Störiga saker vi stör oss på, del 33

Mens + att jag tydligen utövat naken luftakrobatik i natt så inte bara lakanen behövde tvättas utan även madrasskyddet och täcket?!?

(I verkligheten användes mensskydd, trosor och pyjamas men det verkar ju inte ha påverkat mängden tvätt negativt)
 
Skippade allt igår för att handla när någon ville ha en sak förberett, förbereder, GLÖMMER kastrullen framme där den svalnar...och nej inget som klarade sig. Vilket leder till att jag behöver använda ingredienser till nytt och inte kan göra vad jag tänkte idag på förmiddagen. Plus försov mig som faen så detta blir intressant :laugh:
 
Bytte ut en kaka till annan kaka pga ingredienser... Nu visar det sig att den ska vila i kylen. VILA I KYLEN. Jag vet att jag tänkte kolla receptet efter sånt igår but no... aherkdhrafkhdjafnjdafnadf

"-fort plan 4, vi har ingen plan 4, mammaaaaaa"
muttrar greveholmscitat medans jag snabbt får preppa något helt nytt igen utan ens hunnit äta frukost
 
Nyser. Vet inte exakt varför jag nyser. Har lite irriterade ögon, så jag hoppas på allergi och inte förkylning. Vill inte ha förkylning!!! Sover med höjt huvudläge på sängen för att slippa öronkrångel, även det smyger omkring hela tiden.
 
Skulle haft Zoom-handledning på min uppsats i fredags, men bad tidigare i veckan att få mailkommentarer istället då jag inte fick ihop handledningstiden med jobbet. Absolut sa handledaren, skicka in materialet så kommer det kommentarer.
Skickade i onsdags - har fortfarande inte fått återkoppling så nu vet jag inte om jag tänker rätt eller är helt ute och cyklar.
 
Jag köpte ett 3-pack handskar för ett tag sedan då jag behövde arbetshandskar. 210 kronor för detta. Det visade sig att handskarna är engånghandskar. Det första paret gick sönder efter 5 sekunders användning. (De fastnade i skruven jag skulle skruva i och höll på att ta med sig mina fingrar.) Det andra paret gick också sönder första gången jag använde dem. Det är inte hål i handskarna men fuskskinnet har trasat sönder.

70 kronor paret för engångshandskar alltså. Skulle ni gå tillbaka med handskarna? För jag tycker det där var dyra handskar när de inte håller alls för användning.
 
Jag köpte ett 3-pack handskar för ett tag sedan då jag behövde arbetshandskar. 210 kronor för detta. Det visade sig att handskarna är engånghandskar. Det första paret gick sönder efter 5 sekunders användning. (De fastnade i skruven jag skulle skruva i och höll på att ta med sig mina fingrar.) Det andra paret gick också sönder första gången jag använde dem. Det är inte hål i handskarna men fuskskinnet har trasat sönder.

70 kronor paret för engångshandskar alltså. Skulle ni gå tillbaka med handskarna? För jag tycker det där var dyra handskar när de inte håller alls för användning.
Jepp, jag skulle reklamera.
 
Jag köpte ett 3-pack handskar för ett tag sedan då jag behövde arbetshandskar. 210 kronor för detta. Det visade sig att handskarna är engånghandskar. Det första paret gick sönder efter 5 sekunders användning. (De fastnade i skruven jag skulle skruva i och höll på att ta med sig mina fingrar.) Det andra paret gick också sönder första gången jag använde dem. Det är inte hål i handskarna men fuskskinnet har trasat sönder.

70 kronor paret för engångshandskar alltså. Skulle ni gå tillbaka med handskarna? För jag tycker det där var dyra handskar när de inte håller alls för användning.
Ja, jag skulle reklamera!
 
Jag köpte ett 3-pack handskar för ett tag sedan då jag behövde arbetshandskar. 210 kronor för detta. Det visade sig att handskarna är engånghandskar. Det första paret gick sönder efter 5 sekunders användning. (De fastnade i skruven jag skulle skruva i och höll på att ta med sig mina fingrar.) Det andra paret gick också sönder första gången jag använde dem. Det är inte hål i handskarna men fuskskinnet har trasat sönder.

70 kronor paret för engångshandskar alltså. Skulle ni gå tillbaka med handskarna? För jag tycker det där var dyra handskar när de inte håller alls för användning.

Håller med tidigare, det låter inte som arbetshandskar. Även om jag tänbker att första händelsen hade tagit kål på de flesta handskar, den där skruven fastnar i handsken när man kör maskin. (been there och det är otäckt)

Jag brukar köpa mina skönaste på Jula eller Byggmax för sådär 29 eller 39 kronor styck, och de håller nästan alltid hela vägen till att jag lyckas förlägga dem. Ibland säljer de exakt samma för 149 kronor på ridsportbutikerna, men då kallas de rtidhandskar och det vet ju alla att hästfolk gärna lägger 3 gånger så mycket pengar på varorna :-)
 
Håller med tidigare, det låter inte som arbetshandskar. Även om jag tänbker att första händelsen hade tagit kål på de flesta handskar, den där skruven fastnar i handsken när man kör maskin. (been there och det är otäckt)

Jag brukar köpa mina skönaste på Jula eller Byggmax för sådär 29 eller 39 kronor styck, och de håller nästan alltid hela vägen till att jag lyckas förlägga dem. Ibland säljer de exakt samma för 149 kronor på ridsportbutikerna, men då kallas de rtidhandskar och det vet ju alla att hästfolk gärna lägger 3 gånger så mycket pengar på varorna :-)
Jag vet inte ens något användningsområde som de där handskarna skulle hålla till. De är ju jättesköra och köpta på ett ställe motsvarande Granngården d.v.s. samma typ av produkter. Incidenten med skruven är något jag aldrig varit med om tidigare. Sen har jag skyfflat jord och rensat ogräs och det höll de inte heller för.

Jag får svänga förbi Byggmax nästa gång jag är in till byn. Tack för tips.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 963
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 321
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 131
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 506
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp