Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 33

Har stört mig på kollegor idag. Dom slarvar och fuskar med jobbet så jag sa till vår förman så han fick säga till alla att vi måste göra som det står i beskrivningen att vi ska göra.
Och då kom den ena kollegan till mig och ifrågasätter varför vi ska göra så och varför just den grejen är viktig.
Så jag försöker förklara men han verkade inte vilja förstå. Så jag ska be han som designar produkten komma och tala om varför.
Vi behöver inte hålla med om hur saker ska göras utan vi ska ju göra så som det är bestämt. Men man sparar kanske 10 sek på att hoppa över detta steg och tiden är extremt viktig för vissa kollegor (dock blir det slarv då och en produkt som är ful/dåligt gjord. )
 
Det verkar jobbigt och rätt märkligt att det blir fel så ofta. Jag handlar mycket på Willys. I början kollade jag kvitton, men slutade rätt snabbt för det var aldrig fel.
Ja, jag har vant av mig vid att behöva notoriskt kolla kvitto eller vad de slår in i kassan. Jag gjorde det tidigare, eftersom barnen handlade en del, har man inte gott om pengar är det viktigt att det blir rätt och när det inte blir det ville jag ha koll om det var affären eller barnen. Det var i stort sett uteslutande barnen som var boven när det blev fel. Och då handlade vi ändå i flera olika butiker.

Här är det speciellt två jag har märkt mycket fel på, nästan varje gång jag kollar kvitto och det gör jag inte varje gång jag handlar, när jag kommer hem. Får bli mer noga helt enkelt.
 
När folk inte kan googla fram enkel information utan måste ställa onödiga frågor som man då behöver svara på.
Obs. vi pratar inte om personer med IF eller Tant Agda 98 utan en person som har ett vettigt jobb som kommunikatör.
Hade velat länka till google.com :p
 
Senast ändrad av en moderator:
1. Har så himla ont i huvudet. Känns som att någon står i ansiktet på mig.
2. OneDriven bråkar så jag kan inte öppna ett dokument som ligger där - ett dokument som är delat med hela min personalgrupp och tanken är att vi alla jobbar gemensamt i det. Nu har det inte fungerat på hela veckan. Jag kan spara ner dokumentet från driven och då är det inget fel i dokumentet, men det går inte att öppna online. Bajs.
 
Stör mej på att jag inte orkar ta tag i att färga håret. Ser för jävlig ut. Hatar verkligen min riktiga hårfärg. Är sådär fint råttfärgad med lite vita hårstrån. förutom att det är en fruktansvärt ful färg som får mej att se blek och glåmig ut, så ser även håret dött och livlöst ut. Jag avskyr det. Men orka färga när man knappt orkar duktig. Jag behöver energi.
 
Har ett antal gånger tagit illa vid mig av saker som en person sagt. Det är inte illa menat, jag fattar det, men faktum är ändå att jag tar illa vid mig av sättet hen skämtar etc på. När en skojar så har en också lite ansvar att läsa av hur det landar. Jag har försökt säga/visa att det inte landar bra, men bara fått ett "Äh, det är ju bara lite skämt!" tillbaka. Idag högg jag ifrån lite mer ordentligt, jag tröttnade och kände mig dumförklarad. Jag slog ifrån mig, helt enkelt. Tror att jag fick fram bättre nu, förklarade också efter att jag kände mig just dumförklarad, att jag då säger ifrån för att jag tar illa vid mig. Men lik förbaskat fick jag "jag blir ledsen om du fortsätter att ta allt så personligt, då vågar jag kanske inte ens prata med dig" när jag checkade av att det var okej mellan mig och personen senare. Suck.. Jag svarade bara att vi känner inte varandra så väl ännu, att jag nog inte reagerat likadant om det var en kompis som jag känt i 15år, och att om jag förklarar att det eller det får mig att må dåligt så kanske en kan tänka lite på det också, att det ändå går åt båda hållen lite grann. Vi får se, hoppas att jag nådde fram för det är en person jag behöver ha en fungerande yrkesmässig relation med.
 
Köpt en ny padda. Och sen efter synkning har den 1500 olästa mail på gmail...

Måste tag tag i rensningen där igen. Syns ju inte på samma sätt i Gmail appen hur mycket som ligger o skvalpar... :angel:
Jag rensar och rensar men ändå blir det aldrig 0. Verkar missa något mail som gömmer sig någonstans störigt nog...
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 015
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 114
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 772
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 286
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Steralisering
  • Tjockistråden 3
  • The Eras tour Stockholm

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp