funkar receptfria piller? Gillar inte att känna mig såhär 😅
Jag fick pollenallergi för tre år sedan, aldrig känt av det innan... Äter vanliga receptfria loratadin morgon och kväll, har gjort sedan början på mars... Du kan dock bli trött av dem i början!
 
Jag pratar med en bekant om att jag längtar efter att resa, och att Italien skulle vara fantastiskt, då jag gärna velat uppleva italiensk mat på plats, lagad av italienska kockar.
Viljen dum orsak till att resa tyckte hon, man kan ju äta hemma.
Visst kan man det, men jag älskar att äta mat andra lagat, och jag tycker det är bland det mest givande med att resa, att prova något nytt.
Ja bekantingen äter ibland hemma hos sin bror, som bor här i stan, och hon har alltid fått bra mat där, så hon tycker att det är helt onödigt att folk reser omkring hela tiden.
Jahapp, ja jag har aldrig ätit hemna hos hennes bror, och inte brukar någon annan heller bjuda mig på mat, så 🤷‍♀️:meh:
 
Tack :heart

Utmattad och dränerad är absolut att sätta huvudet på spiken. Sova är nog egentligen det minsta problemet, men kvällarna är så extremt påfrestande just nu. När jag fixat och grejat och tagit hand om alla hela dagarna vill jag liksom bara kunna sätta mig ned och ta det lugnt en stund på kvällen och varva ned, men det är svårt med barn som sommar sent och är uppe i varv varenda kväll.

Känner mig så ensam i det hela när maken aldrig verkar se det som ett problem och därför ständigt kör över mina lösningar och försök att styra om våra rutiner till någonting jag faktiskt kan stå ut med. Samtidigt är det svårt att bara sticka ifrån det och tycka att han väl får ta det om det nu är så jäkla oproblematiskt, (vilket jag känner god lust till emellanåt), eftersom då måste jag styra upp att jag ska ta vägen någonstans och jag är bara så less på att styra upp saker och vill bara få vara hemma i mitt eget hem.

Så jag vet inte, ibland behöver man bara få gnälla lite också, tack :heart
Antingen får maken ta barn och åka iväg nånstans eller så åker du iväg. Det som kräver minst energi från dig.

Om inte maken fattar att du behöver vila eller att hans beteende snarare själper än hjälper dig och inte försöker underlätta för dig när din börda blir för stor så... är det inte bra.
Ta hand om dig.
 
Känner för att banka vissa kollegor hårt i skallen med den här skylten.

Snälla. Shut. The. Fuck. Up. A. Few. Seconds!!!!
IMG_20240412_155134.jpg
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 621
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 034
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 992
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 191
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp