Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle springa snabbt idag, 35 min. Gick skitdåligt. Höll bara 20 min i 5 min/km-tempo innan jag fick gå lite. Sprang färdigt i 5 min intervaller, var så himla sur på min kropp för att den inte samarbetade och nu hade jag ju bestämt mig för att det var 35 min jag skulle springa.

Nästa gång ska jag dock vara lite hyggligare mot mig själv och se till att jag har ätit bra och ffa sovit någotsånär i alla fall innan jag ska försöka slå något av mina rekord.
 
Alltså den här dagen :love: Det började med att jag lyssnade på Träningspodden på väg till jobbet och upptäckte att de plockat med min lyssnarfråga, vilket ledde till en väldigt intressant diskussion om träningshierarki. Fick även bekräftat att jag med gott samvete kan ge upp alla ambitioner att bli "en sån som springer" nu, även om jag redan börjat göra det själv :D

Sen på jobbet var det D-Day - två stora projekt som legat som stressklumpar i magen på mig sedan slutet av januari avslutades och kl 13 lämnade vi kontoret och gick ut och skålade i champagne. Jag hade tänkt gå till gymmet på väg hem, men p.g.a huvudvärk och sömnbrist bestämde jag mig för att göra kroppen en tjänst på ett annat sätt istället. Så jag gick hem och sov en timme och bänkade mig sedan i soffan med choklad, kaffe och min nya favoritserie. Jädrar vad skönt! Sen kom sambon hem och vi städade lite, beställde hem indiskt och satte oss i soffan igen.

Såatteee inte min allra mest hälsosamma dag, men själen måste få sitt också! Jag är så obeskrivligt lättad över att de där två jobbprojekten är avslutade. Nu kan jag förhoppningsvis få tillbaka min tid, energi och mina hjärnceller! :)
 
Skulle springa snabbt idag, 35 min. Gick skitdåligt. Höll bara 20 min i 5 min/km-tempo innan jag fick gå lite. Sprang färdigt i 5 min intervaller, var så himla sur på min kropp för att den inte samarbetade och nu hade jag ju bestämt mig för att det var 35 min jag skulle springa.

Nästa gång ska jag dock vara lite hyggligare mot mig själv och se till att jag har ätit bra och ffa sovit någotsånär i alla fall innan jag ska försöka slå något av mina rekord.
Jag tycker du är superduktig som kan springa så fort som du gör!
Jag sprang drygt 5 km igår och det gick ganska bra. Tempot var ok för att vara jag (6:13/km). Tyvärr fick jag ont i höften igen så nu får jag vila från löpningen ett tag igen.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Jag skulle gått till gymmet idag men jobbar övertid på PIVA inatt så det fick bli vändning av dygnet istället.
Imorgon ska jag iaf träna under tiden dottern har simträning :)
 
  • Gilla
Reactions: MM
Tack för alla krya på dig-hälsningar. Jag mår efter omständigheterna bra. Men det är väldigt jobbigt. Vågar inte ens tänka på hur mitt tillstånd skulle ha varit med sämre eller dålig kondition. Att jag hade varit sjuk, med undantag för enstaka dag, i 3,5 vecka innan gjorde väl dock det extra kämpigt för kroppen när väl lunginflammationen slog till också. Så det lär nog ta tid att komma tillbaks. Det är iaf skönt att vara feberfri och känna att det går på rätt håll även om det går långsamt.

Kommer forts läsa i tråden om all er träning och ert kämpande! Ni är duktiga!
 
Det regnar idag :down: Men ska rida båda hästarna nu på fm ändå. Fina hästar väger upp dåligt väder :love:

Vi har målat om i gymmet och skurat alla träningsgrejer under veckan så idag ska allt flyttas tillbaka in. Har 4 årskalas i em så är vi inte allt för trötta så ska vi provträna vårt nya fräscha gym ikväll :D
 
Mååååål!!! Det blev en liten tur i dagsljus idag, hade räknat ut så det skulle bli en liten kortis på bara fyra km för att bli klar samtidigt som det riktiga loppet går. Nu ska jag fira med ett par ridpass i eftermiddag, men först se målgången i Vasaloppet på tv.

26176
 
Jag körde Vasaloppsspinningen på gymmet idag, ett nätt litet 4-timmarspass(var 3h 45 min cykling då man pausade efter 2 timmar och drack blåbärssoppa och åt banan och de sista 10minuterna var strectching:D). Var faktiskt förvånansvärt pigg fram till den sista halvtimmen då det började kännas att man hållit igång ett bra tag. Var ute vid havet nu på eftermiddagen med hundarna och gick 5k så förhoppningsvis har jag fått ut det mesta slagget ur musklerna nu :D Hoppas jag är pigg imorgon då är det yinyoga på lunchen och PT på kvällen :)
 
Körde HIIT IT i torsdag, så himla kul och bra instruktör. Kändes inget i kroppen efter passet, men sen har träningsvärken ökat successivt så natten till lördag kunde jag inte sova alls för attans vilken träningsvärk som slog till. Det gjorde ont överallt, och vinyasa yogan i lördags morse gick sådär på grund av smärtan :rofl: Tränade därför bara 20 min idag för att få igång kroppen efter all träningsvärk men så skönt det var , och extra kul när jag kikade på filmen efteråt och såg vilken utvecklingen kroppen gjort/och gör både teknikmässigt men även muskelmässigt :D (filmar alltid min träning för att hålla koll på tekniken).
 
Måste visa vad fint gymmet blev :love: Ni förstår nog vilka som är före- och efterbilderna :pVisa bifogad fil 26192

Så jäkla najs! Lyx med ett gym på hemmaplan hur det än ser ut, men "efter"-bilderna ser mycket mer inbjudande och träningsinspirerande ut. Träningsmiljön är viktig!

@Saigon och @Tassetass jag vågar snart inte skriva i tråden längre, känns som att det smittar med allt sjukdomselände... :down: Några jäkla smällar också, men håll ut!

Medan jag ännu är frisk och träningssugen (peppar, peppar...) funderar jag för egen del lite, lite på om det skulle gå att trycka in ett Vasalopp på crosstrainer också - tiden går ju inte ut förrän 31 mars. Men det är nog i tightaste laget, svårare att trycka in kvällspass när man måste ta sig till och från gymmet också (och inte har det i källaren!) :) Stavgång hade nog kunnat hinnas med men då vill jag ju sätta igång och springa i stället.
 
Jag körde Vasaloppsspinningen på gymmet idag, ett nätt litet 4-timmarspass(var 3h 45 min cykling då man pausade efter 2 timmar och drack blåbärssoppa och åt banan och de sista 10minuterna var strectching:D). Var faktiskt förvånansvärt pigg fram till den sista halvtimmen då det började kännas att man hållit igång ett bra tag. Var ute vid havet nu på eftermiddagen med hundarna och gick 5k så förhoppningsvis har jag fått ut det mesta slagget ur musklerna nu :D Hoppas jag är pigg imorgon då är det yinyoga på lunchen och PT på kvällen :)

Bra jobbat!! Ni körde ett visst antal timmar som ungefär motsvarar Vasan? Här visas Vasaloppet på storskärm och så får man vackert trampa tills första löpare är i mål, det är både kul och hemskt på samma gång, eftersom man inte vet när man kommer att bli klar. :D Hade varit satans jobbigt idag, med en segertid på nästan 4:40. :crazy: Ändå är jag SÅ sur över att jag missade passet... :(
 
Jag tycker du är superduktig som kan springa så fort som du gör!
Jag sprang drygt 5 km igår och det gick ganska bra. Tempot var ok för att vara jag (6:13/km). Tyvärr fick jag ont i höften igen så nu får jag vila från löpningen ett tag igen.
Tack så rart skrivet. Trist med din höft, vet du vad det beror på?
 
Cyklat 80 km i skånsk blåst i helgen. Fy fan. Nu blir det totalvila från allt vad konditionsträning heter tills på onsdag.

Tänkte försöka ta tag i det här med att träna lite bålstabilitet och körde 3 x 60 sekunder plankan. Dagen efter hade jag träningavärk i magen :cautious:. Det är ju skämmigt på riktigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 968
· Visningar
63 271
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 551
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 357
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 792
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp