Bukefalos 28 år!

Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nåja, jag kom ut vid 19:30 men spela roll! En halvtimme med lite vad jag kände för. Lite pressar, lite marklyft, lite diverse allt möjligt. Superset och lätta vikter mest för att bara göra.

Bra tänkt, och bra gjort!

Själv hade jag ett awkward moment under mitt nyss avklarade skidpass i mörkret. Jag är ju något introvert i allmänhet och vill helst inte träffa på folk när jag tränar utan bara fokusera på mitt. Till detta kommer att jag bor i en by med grannar som har koll på när och var man rör sig, och många bönder som tycker att bara en sån grej som löpning är något mycket suspekt och aningen bisarrt.

Jag gillar mina grannar mycket, men tycker det är skönt om jag kan "smita ut" och träna lite lagom hemligt utan att de behöver kommentera det. Dessutom blir jag störd av att jag får anpassa åkningen när det kommer en massa bilar och sinkar mina tider på en del av min rullskidrunda, vilket också gör att jag ger mig ut ganska sent. Idag runt 20.40 vilket säkert är extra eljest för många. Också rullskidsuppenbarelsen på det med cykelhjälm och hela utstyrseln, ni fattar att man försöker att inte märkas.

Nu kom det många bilar ändå på den mest trafikerade delen, men sedan kommer det några njutbara km på småvägar. Där brukar det vara helt fridfullt. Men idag, längst ner, strax innan jag vänder så nog fan måste det komma en biljävel där också. Strax efter kl 21. Med en för mig okänd man som förare, som stannar till och VEVAR NER RUTAN. Bara för att hojta "Du jobbar på bra!!! Jag ser dig varje dag här!!!"

:crazy: :arghh: :rage: :laugh:

Jag och min "hemliga" rullskidåkning. Den är säkert snacket i byn. "Har ni sett, den där byfånen som far runt på vägarna sent på kvällarna - när normala människor äter kvällsmat och tittar på tv? Och har en pannlampa som flygets landningsbana och tror att hon inte märks. Det är ju Lillgrådis?!" Tre pass kvar nu. 16 ynka km. Överväger att ta bilen och köra iväg till ett nytt ställe i morgon.
 
Nåja, jag kom ut vid 19:30 men spela roll! En halvtimme med lite vad jag kände för. Lite pressar, lite marklyft, lite diverse allt möjligt. Superset och lätta vikter mest för att bara göra.
Heja dig! :banana:
Bra tänkt, och bra gjort!

Själv hade jag ett awkward moment under mitt nyss avklarade skidpass i mörkret. Jag är ju något introvert i allmänhet och vill helst inte träffa på folk när jag tränar utan bara fokusera på mitt. Till detta kommer att jag bor i en by med grannar som har koll på när och var man rör sig, och många bönder som tycker att bara en sån grej som löpning är något mycket suspekt och aningen bisarrt.

Jag gillar mina grannar mycket, men tycker det är skönt om jag kan "smita ut" och träna lite lagom hemligt utan att de behöver kommentera det. Dessutom blir jag störd av att jag får anpassa åkningen när det kommer en massa bilar och sinkar mina tider på en del av min rullskidrunda, vilket också gör att jag ger mig ut ganska sent. Idag runt 20.40 vilket säkert är extra eljest för många. Också rullskidsuppenbarelsen på det med cykelhjälm och hela utstyrseln, ni fattar att man försöker att inte märkas.

Nu kom det många bilar ändå på den mest trafikerade delen, men sedan kommer det några njutbara km på småvägar. Där brukar det vara helt fridfullt. Men idag, längst ner, strax innan jag vänder så nog fan måste det komma en biljävel där också. Strax efter kl 21. Med en för mig okänd man som förare, som stannar till och VEVAR NER RUTAN. Bara för att hojta "Du jobbar på bra!!! Jag ser dig varje dag här!!!"

:crazy: :arghh: :rage: :laugh:

Jag och min "hemliga" rullskidåkning. Den är säkert snacket i byn. "Har ni sett, den där byfånen som far runt på vägarna sent på kvällarna - när normala människor äter kvällsmat och tittar på tv? Och har en pannlampa som flygets landningsbana och tror att hon inte märks. Det är ju Lillgrådis?!" Tre pass kvar nu. 16 ynka km. Överväger att ta bilen och köra iväg till ett nytt ställe i morgon.
Förstår att det känns jobbigt, men för oss andra är det väldigt underhållande att läsa om! :laugh::angel:
 
Ok, lite mer utförlig uppdatering nu när jag hämtat mig lite (sisådär 3 timmar efter passets slut): Det var jätte, jättejobbigt. Och inte alls roligt. Och jättejobbigt. Kroppen var inte alls med mig idag, utan dog totalt ungefär halvvägs in i passet. Vet inte om jag tog i för mycket i början, om jag håller på att bli sjuk eller om det helt enkelt är jobbstressen med tillhörande sömnbrist som börjar påverka mig på riktigt. Som tur är teamade jag upp med en väldigt "laid back" tjej som inte brydde sig om att vi blev klara näst sist, och jag tog mig på något vis ändå igenom hela grejen, men det är väl ungefär det enda positiva :p

Blev för övrigt rödvin och choklad i soffan nu istället! :D Hoppas på en bättre dag imorgon!
 
Tycker att mitt gym har väldigt sen bemanning eftersom de inte öppnat än, jag vill veta om jag blev inbokad på HIIT IT passet idag eller om hon glömde av det. Syns ingen bokning i min app nämligen. Är sällan på gym, och givetvis så har mannen möte drygt 1 timme innan min träning så behöver veta om det är värt att packa in alla barn i bilen för att skifta bil på gymmets parkering :rofl:
 
Så här ser min vecka ut:
Måndag, promenad på 5 km samt en timme på crosstrainern.
Tisdag, promenad på 5 km samt styrketräning hemma.
Onsdag, promenad på 2 km samt gympa typ friskis och svettis.
Torsdag, promenad på 5 km och blir nog ett styrkepass senare.
Fredag, planen är 2 km promenad och sedan springa en runda. Det var länge sedan nu!
 
Hemmaträningspass igår och i morse löprunda på fem km! Maken jobbar hemifrån och tog en paus för att ta hand om kidsen och det gick superbra! :) Underbart väder och sååå härligt att springa även om jag känner mig lite seg i benen.
 
Tror jag nyss sprungit min snabbaste mil nånsin :D Minns inte att jag sprungit snabbare är 1,10 eller något sånt förut.

FDB8E2C6-4823-48F6-98A0-DD5EBDF5CB20.jpeg
 
Välkommen in i klubben! Jag har plats i min soffa. :D

#dagtremedfeber

Haha, tack. Jag har själv ingen plats i min soffa med tre vovvar som brer ut sig 😁.
Man blir bara lite irriterad på sig själv, hade jag lyssnat på kroppen bättre igår så hade jag nog sluppit bli sjuk igen men men (alltid lätt att vara efterklok)..
 
Haha, tack. Jag har själv ingen plats i min soffa med tre vovvar som brer ut sig 😁.
Man blir bara lite irriterad på sig själv, hade jag lyssnat på kroppen bättre igår så hade jag nog sluppit bli sjuk igen men men (alltid lätt att vara efterklok)..

Ja, det är lätt att vara efterklok. Jag fick ju en förvarning på spinningen i tisdags där pulsen bara vägrade gå upp, fick verkligen inget svar från kroppen. Jag tänkte dock att det kunde bero på några nätters dålig sömn. Sen kom ju febern på kvällen och då bara "Ahaaaa.". :D
 
Hon hade bokat in mig, det syntes inte i appen för att jag är silvermedlem och passet är bara för guldmedlemmar egentligen så klockan 17 blir det HIIT IT :D SÅ nu sitter jag ombytt och väntar på att rulla in till stan med mina barn, för att skifta bil med mannen som har möte till kl 17 men det ska nog gå fint :laugh:
 
Idag har jag varit på löpanalys. Det var väldigt intressant och kul och jag är så nöjd med besöket. Det var två specialfilmkameror från olika håll som dels filmade ”vanligt” men fick även fram rörelsen som skelett alt streckgubbe för att se rörelserna tydligt och allt möjligt mättes.
Det fanns bl a en skala från A++ till E (samma som på t ex vitvaror) som mätte löpenergi. Första passet utan instruktioner låg jag på C, sista passet efter alla tips och instruktioner låg jag på A+!
Så nu ska jag lära mig att springa annorlunda för optimal spänst och energi. Nytt steg, justering av höftens position och en känsla uppåt för ökad spänst.
Fick rådet att börja stillsamt med relativt korta intervaller löpning för att orka hålla tekniken. Löpning upp till en km, gång ett par minuter osv. Så spännande! På sista filmen såg jag riktigt proffsig ut! :D
 
Löptur med kiddot i vagnen nu på eftermiddagen, körde min standardrunda på 4 km. Är ännu en gång förundrad över hur olika det kan kännas olika dagar. Igår sprang jag utan vagn och kände mig trött och seg i benen, idag kände jag mig pigg och stark och orkade kuta på lite snabbare på vissa sträckor vilket jag aldrig brukar orka med vagnen. Med vagnen brukar fokus vara på att ta sig runt typ :D men det va ju kul!
 
Ny tråd! Tjoho! :banana:

I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och styrketräning - och allt däremellan! Det handlar uteslutande om att peppa, inspirera och stötta varandra, och skryt om prestationer (stora som små) välkomnas med öppna armar! Träningshets, kalorihets, vikthets och annat som kan ha en negativ effekt på den fysiska och mentala hälsan är däremot icke välkommet.

Välkomna hit, gamla som nya!

Trevligt tråd😃
 
Här är det samma elände. Blir aldrig frisk. Men visade sig vara allvarlig lunginflammation och jag blir förmodligen inlagd. Men med rätt vård nu så ska jag väl äntligen bli frisk igen.

Är iaf väldigt kul att läsa om all er träning!
Men usch och fy! Det låter ju allvarligt :(.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
64 959
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 036
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 645
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
71 172
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp