Störiga saker vi stör oss på, del 33

Just de symtomen brukar vara förkylning på mig 😅

Men är också pollenallergiker och rekommenderar desloratadin och, verkligen, Dymista nässpray. Dyr men helt amazing.
Värt att testa iaf!

Ja det har varit min första tanke med, men det har fortfarande inte brutit ut nånting trots kallbad och hård träning 😁
Absolut värt att testa, tack för tips!
 
Varför ska du styra upp det?! Ni är två föräldrar, dvs det är inte din sak att styra upp allt hela tiden. "Dumpa" ansvaret på honom om han inte steppar upp och tar det själv. Ingen kommer att få det lättare om du bränner ut dig och blir sjukskriven.

Sedan, om jag läser mellan raderna lite, är det fler saker som gör att det skaver? Kanske dags att fundera på parterapi?

Oavsett, se till att prioritera dig själv också :heart
Antingen får maken ta barn och åka iväg nånstans eller så åker du iväg. Det som kräver minst energi från dig.

Om inte maken fattar att du behöver vila eller att hans beteende snarare själper än hjälper dig och inte försöker underlätta för dig när din börda blir för stor så... är det inte bra.
Ta hand om dig.
Tack, båda två! Nu känns det lite bättre, men det har verkligen varit jäkligt mycket ett tag här. För oss båda absolut, men det har onekligen känts som att jag har dragit det tyngsta lasset.

Denna helgen fyller jag år och jag såg fram emot att det faktiskt skulle vara jag som fick luta mig tillbaka och ta det lite lugnt och bli lite bortskämd när avloppet pajade en halvtimma innan vi skulle ha gäster och maken samtidigt kom på att han nog visst var sjuk och orkeslös. Han har en sjukdomsproblematik just nu, så det var väl inte så konstigt så, men det innebar ju samtidigt att jag som vanligt hamnade helt och hållet utanför någon som helst prioritetslista och det börjar bara bli lite för mycket av det just nu. Så när barnen inte sover alls som jag önskar rinner det över lite. Tyvärr.
 
Tack, båda två! Nu känns det lite bättre, men det har verkligen varit jäkligt mycket ett tag här. För oss båda absolut, men det har onekligen känts som att jag har dragit det tyngsta lasset.

Denna helgen fyller jag år och jag såg fram emot att det faktiskt skulle vara jag som fick luta mig tillbaka och ta det lite lugnt och bli lite bortskämd när avloppet pajade en halvtimma innan vi skulle ha gäster och maken samtidigt kom på att han nog visst var sjuk och orkeslös. Han har en sjukdomsproblematik just nu, så det var väl inte så konstigt så, men det innebar ju samtidigt att jag som vanligt hamnade helt och hållet utanför någon som helst prioritetslista och det börjar bara bli lite för mycket av det just nu. Så när barnen inte sover alls som jag önskar rinner det över lite. Tyvärr.
Vad skönt att det känns bättre.
Fast jag opponerar mig emot "tyvärr", @nejlica. Vad händer om det INTE rinner över?
Är det för mycket så är det. Då måste det få rinna över.

Jag har, när barnen var små åkt till en kompis och bara sovit. Eller till min mamma. Vid flera tillfällen.
Och efter hand lärde sig min man höra när tonen i min röst blev liiite för gäll, ofta innan jag fattade själv vad som var på gång. "Jaha, kom ungar, så åker vi iväg och handlar/till farmor/till kompisen. Mamma måste få vara ensam och vila nu". :heart
 
Tack, båda två! Nu känns det lite bättre, men det har verkligen varit jäkligt mycket ett tag här. För oss båda absolut, men det har onekligen känts som att jag har dragit det tyngsta lasset.

Denna helgen fyller jag år och jag såg fram emot att det faktiskt skulle vara jag som fick luta mig tillbaka och ta det lite lugnt och bli lite bortskämd när avloppet pajade en halvtimma innan vi skulle ha gäster och maken samtidigt kom på att han nog visst var sjuk och orkeslös. Han har en sjukdomsproblematik just nu, så det var väl inte så konstigt så, men det innebar ju samtidigt att jag som vanligt hamnade helt och hållet utanför någon som helst prioritetslista och det börjar bara bli lite för mycket av det just nu. Så när barnen inte sover alls som jag önskar rinner det över lite. Tyvärr.

Börjar med att instämma helt med @Tualma ovan.

Det är givetvis förståeligt att maken inte är på topp med tanke på sjukdom men det betyder ju inte att han behöver eller har rätt att sabotera rutiner när du försöker få till dem för att du ska orka dra ett större lass än vanligt. Det är i mina ögon vansinnigt själviskt (och väldigt omoget, helt ärligt). Som jag sa tidigare, det blir inte lättare för någon av er om du kraschar totalt. Att sedan komma på att en inte orkar på din födelsedag... det är faktiskt riktigt lågt. Det går att bita ihop ett litet tag i ett sådant läge för sin partner.

Sedan är det faktiskt inte fel att gå i parterapi även om någon av parterna är sjuk, just för att kunna orka med allt. Och vill inte han kanske det är läge för dig att prata med någon på egen hand. Just för att prioritera ditt egna mående.

Sist, men absolut inte minst, en tårta och ett grattis i efterskott! :heart

Fun-Cakes-20220324-Roze_trouwtaaart-fondant-02.webp
 
Eller hur! Då är det inte snack om några ”hårdare tag” och att ”bura in buset bums” minsann, nej då är det heeelt rimligt att lägga massa resurser på att styra upp.

Verkligen.

Nu är det visserligen typ 100 år sedan jag var på större ridtävlingar (Scandinavium och Globen) men inte f-n behövdes det kravallpolis för ett fullsatt Scandinavium/Globen med övervägande del kvinnliga hästfantaster!

Det säger rätt mycket :grin:
 
Verkligen.

Nu är det visserligen typ 100 år sedan jag var på större ridtävlingar (Scandinavium och Globen) men inte f-n behövdes det kravallpolis för ett fullsatt Scandinavium/Globen med övervägande del kvinnliga hästfantaster!

Det säger rätt mycket :grin:
Jag har för mig att det var hela sex poliser i tjänst som bevakade VM-90 när det var hästsporttävlingar och turister från hela världen i Stockholm utan ingripanden!
 
Kan man inte göra det själv, det gör jag på mina bankdosor som har vanliga knappcellsbatterier.
Hm det är ju minimala skruvar på baksidan så ja kanske 🤔
Och det måste ju vara ett knappcells batteri nåt annat vore ju märkligt
Undrar om jag har en så pass liten skruvmejsel dock
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 628
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 045
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 993
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 202
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • 🥂 VALBORG 🍾
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp